PDA

Se fuld version : Problemer med fast IP adresse

mrbeautiful
06-17-2005, 12:55 PM
Hej.... jeg kan ikke få en fast ip adresse... jeg har fulgt guiden til fast ip adresse. men efter et stykke tid virker mit internet ikke. Der hvos jeg skal oplyse en ip adresse skriver jeg bare den jeg lige nu... er dette okay, eller skal jeg skrive noget andet..?

barca
06-17-2005, 01:17 PM
Forstår ikke helt dit spørgsmål? :?
Men hvis det er LOKAL IP adresse du mener, så skal du til og betale for at få en dynamisk IP adresse..

mrbeautiful
06-17-2005, 01:59 PM
Jeg skal bare ha en fast ip adresse til MIN computer så jeg kan ha en ftp server kørende... men jeg har også set på tdcs hjemmeside at det koster 50,- for en fast ip adresse... men ud fra guiden forstår jeg da at det er gratis... http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=359

Jowls
06-17-2005, 02:28 PM
Som Barca er inde på, så omhandler nævnte guide det tilfælde hvor man vil have et fast LAN IP eller indre IP. Der er ganske rigtigt helt gratis, eftersom det jo drejer sig om alle maskinerne på dit lokale net på indersiden af routeren.

Du forveksler muligvis dette med WAN IP eller ydre IP, som du ikke uden videre selv kan bestemme og som tildeles af udbyderen. Det er denne som TDC åbenbart vil have ekstra for. Her har du desværre nok ikke noget valg, hvis du vil have fast IP.