PDA

Se fuld version : Tip: DVDShrink funktionalitet til Linux.

Geek
06-10-2005, 01:54 AM
Endnu et lille tip fra Geek:
Mindre rant:
Jeg har netop taget kontrollen tilbage over en af mine DVD-film. Det er gjorde denne film til en speciel kandidat til blive rippet; Der er en næsten 1 min. advarsel, med tale, om at denne DVD ikke må udlejes (jeg har givet ca. 180 kr for den, så jeg har ikke lejet den), den har reklamer som ikke er til at komme forbi, hverken med næste, menu eller andre knapper på fjernbetjeningen.
end-of-rant:
Nu til tippet:
Programmet ldvd. Hvis det ikke følger med til din dist. http://ldvd9to5.gff-clan.net/ der kræves følgende programmer transcode, mplex, buffer og dvdauthor. Samt en god spand plads (ca. 2x DVD'ens størrelse) og selvfølge en DVD brænder og medie.
Ldvd er ikke det pæneste program i verden men det virker.
1. Start ldvd
2. Indsæt DVD i DVD-drev
3. Tryk "Read DVD".
4. Klik på den title du vil lave backup af.
5. Tryk "Rip title" (det fortæller ldvd at du vil rippe denne title, men sætter ikke noget i gang)
6. Vælg lydspor og undertekster.
7. Gentag 4->6 hvis du vil have flere title med, men læg mærke til "Requantize Factor", bør ikke overstige 1,5 ret meget, ellers er der ikke plads på DVD'en.
8. Tryk "Build DVD"
9. Indsæt DVD-medie i brænder.
10. Tryk "Burn DVD" eller Fyr op under K3b.

Sværere er det ikke :)

Procrastinator
06-10-2005, 04:34 PM
Jeg takker da - men hvorfor ikke sende disse tips ind som guides, denne eventuelt med lidt mere info om brugen af ldvd?