PDA

Se fuld version : Hjælp en nybegynder please

SJ-
06-06-2005, 09:42 PM
Hej alle sammen.

Jeg er mega interesseret i alt det her med newsgroups osv osv. Men kender i det med jeg ikke aner hvor jeg skal starte...?

Mange personer herinde skriver om 3 forskellige programmer konstant. Giganews, newzbin, newsleecher etc.

Kan nogen lige give mig en hurtig forklaring hvorfor i snakker om 3 forskellige programmer ?

Stanger
06-06-2005, 09:54 PM
hejsa

Jeg blev os selv meget interesseret og besluttede mig for at begynde at bruge newsgroups...

jeg benyttede Grabit som jeg fandt meget let tilgængeligt, Gragit er en news reader som kan bruges til at "læse" hvad der er på serveren...

Grabit findes her. www.shemes.com

for at kunne få adgang til en nyhedsserver skal f.eks. ha TDC internet der betaler du allerede for en adressen er news.tele.dk og der skal ikke bruges password eller sådan noget. ellers kan du prøve at betale dig fra det hvis du vil ha noget bedre TDC's er ikke super go! f.eks. www.usenetserver.com hvor du kan betale for 3 dage for 3 dollars. der er meget mere hvis du er ferm til engelsk er der rigtig meget information her http://www.slyck.com/ng.php

SJ-
06-06-2005, 09:57 PM
Okay nice..

Kan du forklare hvad de 3 programmer gør ?

"usenetserver", newzbin, newsleecher etc ?

Stanger
06-06-2005, 10:06 PM
usenet er en news provider altså et firma hvor du betaler for adgang til en news server...

newzbin er et indeks over nye filer (film, spil, musik osv.) der ligges ud på usenet

newsleecher er lige som grabit en reader altså lidt som en browser til internettet

SJ-
06-06-2005, 10:13 PM
okay nice..

Nu har jeg købt 3 dages adgang på den der usenetserver.com.. Når jeg så kører grabit, så skal jeg indtaste navnet på en news server. Hvordan finder jeg denne :) ?

Er der nogen mulighed for at du er på msn, så du måske lige kunne guide mig hurtigt igennem.. Det ville være total kanon..

SJ-
06-06-2005, 10:28 PM
Kan nogen hjælpe mig ?

Jeg har installeret Grabit, og købt 3 dages adgang på usenetserver.com...

Det jeg ikke er sikker på er om jeg har indtastet den rigtige news server adresse ( skulle man indtaste i starten af Grabit programmet )...

Den kommer ihvertfald ikke med nogen af de newsgroups..

Stanger
06-06-2005, 10:36 PM
ja jeg er på msn hvis det skulle være....
er du der stadig så sender jeg lige en P.B til dig

barca
06-07-2005, 04:35 PM
hejsa

Jeg blev os selv meget interesseret og besluttede mig for at begynde at bruge newsgroups...

jeg benyttede Grabit som jeg fandt meget let tilgængeligt, Gragit er en news reader som kan bruges til at "læse" hvad der er på serveren...

Grabit findes her. www.shemes.com

for at kunne få adgang til en nyhedsserver skal f.eks. ha TDC internet der betaler du allerede for en adressen er news.tele.dk og der skal ikke bruges password eller sådan noget. ellers kan du prøve at betale dig fra det hvis du vil ha noget bedre TDC's er ikke super go! f.eks. www.usenetserver.com hvor du kan betale for 3 dage for 3 dollars. der er meget mere hvis du er ferm til engelsk er der rigtig meget information her http://www.slyck.com/ng.php

startede også selv med grabit, men senere fandt jeg ud af at der manglede en del filer, fordi den ikke tager incomplette, hvilket er noget LORT hvis man har alm. dansk udbyder :(
så skifede hurtigt til Newsbin :) og det virker kanon.. ikke så flot gratisk, men det skal man jo ik bruge til noget? :wink:

pr0_spect
06-07-2005, 07:22 PM
startede også selv med grabit, men senere fandt jeg ud af at der manglede en del filer, fordi den ikke tager incomplette, hvilket er noget LORT hvis man har alm. dansk udbyder :(
så skifede hurtigt til Newsbin :) og det virker kanon.. ikke så flot gratisk, men det skal man jo ik bruge til noget? :wink:

Det skal siges at det kan Grabit godt nu !!

Stanger
06-07-2005, 09:19 PM
hørt hørt det har grabit gjort i ret lang tid!