Se fuld version : Upload ?
Pokemon
06-01-2005, 12:22 PM
Kan man ikke bare downloade i BitTorrent uden at uploade? Eller gør den det automatisk?
Ps. Undskyld for mit newbie-spørgsmål.
Jo, det kan du godt - du kan fx bruge et program der minimere/stopper din download/upload i et specifikt program.
Men hvorfor vil du dog holde op med at uploade?
:roll:
crazybyte
06-01-2005, 03:13 PM
Kære Pokemon...
Filosofien bag "fil-deling" (gælder også for Bittorrent) er nemlig at man deler filer med andre, at man downloader fra andre dét man selv har brug for og at man søger for at uploade når andre mangler noget man selv har; "Sharing is caring", hedder det med andre ord. Så nej , det gælder bestemt ikke om at være grådig og bare rager til sig...
Velkommen til PG..for resten !:)
crazybyte
pedro11
06-01-2005, 08:31 PM
Bittorrent-protokollen er bygget sådan op, at klienter "belønner" hinanden. Hvis du begrænser dit upload, vil de andre klienter være tilbøjelige til at "kvæle" dig (choke).
Citat fra http://www.technetra.com/writings/recent/bittorrent_html :
To maximize the number of duplex connections, clients reward each other by reciprocating uploads. So clients unwilling to upload will find their download rate dropping as other clients choke in response.
Pokemon
06-01-2005, 10:28 PM
Det var heller ikke sådan ment, det var bare om hvordan jeg kan have et overblik over hvad der bliver uploadet og hvordan jeg kan se det og evt. slå det var jeg ikke vil uploade.
BeLLe
06-01-2005, 11:01 PM
Med torrents uploader du kun de torrents du har gang i. Når du fjerne en torrent fra din klient så deler du ikke den mere. Så enkelt er det.
Så hvis du bare fjerner dine torrents efter de er blevet hentet så deler du kun mens du henter og ikke andet
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.