PDA

Se fuld version : Sony BMGs nye kopisikring

micma18
05-31-2005, 05:46 PM
Link: http://www.abc.net.au/news/newsitems/200505/s1379891.htm

Er der nogle kloge hoveder derude, som kan bare hinte mig, hvordan fanden de nogensinde vil kunne presse DRM ned på audio sporet på en CD???

Jeg fatter det simpelthen ikke...
Jeg er ikke ét sekund i tvivl om at deres nye metoder ikke vil kunne bære et CompactDisk logo, men hvordan vil de nogensinde kunne afspille et CD spor med DRM, på en alm. cd-afspiller?

tek
05-31-2005, 06:56 PM
Er der nogle kloge hoveder derude, som kan bare hinte mig, hvordan fanden de nogensinde vil kunne presse DRM ned på audio sporet på en CD???

Det er umuligt at gøre samtidig med at man følger cd-standarden.

Jeg er ikke ét sekund i tvivl om at deres nye metoder ikke vil kunne bære et CompactDisk logo, men hvordan vil de nogensinde kunne afspille et CD spor med DRM, på en alm. cd-afspiller?

Enten vil det være det samme princip som nu: Man kan ikke afspille den i 75% af cd-afspillerne (hvilket er grunden til at jeg er holdt /helt/ op med at købe musik cd'ere); eller også vil deres DRM være virkningsløs.

For musikerne vil jeg håbe det sidste. Ellers er der nok flere der dropper at købe cd'ere..

PS: Er det ikke forunderligt, at amerikanerne, som hævder de går så meget ind for /frihed/, opfinder alle mulige og umulige metoder til mindske forbrugerens frihed til at benytte produktet??

//michael

Jowls
05-31-2005, 07:21 PM
Så vidt jeg ved fungerer XCP2 Press Protect ved at installere noget DRM-kode på PC'en når man afspiller sin CD første gang - lidt i retning af den kopibeskyttelse som har været benyttet ved visse spil. Musikken ligger som en separat session på skiven og er krypteret. DRM-koden kræves for at kunne dekryptere musikken. Dette kan naturligvis kun lade sig gøre fordi det efterhånden er lykkedes for Microsoft at liste en del DRM-understøttelse ind i Windows.

I en almindelig CD-afspiller kan dette ikke lade sig gøre, så derfor må musikken nødvendigvis også ligge i WAV-format for at kunne spilles på disse. Dette ligger i en session på skiven som PC'en ikke uden videre kan se.

Sony er nu heller ikke interesserede i at lægge DRM ind på almindelige CD-afspillere, da disse jo ikke kan rippe musikken og uploade den til P2P. Det er PC'erne, man er bange for.

Anyway - jeg spår at der går mindre end en time efter den første CD er på gaden før en eller anden har offentliggjort en metode eller et program som gør det muligt at læse de rå WAV-filer på PC'en...

8)

tek
05-31-2005, 11:10 PM
Så vidt jeg ved fungerer XCP2 Press Protect ved at installere noget DRM-kode på PC'en når man afspiller sin CD første gang - lidt i retning af den kopibeskyttelse som har været benyttet ved visse spil. Musikken ligger som en separat session på skiven og er krypteret. DRM-koden kræves for at kunne dekryptere musikken.

Erhm, hvori består så det nye? For så vidt jeg kan gennemskue er det præcist som beskrevet ovenfor at de nuværende kopi/afspilningssikringer virker. Musikken ligger som normale audiospor; og i et dataspor ligger et skummelt afspillerprogram, som starter før ens normale program kan nå at tælle til 10 (binært). Dette program har så den ekstra feature, at når det først er indlæst kan man ikke lave en kopi af skiven.

Hele problemet er, at de har lagt datasporet som track nummer 1, og audiosporene følger efter. Med en normal kombineret cd ligger audio først og så data. Når data ligger først tror min 100% lovlige bilradio og dvd-afspillere (som alle kan læse mp3) at den skal lede efter mp3 filer/div x film, og da de ikke finder noget tror de disken er tom. Jf cd standarden skal de jo ikke lede efter audio tracks efter data sporet.

På min egen computer har jeg slået autorun fra af forskellige andre årsager, så deres afspilningsprogram starter ikke. Derfor er det intet problem at kopiere alle audio sporene over på et blankt medie.

Forskellen skulle så være, at de gemmer data to gange - og når man afspiller på en pc får man det kun i dårlig mp3-kvalitet?

Selvom de evt har fundet på noget bedre, så giver jeg dig ret i, at det helt sikkert bliver hacket i løbet af nul komme fem. Musikken skal nok komme ud på fildelingsnetværkene - til gælde for alle dem der ikke gider bruge timer på at få et DRM inficeret produkt til at virke.

//michael

Bjerrk
06-01-2005, 09:56 AM
Ingen af de hidtige kopibeskyttelses-forsøg har virket OVERHOVEDET. Ikke engang den nyeste state-of-the-art beskyttelse beskytter noget somhelst. Selv i win98 (med audiocatalyst fx) kan det gøres uden besvær.

Jeg har altså heller ikke meget tiltro til det nye stads her.

mvh Bjerrk

techie
06-01-2005, 12:06 PM
Jeg glæder mig sådan til næste version af Windows og de problemer der kommer til, at opstå med drivere designet til Windows XP.

Jeg kan lige se det for mig:

Amerikaner stopper 3 år gammel musik CD i sin computer.
CD autoinstallerer noget skidt på maskinen, som er beregnet til Windows XP.
Windows går ned.
Sony sagsøges langt ind i helvede (eller om ikke andet så for 150 millioner $).

Lauws
06-02-2005, 06:55 PM
Det stenede vel alle de her kopibeskyttelser er jo at du ikke engang behøver at cracke dem.

Du skal jo stadig kunne afspille den på din pc. Ellers må producenten ikke sælge den som en musik cd. Dermed kan du afspille den, og så bruge soundcapture.

Har jeg nævnt at 90 % af al musik, film osv. kommer fra the scene og ikke fra brændte cd'er som Sony ellers påstår.

:twisted:

cielorosso
06-02-2005, 08:46 PM
Jeg har altid auto-run deaktiveret, og det stopper en stor del af disse kopisikringer... Intet skal køre på min computer uden min tilladelse :evil:

darth raven
06-13-2005, 04:24 AM
hej igen har jo en del fravær men jeg har fundet ud af at lille winamp pro bypasser al den dmr piss

Kofi Annan
08-03-2005, 02:23 PM
Hvad i alverden er forskellen på "virker ikke" og "ingen hindring for kopiering"?

Chron
08-04-2005, 11:01 AM
PS: Er det ikke forunderligt, at amerikanerne, som hævder de går så meget ind for /frihed/, opfinder alle mulige og umulige metoder til mindske forbrugerens frihed til at benytte produktet??
//michael
Kan godt lide at du basher amerikanerne generelt uden at nævne at se at det ikke er USA som sådan, men hele verden - danmark inklusiv - at alt dette foregår.
1) Det er ikke den amerikanske borger der vælger at indføre DRM, det er kæmpe multinationale corporations, Sony er derudover fra Asien, ikke USA.
2) Du kan næsten ikke bebrejde dem det, som et firma.
Som jeg ser det har et firma goals i form af: 1) Overlevelse og 2) Indkomst.
Man kan ikke bebrejde dem at de stræber efter begge dele, men vi kan blive ved med at kæmpe for at de bruger pænere metoder til at opnå disse goals.
3) Dette sker ikke kun i USA, men over hele verden.