Se fuld version : Dl hastighed i bitcomet
Nu er jeg er helt grøn på Bit-torrent området så derfor har jeg lige et par spørgsmål.
1: jeg har en 2048/512kB/s forbindelse. I skrivende stund downloader med 45 kB/s og uploader med 50 kB/s. her syntes jeg der er noget galt.. upload hurtigere end download?
BTW så er der 20 seeds og 100 peers.
2: jeg syntes at 45 kB/s er langsomt, men da jeg ikke kender bitcomet/Bit-torrents hastiheder kan jeg ikke rigtigt bedømme det.... Sååå er 45 kB/s meget eller lidt?
evt. muligheder for at gøre det hurtigere?
på forhånd tak
Japsejin
05-30-2005, 01:56 PM
1. Ja det ganske naturligt. Den fil du henter er der 20 uploadere(seeders) og jeg går fra at du mener leechers når du skriver peers, leechers er folk der downloader. Derfor er det ganske naturligt at du "kun" kan hente med 45 kb/s, et andet problem kunne være at du ikke har portforwarded, men det regner jeg med du har....
2. Ja der er mulighed for at gøre det hurtigere.. Jeg var medlem af Elitetorrents.org, jeg kunne næsten altid hente med over 200kb/s med min 2mb linje. Derfor er det for det meste nødvendigt, at være medlem af en side for at kunne hente så hurtigt, eller finde en fil hvor der er mange seeds. Du kan jo eventuelt se http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=724
for at få nogle links til et par sider som du kan hente fra.
Over and out
håber at du kunne bruge det til noget :wink:
chrunz
05-30-2005, 03:08 PM
uhh jeg har det samme problem, med min nye pc så gider den ikke snøvle sif op på de 250-300 KB/sek som den gamle gjorde og det er lidt noget røv når man kun DL/UL med 100:( jeg har prøvet at skifte port og skifte klient men den blev på 100, og dette sker ved alle mine torrents ligemeget om der er 200 peers eller 2000 peers:(
autoexec
05-30-2005, 03:22 PM
1. Problemet med din lave download hastighed er at du tilsynladende uploader for meget, nedsæt din upload til den optimale 1/8 af din Max Upload (ell. bare sætte den ned til 20-30k,så skulle det også være fint), men så skulle dine hastigheder gerne i mange tilfælde blive væsentlig forbedret...
Så kan du altid sætte din UL op igen efter du har DL færdig.
joyjoy...
har allerede sat min ul til max 22 kB/s men den kommer over alligevel :?
BTW chrunz Woot 300 kB/s... OMG
har allerede sat min ul til max 22 kB/s men den kommer over alligevel :?
BTW chrunz Woot 300 kB/s... OMG
Og du har åbnet porte i din router?
Hvilken klient bruger du?
Yep har åbnet porte.
jeg bruger BitComet
autoexec
05-30-2005, 05:04 PM
Lige så jeg her helt med. Du har sat din Max upload til 22k og alligevel uploader Bitcomet Max, altså 50k?
Hvis, ja!
Og vi taler om "Global Max Upload hastighed" setting i bitcomet?
Hvis, ja!
Weird!! :shock:
Ja... det irretere mig Max at det går så langsomt... :S
chrunz
05-30-2005, 10:53 PM
Ja... det irretere mig Max at det går så langsomt... :S
jeg kender det godt:P kun 100 kb/sek det er ikke til at leve med...
WaX hvor downloader du fra?
TPB kommer du ikke langt over 50KB/s men en tracker som Tbytes kan du nemt udnytte en 100Mbit
nightspydk
05-31-2005, 03:08 AM
Det lyder meget mærkeligt med den upload.
Nu har jeg min på engelsk men det er under:
options -> preferences -> global max upload.
Du kan også højreklikke på selve torrentet i bitcomet-vinduet og sætte din max upload enkeltvis for hvet torrent under "properties.
Hvis du har et torrent med mange seeders/peers så er det meget almindeligt at måtte sætte uploaded yderligt ned end normalt for at kunne kommunikere med alle peers. Det er det du bruger din upload til.
TPB kommer du ikke langt over 50KB/s men en tracker som Tbytes kan du nemt udnytte en 100Mbit
thepiratebay?
thepiratebay?
Jeg kan sagtens komme over 50 kB/s på The Pirate Bay - har 1Mbit og downloade fornylig med 100 kB/s, så det passer ikke helt hvad du siger, FFF.
Gaffa_Tape
06-03-2005, 05:28 PM
thepiratebay?
Jeg kan sagtens komme over 50 kB/s på The Pirate Bay - har 1Mbit og downloade fornylig med 100 kB/s, så det passer ikke helt hvad du siger, FFF.
Helt enig! Med forwardet porte og en gode torrent, så kommer man hurtigt op på max speed ;)
hvad er Tbytes?
TorrentBytes (http://torrentbytes.net)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.