Se fuld version : Upload på BitComet?
Hej!
Jeg bruger BitComet fordi jeg har læst at det skulle være mere sikkert end DC++ fordi man ikke kan se hvad man deler, men har så også læst at hvis ens download hastighed skal være større i BitComet eller ved BitTorrents i det hele taget så skal man også uploade nogle torrents.
Hvis man skal uploade noget for at få en hurtigere download hastighed bliver det så ikke mere "farligt" at bruge programmet?
Jeg har søgt rundt her i forummet, men kan ikke rigtig finde et svar på mit spørgsmål.
SuperNeo
05-30-2005, 01:48 AM
En af grundreglerne er at man sætter sin upload hastighed til omkring 80% af din max upload speed !
Eks: du har en 1024/128 ADSL forbindelse, altså skal din upload limit sættes til ca. 10Kb/s
Er din upload 256 istedet, sætter du den til ca. 20Kb/s, osv..
Det er så fordi at BitTorrent bruger lidt at din upload hastighed til at downloade.
Mht om det er farligt at bruge programmet: jo, men absolut mere sikkert end KaZaa og DC.. Der er jo intet der er sikkert.
SuperNeo
05-30-2005, 01:57 AM
Hej!
Jeg bruger BitComet fordi jeg har læst at det skulle være mere sikkert end DC++ fordi man ikke kan se hvad man deler, men har så også læst at hvis ens download hastighed skal være større i BitComet eller ved BitTorrents i det hele taget så skal man også uploade nogle torrents.
Hvis man skal uploade noget for at få en hurtigere download hastighed bliver det så ikke mere "farligt" at bruge programmet?
Jeg har søgt rundt her i forummet, men kan ikke rigtig finde et svar på mit spørgsmål.
Håber ikke jeg misforstod spørgsmålet :oops:
Men du behøver ikke selv at uploade en torrent, som du måske ved eller ikke ved ?.. du uploader automatisk det du er ved at hente og når du har hentet færdig forsætter programmet så med at uploade/seede, og det er en god ting for andre som også vil hente det samme som dig :)
For at Bittorrent skal fungere skal man jo helst dele 1:1 og hvis du har en konto hos en "private tracker" gør du klogt i det da de holder øje med din ratio =(hvor meget du har downloadet/uploadet)
OK. På de der "private tracker" kører download hastigheden egentligt hurtigere end på fx Pirate Bay?
Hvis jeg nu kører på en "private tracker" vil man så kunne se alt det jeg uploader?
SuperNeo
05-30-2005, 12:41 PM
OK. På de der "private tracker" kører download hastigheden egentligt hurtigere end på fx Pirate Bay?
Hvis jeg nu kører på en "private tracker" vil man så kunne se alt det jeg uploader?
Ja, hastigheden er som regel hurtigere fordi der er flere der uploader. Og det er igen fordi de gerne vil have en god ratio (1:1) (igen fordi man mister sin konto hvis man har en dårlige ratio.. eks 0:1)
Og ja, hvis man er bruger af selvsamme tracker vil kunne se hvad du uploader/downloader, hvornår du uploader/downloader og hvor meget du ialt har uploadet/downloadet. (på de fleste..)
Det er det der hele ideén med det, man prøver at få folk til at uploade lige så meget som de har downloadet eller mere. Derfor er "private trackere" helt klart at fortrække.
Har selv prøvet at skulle hente noget på piratebay og så er det sgu sur røv når der pludselig ikke er nogen seedere :x
Det som jeg tænkte på med at uploade var om det er sikkert nok, eller om det så bliver ligeså "sikkert" som ved DC++ fx, eller om det er en ok sikkerhed man har ved "private trackere"?!
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.