Se fuld version : Hvorfor er mine downloads incomplete ?
BETA5
05-25-2005, 09:56 AM
Hej igen,
Nu kommer der lige endnu et newbie question..
Hvordan kan det være at når jeg henter en fil, delt op i typisk 50 filer, at de 10 af den ikke er complete, selv om de ikke se i NewsReactor?
Kan det virkelig være rigtigt man skal hente EVERY single NZB fil, på f.eks alt.binaries.nl? Der må da være en måde/et program som kan alle tilhørende NZB filer..
maybe im blind.. huh! i må lige være lidt large :)
Mvh
-
HamSlam
05-25-2005, 01:34 PM
En NZB-fil er blot et katalog over alle fierne i et bestemt release. Der vil således kun være een NZB-fil pr. release (det svarer lidt til et .torrent-fil).
Hvis din newsreader understøtter NZB, er det således ikke nødvendigt at udpege alle filerne enkeltvis. Man kan blot hente/aktivere NZB-filen. Så klarer newsreaderen resten (i forhold til informantionen i NZB-filen).
Når det er sagt, så sikrer det dig naturligvis ikke mod ukomplette filer. Afhængig af serverens kvalitet, kan der være et større eller mindre antal ukomplette filer i et release.
På shit-serverne hos de danske ISP'er vil jeg anslå at op imod 25% af alle filer er ukomplette. Hvorfor ved jeg ikke, men det bliver værre og værre. Førhen var det forholdsvis sjældent at se ukomplette filer. Jeg ved ikke om de bliver nuked eller hvad. Anyway..
Et release indeholder ofte PAR-filer, der kan bruges til at reparere beskadigede (ukomplette) filer med.
Hent disse PAR-filer, og brug evt. programmet QuickPar til at reparere med. Hvis også PAR-filerne er ukomplette, så er man fucked.
Tegn abonnement hos en kvalitetsudbyder (f.eks. GigaNews). Her er det sjældent at se ukomplette filer.
Håber dette besvarer spørgsmålene.
Helt korrekt hvad HamSlam skriver!
-en grund til at du får mange incompletes kan også være at du henter releases der er ældre end din retention. Retention er hvor lang tid tingene ligger på din newsserver, hos de gratis (TDC osv) er retention kun to dage, NewsHosting har 25 dage, og Usenets Rolls Royce: Giganews har hele 40 dage!
Hos newshosting er 99% af filerne inden for deres retention complete, hvorimod hos de gratis er den LANGT lavere (HamSlam skriver en 1/4 og det er nok ikke meget galt)..
EDIT: "Nogen" burde lave en hurtig guide til Usenet, som kunne smides op som en sticky. Jeg skal aflevere report om 10 dage, så jeg har ikke tid til andet end korte spam beskeder ;) Jeg vil dog gerne rette og adde ting hvis en anden gider skrive en Usenet How-To!
BETA5
05-25-2005, 04:18 PM
hey champs, hehe..
Mange tak for hjælpen, jeg prøver mig lige frem lidt mere med GrabIt.. den virker sådan lidt mere lige at gå til, til forskel for NewsLeecher (Som sikkert er konge, men ikke helt for NewBies *G*)
Jeg har betalt til Astraweb og NewzBin så jeg burde være køreklar... :wink:
Cheers
HamSlam
05-25-2005, 04:47 PM
Udmærket Beta.. Men, havde du nu købet en licens til NewsLeecher, så havde du til samme pris kunnet drage fordel af deres SuperSøger funktion. Den har samme indexeringsfunktion, som du finder hos NewzBin.Com.
Fordelen ved at have det integreret i din newsreader er, at du kan downloade direkte ved at pege på filerne i supersøgeren.
Jeg brugte selv programmet NewsBin (ikke at forveksle med NewzBin) længe, og var godt tilfreds. Men ved gode venners mellemkomst (tak for det aL), blev jeg omvendt til NewsLeecher. Og nu er jeg totalt fan af det. Findes ikke bedre! Det sagde jeg også om NewsBin, men nu mener jeg det :wink:
@aL:
Checker lige hvad der er af guides til NewsGroups. Ellers er det da et godt projekt du der foreslår. Jeg vender lige tilbage med et oplæg senere.
//EDIT:
Har kigget lidt på de guides der ligger under Nyhedsgrupper (www.piratgruppen.org/guides.php3#nhg). Det ser da rimelig fornuftigt ud det der er der.
Der er ganske vist ikke noget specifikt om hverken NewsBin eller NewsLeecher. Det kan man sf. mene er en mangel, men de andre guides kommer rimelig godt rundt omkring det grundlæggende.
Hvis man skriver en guide om UseNet - sådan generelt - vil man komme til at dække en del af det der står i forvejen i de øvrige guides. Så, hvis der skal gøres noget grundlæggende, så skal det hele redigeres ned til eet white-paper, der omhandler alt hvad der er værd at vide om UseNet. Og set er jo alligevel en del.
Så - jeg ved ikke rigtig, om vi ikke bare skulle lade det ligge, eller hvad ?
Hehe jeg burde snart få provision af Newsleecher ;)
MHT til en guide, så er PG's egentlig fine nok. Der er bare ikke beskrevet hvordan man kommer i gang (hosting + klient), hvad de forskellige begreber betyder, osv.
Altså en hurtig FAQ om du vil. Som kan være en sticky her på NG forummet. Jeg syntes at NG er blevet mystificeret og udstillet som at være meget svært! -jeg tror at en hurtig FAQ ville kunne hjælpe mange af de unge i gang med det ;)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.