Hvor mange helt nye (læs: ikke brugte og new releases) konsol spil købte du sidste år? Det sidste spil jeg købte på release dagen var GTA Vice City.
Smiley> Du påstår at EA gør os en tjeneste ved at opkøbe de små producenter? De havde ikke overlevet? Jeg tror da nok at Maxis kunne ha' levet et par år på Sims, men det er måske kun mig der tror det :?
Din sammenligning med biler- og spil-priser er lige så dum som Suzuki's reklame spots i TV. De reklamer får bestemt ikke mig til at købe en Suzuki! -omvendt får din konstatering af at spilpriserne er som de er, så vi må bare indordne os mig til at købe flere spil!
Men hvad er DIN mening om konsol spils priserne i DK? Får du reelt et produkt der er 550 kr værd?
ved ik lige hvor alt det med suzuki kom fra men hva pokker..
om man får noget for pengene er vel en smags sag..
men jeg syntes det er meget sjovt at man kan lave en pc spil, som virker med 200 forskellige graffikkort, 200 lydkort, 30 forskellige cpu'er. chipsæt og frem for alt de forskellige windows versioner (især 9x/nt).. og spillene koster stadig "kun" 349.
mens at spillene til consollerne.. som jo kun skal laves til 1 graffikort, 1 lydkort, 1 cpu, 1 chipsæt og 1 os. koster meget mere... kan ik se logikken... burde være meget billigere at udvikle til consoller
ved ik lige hvor alt det med suzuki kom fra men hva pokker..
Det er noget jeg har taget med fra en anden tråd, hvor vi gik offtopic, det var også derfor at jeg startede denne tråd:
Hvis vi skal ind hvad ting er værd..
Har du set bilpriser for nylig?
og der kommer jeg så med min udtalelse:
Din sammenligning med biler- og spil-priser er lige så dum som Suzuki's reklame spots i TV. De reklamer får bestemt ikke mig til at købe en Suzuki! -omvendt får din konstatering af at spilpriserne er som de er, så vi må bare indordne os mig til at købe flere spil!
Back on track:
Jeg har faktisk aldrig tænkt på den problemstilling som du nævner zub, men den er da i allerhøjeste grad rigtig! Jeg tror at der er nogen der skummer fløden et eller andet sted i kæden (hvis de ikke alle gør det)..
Jeg skal selv have en chip i min next gen konsol (jeg tror det bliver xbox, da den kommer først) som kan slukkes så man kan komme på xbox live (det bliver gratis i weekenderne). -og så vil jeg købe og betale for de spil som laver en god online del! -efter at jeg har "prøvet" spillene (læs: piratkopieret fra nettet)..
Smiley
05-24-2005, 06:24 PM
Først og fremmest:
Din sammenligning med biler- og spil-priser er lige så dum som Suzuki's reklame spots i TV.
Hold det sobert.
Du kom med spørgsmålet, er det pengene værd?
Og på en måske lidt alternativ måde svarede jeg, hvad er egentlig, og reelt, pengene værd i dag?
Min lejlighed som kostede knap 100.000 i andel for et år siden koster nu langt over det dobbelte.
Jeg kan fortælle dig, at den foreskel der er på prisen ligger på ingen måde i lejligheden.
For at svare på dit andet spørgsmål, hvor mange nye konsol spil jeg har købt sidste år: 0
Jeg købte min konsol, 2 pistoler, et game pad, en fjernbetjening, et memory card og 8 spil blandet imellem nye og brugte spil, sidste måned.
Jeg ejer ikke en eneste piratkopi til konsollen.
Derimod har jeg gennemsnitsligt købt godt et helt nyt spil hver eneste måned i år. Plus en masse oldie's but goodies, og semi-oldies, til min computer. Så jeg har brugt en god del penge på originale, og ærlig talt, så rykker det sgu ikke så sindssygt meget i min økonomi. Jeg arbejder fuldtid i øvrigt.
MHT EA, og specielt Maxis, så udkom Sims langt efter at EA havde opkøbt dem. Sims var grunden til at de overlevede, og at de blev opkøbt af EA som så potentialet.
Der er mange der vil sige at Sims ikke ligefrem var en god tjeneste, og på trods af at jeg nok har brugt en del timer på det, kunne jeg nok også have undværet det. Hvis du har en kæreste, som insistere på at låne din maskine forstår du hvad jeg mener.
(Derfor købte jeg konsollen i øvrigt, hehe)
Jeg har ikke købt et spil til hverken 500 eller 550 til konsollen. Jeg gav 399 for GT4 i Bog & Papir cirka en uge efter det udkom.
Jeg gav 350 i EB-Games for Burnout 3 i sidste måned, men det er så igen, ikke brandnyt.
Så jeg mener stadig ikke at pris-whining er nogen som helst reel diskussions bund, og i hvert fald ikke, hvis du ikke kan finde spil til mindre end de priser.
Jeg ved ikke hvor du kigger, men Fona, Merlin og alle de kæder er ikke det rigtige sted at kigge, med mindre de har et tilbud.
GAME, er min yndlings-forretning. Jeg købte Act of War for 150kr. Nyt. Det var også der jeg fik min WoW Coll Ed. hehe... de har også et kæmpe udvalg i brugte spil og spil der er blevet prøvet 2-3 gange og så sendt ind igen, hvor du så kan få dem til halv pris eller mindre.
Så MIN mening, som jeg i øvrigt vil have lov til at definere selv, er følgende:
Køb et spil fordi du kan lide det.
Køb det, hvis du også vil støtte udvikleren.
Køb det, for at holde gang i din lokale spil butik.
Hvis du er i tvivl, så find en kopi og prøv.
Hvis du ikke vil købe det, så lad være, hvis du alligevel gider bruge tid på det, så er det åbenbart pengene værd. Alt andet er ren dovenskab og grådighed.
Hvis du ikke har råd, så find en alternativ metode, der er masser af brugtspil derude, også af de nye spil.
Sidste udvej, prøv udlandet over nettet, eller få venner/bekendte/familie til at tage det med fra udlandet af.
Og for at give dig det svar du så gerne vil have; ja.
Jeg synes de spil jeg har købt har været pengene værd, med undtagelse af GT4, som ikke helt er min kop te, men som er mange andres. Og de gav glædeligt de penge og flere til.
Men jeg synes stadig ikke pengene er spildt, for hey. Jeg kunne bare ha' prøvet det i EB-Games først, og ellers var pengene bare gået til junk.
Jeg synes nogle folk opfører sig som børn.
Der bliver udviklet nogle spil som nogen kan lide, og andre ikke kan lide.
Det står frit for os at købe dem, men så snart de koster noget, og måske lidt mere, end vi lige går og har råd til, så bliver der whinet til højre og venstre. Er det dope for folk eller hvad?
om man får noget for pengene er vel en smags sag..
Enig. Det kan hverken du eller jeg bestemme, det er 100% en smagssag.
Produktions-omkostninger for Konsol-spil/PC-spil + kompabilitet(Gjorde det lige kort.)
Zub, jeg forstår, hvad du mener.
Det her er hvad jeg tror, jeg har ikke noget til at bakke min påstand op med, men så længe jeg ikke ser bevis for det modsatte er det vel et lige så godt argument:
Jeg tror der bliver solgt rigtig, rigtig, *rigtig* mange PC-spil. Vi hører om million-salg af World of Warcraft, allerede på første dagen.
HL2 solgte hundrede tusindevis af kopier, det samme gjorde HL1, Quake 3, Unreal Tournament, Morrowind, Everquest og expansions, Sims, Guild Wars, etc.
Ikke en eneste gang i mit liv har jeg hørt om at et konsol-spil har solgt så godt. Aldrig. Nada. Zip.
Ikke, en, eneste, gang.
Når udviklere *overvejer* at lave en konsol-version, så er det fordi det er en risky omgang at give sig i kast med, det er ikke en så profitabel omgang for de enkelte udviklere, som det er for Sony og Microsoft.
Og hvorfor er prisen så, så høj?
Fordi det ikke kører nær så godt.
Fordi det hele er i et begrænset miljø, i modsætningen til en PC, hvor de nyeste spil knap nok kan køre på vores nuværende gennemsnitslige maskiner, men der er der heller ikke noget ansvar.
Fordi det er et risikabelt marked, og der skal bare tjenes ind på hver eneste spil.
Men priserne *er* på vej ned, og udbredelsen er på vej som aldrig før, så bare rolig. Det kommer af sig selv.
DVD film kostede også det dobbelte sidste år, af hvad de gør nu...
"Køb et spil fordi du kan lide det.
Køb det, hvis du også vil støtte udvikleren.
Køb det, for at holde gang i din lokale spil butik."
det er så her jeg smiler skummelt til mine 4 originale versioner af dues ex 1 (kender i det når jeres ynglings cd'er blir ridset? ;) )
til det om udviklingspriserne... indtil der kommer en kommentar fra en som har mere check på den slags så tror jeg jeg vil lade vores argumenter gå ud mod hinanden.. vi har vidst ca lige meget forstand på den slags :).. og jeg kan sq ik modargumtere dig..
Smiley
05-24-2005, 10:20 PM
Hahaha! Vildt... jeg er kun på min anden Deus Ex cd, men jeg tror jeg er på min 5. fallout hehe.
alle originale.
Det er også lidt fejt at jeg lod mit indlæg blive så langt. Jeg orker ikke engang at læse det selv...
:lol:
Men nogle friske syn på det, og nogle facts ville være rare at have.
Fugazi
05-25-2005, 12:12 AM
Har GAME en online shop? hvad er adressen?
Fugazi
jalabert
05-25-2005, 08:05 AM
Fugazi
http://game.se/
jalabert
05-25-2005, 08:06 AM
det er så her jeg smiler skummelt til mine 4 originale versioner af dues ex 1 (kender i det når jeres ynglings cd'er blir ridset? ;) )
på nummer 3 d2 lod her :D
Smiley
05-25-2005, 09:20 AM
Købte dog kun en af dem. Fik ikke engang en cd-key med! >_<
temmelig fejt.
min tredje Half-Life cd. Har ikke engang mine gamle keys længere :cry:
Fugazi
05-25-2005, 07:20 PM
Fugazi
Tak for linket Jalabert :)
Fugazi
jalabert
05-26-2005, 08:20 AM
Fugazi
Tak for linket Jalabert :)
Fugazi
no problemo
Spil koster for meget for tiden, men den eneste grund til at konsol spile koster mindre end computer er pga. computer skal man nogle gange købe nyt hardwere til før spillet kan køre. med konsol virker den 100%. Stadig konsol spil skal ned på en pris mellem 250-350
clerk
11-20-2006, 07:56 AM
Sidste spil jeg købte til fuld pris var Resident Evil 4. Var alle pengene værd, men det er en sjældenhed. Spil burde koste 199-299, det er en meget mere rimelig pris. Og nu vil MS og Sony have vi skal til at betale 600kr for nye spil til deres nye konsoller? Nej tak. Jeg kommer ikke til at købe ET spil til fuld pris den her generation. Altså lige bortset fra til Wii.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.