Se fuld version : Hvordan kommer jeg igang ?
BETA5
05-23-2005, 02:53 AM
Hej Folkens,
Jeg vil rigtig gerne igang med at bruge nyhedsgrupper, primær binaere nyhedsgrupper.
MEN Cybercirty er maks skod, og da jeg alligevel skal ud og skifte internetudbyder, hvad kunne så være en god løsning?
Eller kan jeg lige så godt beholde mit abm. hos cybercity og bare flytte forbindelsen og så nøjes med at betale en unlmt. service hos Giganews?
Still a n00b :wink: Håber i kan hjælpe mig lidt!
BeatPirate
05-23-2005, 07:25 AM
Du kan ligeså godt betale dig fra nyhedsservice. Det er klart det bedste. Jeg bruger selv Astraweb og Easynews, og er ganske godt tilfreds.
Din ISP's nyhedsservice stinker. Jeg har selv stiftet bekendsskab med TDC og Tele2, og ingen af dem har imponeret.
Smiley_Carpe_Diem
05-23-2005, 09:45 AM
Min egen " Nyhedsgruppe løsning" består af følgende:
1. En oprettelse hos en nyhedsgruppe udbyder ( www.usenetserver.com) - Du får bedre hastighed og filerne er tilgængelige i længere tid.
2. En oprettelse hos www.newzbin.com. ( En hjemmeside med tunsvis af udgivelser af spil til musik, de har ALT. På siden henter du en nzb fil, som du loader i et nyhedsgruppe klient.
3. Ansakffer dig et program som kan bruge nzb filer. (bruger newsleecher)
Bingo så er du igang. Det skakl så siges at denne løsning kræver at du betaler en smule, lidt over 100 kr. Men vil bestemt sige at det er det værd.
God fornøjelse
BETA5
05-23-2005, 10:15 AM
Hej folks,
Tak for jeres reply!
Jamen siger i at min ISP er ligemeget så længe jeg betaler mig fra det, hos f.eks newsbin.com, giganews.com :?:
Er stadig lidt lost.. :roll:
Eller skal jeg skifte til anden ISP nu jeg alligvel skal flytte forbindelse :?:
Cheers
BeatPirate
05-23-2005, 10:26 AM
Retention (den tid hvor filer er at finde på serveren) er alt, alt for kort hos din ISP, uanset hvem du vælger.
Det samme gælder for completion (hvor stor sansynlighed der er for at filerne er komplette).
Et eks. jeg lige har udført (for din skyld):
Jeg kobler op til TDC's nyhedsserver og i gruppen a.b.movies.divx er den ældste post fra d. 22/5, altså fra igår.
Jeg vælger en film "X-Files - Fight the future". Her er 91 af 94 filer ikke komplette...med andre ord; drop det...!!
Køb din nyhedsservice et andet sted.
Som eks. er der min. 14 dage retention på Astraweb og completion er et godt stykke over 95%, så det er penge godt givet ud.
BETA5
05-23-2005, 11:21 AM
BeatPirate >>
Tak for hjælpen, så du siger altså at Astraweb, vil jeg få mere glæde ud af det!?.. jamen det tror jeg at jeg vil kaste mig ud i, med mindre i kender andre som er stabile og ikke har så mange ufuldkommen filer ?
Hvad har du selv valgt hos Astraweb? kan ikke lige se hvad er det smarteste løsning.. Unlimited/Unlimited DSL/25GB/65GB ?
BeatPirate
05-23-2005, 11:44 AM
Jeg har købt "Pay by download" 65 GB. Der er ingen tidsbegrænsning på.
Jeg bruger min egen ISP til at hente så meget som muligt, og så bruger Astraweb til at hente fills. Det er god økonomi...
BETA5
05-23-2005, 04:46 PM
Hej igen,
Så har jeg købt et abm. Pay by download 65GB. det "virker sku" :)
MEN er der en der kan sige mig hvorfor NewReactor er så DAMN slow når jeg skal scanne f.eke alt binaries.nl? gør jeg noget forkert?
Det vil jo tage dage bare at scanne med den hastighed..
Mvh
barca
05-23-2005, 05:25 PM
2. En oprettelse hos www.newzbin.com. ( En hjemmeside med tunsvis af udgivelser af spil til musik, de har ALT. På siden henter du en nzb fil, som du loader i et nyhedsgruppe klient.
God fornøjelse
www.newzbin.com er en side HVOR MAN KAN KIGGE HVAD DER ER I GRUPPERNE!!! det er ikke dem som poster dem, som der også står skrevet på deres hjemme side :)
barca
05-23-2005, 05:29 PM
Det med hasyigheden er ikke noget du selv kan bestemme.. for eks. dk.binare.film tager LANG tid at opdatere :(
Jeg havde også købt mig ind hos newsbin i starten, men så prøvede jeg NewsLeecher med SuperSearch (det koster penge), og det er noget af det nemmeste! -det er en prædiken jeg har holdt mange gange ;)
Grunden til at det går langsomt med at hente headers i a.b.nl er at det er en af de absolut største grupper! -det vil tage dage!
a.b.nl er 10 gange større end d.b.film! ca 4.000.000 mod 400.000!
Smiley_Carpe_Diem
05-24-2005, 08:25 AM
Barca -->
Har jeg da skrevet at det er selve newzbin.com som poster materialet ;) ?[/quote]
Vi slår lige fast at NewzBin ikke poster ulovlige ting i grpuuerne, de sidder bare og finder NZB filer i grupperne og poster dem på deres site!
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.