PDA

Se fuld version : Starwars 3 - giv din karakter

-pirat4ever-
05-22-2005, 08:43 AM
Ja, så kom filmen.

Ja, og jeg ville gerne vide, om det kun er mig der syntes den er af ringe karakter ?

BeatPirate
05-22-2005, 03:26 PM
Jeg syntes det er den bedste SW-film. Den formår også af binde alle trådene sammen, så der er sammenhæng mellem episode 3 og 4.
Godt gået... Jeg giver et 11-tal.

Jowls
05-22-2005, 05:34 PM
Jeg er også ret glad for filmen.

Teknisk er den naturligvis i top på alle punkter. Med hensyn til skuespilspræstationer er den marginalt over bundgrænsen (den bedste leveres af Yoda, og han er ikke engang levende :roll: ), selv om Ian McDiarmid da er god til at spille farlig og Hayden Christensen retter en del op på sine negative meritter fra 2'eren.

Men man går altså heller ikke ind og ser StarWars på grund af de Shakespearske præstationer. Man går ind med forventningen om at se en vild eventyrfilm med en god historie, og det er lige hvad den er.

Den er underholdende og, som BeatPirate siger, så samler den en del tråde i serien. Den giver på denne måde også et nyt syn på de 3 "gamle" film eftersom Darth Vader nu er lidt mere menneskeliggjort. 8)

-pirat4ever-
05-22-2005, 06:27 PM
Den teknik, som nævnes sidt i filmen, kan jeg ikke koble nogle steder hen.

Der kunne også være lavet en sammenhæng mellem chuwbakke og han solo.

Syntes at Duko var bleven svagere, og at kampende var hurtigt overstået.

Spørgsmålet er om jeg måske forventede for meget, for hvor god en handling kan man lave når 1,2,4,5 og nr 6 er lavet ?

MEN, den skal aligevel købes til samlingen :D

Har givet den 6 :!:

Duty
05-22-2005, 07:34 PM
I give it a strong 10 i think it almost perfect,how long will it take until there is a DVD-r on TB,ET or swebits ?
Man i love the movie but i would love to see it at home to,on my new sweet projector !!

girafhals
05-22-2005, 08:12 PM
13!!!

pantonamia
05-23-2005, 10:12 AM
hmm har givet den 9, pga dårligt skuespil og nogle andre ting. f.eks 3cpo er i film 1 og 2 sort, eller næsten sort, i 3érn og resten af filmene er han bare total guld farvet, hvor kommer den ´farve fra? Chewbakkaplaneten bliver angrebet på et tidspunkt hvor wokkierne svinger sig i nogle tov eller kabler, de siger de sgu åååhhhuuåååå (ligesom tarzan! Hvad F@£$en sker der der? Det høre ikke til i SW. Meget gode effekter ellers men en lidt rodet og ikke top film.

tek
05-23-2005, 04:35 PM
Jeg var da positivt overrasket - faktisk får jeg helt lyst til at se hele striben igen, og jeg er ellers ikke specielt begejstret for star wars, sådan generelt.

I modsætning til 1 og 2 så virker effekterne ikke helt så påklistrede (selvom jeg stadigvæk ikke fatter hvorfor man skal høre eksplosioner i rummet - specielt ikke de steder hvor kampene bare er baggrundslir som man ser igennem et vindue inde fra et andet rumskib).

Skuespil? Tjae bumbum, men der var da færre kedelige passager end i 1 og 2.

Det værste i mine øjne var nu det firben (eller hvad det skulle forestille), som fes rundt i de sidste 20 minutter. Hold op hvor er det dårligt animeret. Lad venligst Weta om den slags fremover !!

Men 10 herfra for god underholdning

//michael

TheGodfather
05-23-2005, 07:21 PM
Jeg gav den 10 for god underholdning, og en rigtig god historie. For den er nemlig hvad den lover, en action sci-fi film.

Dog synes jeg at den sidste kampscene i slutningen var ALT for langtrukken, og Heyden Christensens skuespil synes jeg var helt ærligt, dårligt!

Derfor får den altså et 10 tal fra mig!

PackedManiac
05-23-2005, 07:21 PM
Fra en skala fra 0 til 6 stjerner giver jeg den et 3-tal, og på 13 skalaen må det vel være en 8 stykker. De synes jeg i hver fald at filmen præsterer.

Jeg er forresten lige kommet hjem efter at have set den :wink:

Jeg vil for det første sige at den film på ingen måder, slår nogle af de 3 fra den første trilogi. Det er i hver fald min mening. Derimod synes jeg at den er den bedste film i den nye trilogi (men det siger måske ikke så meget for nogen).

Gælder det de 2 forgående film, giver jeg henholdsvis et 5 og et 7-tal.

Hvis vi tager det dårlige først, så er det første jeg tænker på, lightsaber-scenerne. Dem er der mange af i filmen, men de er efter min mening alt for hurtige, for hurtige til at man kan følge ordentlig med i dem. De gamle film klarede dette bedre, men det har vel også med teknologien at gøre. Uanset, så synes jeg at det ødelægger spændingen og tager alt det gode ud af lyssværd-kampene at gøre det så hurtig, som det bliver gjort.

Dialogen er også noget forfærdelig rod. Tilgængæld klarer Lucas det langt bedre med denne film end i de 2 foregående. Jeg havde læst nogle anmeldelser inden jeg tog ind og så filmen, og de var godt nok skarpe i deres kritik mht dialogen, dog synes jeg at Lucas klarer det bedre i denne film og at Padme og Anakins samtaler altså ikke er SÅ slemme, som nogle beskriver dem. Det fritager dem dog ikke. Anakin og Padme scenerne er de slemmeste hvad angår dialog, og man har svært ved ikke at trække på smilebåndet når deres scener kører over skærmen.

Skuespillet. Ewan McGregor klarer det ganske fornuftigt som Alec Guiness' Obi-Wan, men det er (selvfølgelig) ikke komplet. Haydens karakter, Anakin, klarer den også bedre end i den foregående, bare syndt at Lucas ikke kan finde ud af at skrive ordentlige dialoger til ham. Natalie Portman, Padme, er egentlig ganske fraværende i denne film. Hun har ikke så mange scener, og når man endelig ser hende, så er det (stort set) enten for sig selv, eller med Hayden, hvor sidstnævnte scener ikke rigtig svinger.

Kort sagt; der er ikke nogen skuespillere i filmen, som totalt flopper eller er helt ved siden af, derimod er der heller ikke nogen pragtpræstationer. Alle klarer det til et 8-tal. McGregor (Obi-Wan Kenobi), Frank Oz (Yoda), Ian McDiarmid (Palpatine) er de 3 skuespillere som topper. Synd at Christoffer Lee ikke er mere med i den, som han er, men det er forståeligt, når man tænker på hvad Lucas skal nå at fortælle.

--------------------SPOILER I DENNE PARAGRAF-----------

Mystikken. Jeg synes at Lucas har ødelagt mystikken hvad angår 'The Force'. I etteren hørte vi for første gang om Midiclorians, som altså skal forklarer, på videnskabelig vis, hvor stærk og hvorledes man som Jedi kan påvirke ting. I Revenge of The Sith, fortæller Yoda, hvorledes Qui-Con har opnået uddødelighed (som den eneste?!), og har lært det videre til Yoda, og vil lære det videre til Obi-Wan. Dette har Lucas gjort for det første, for at forklarer, hvorledes Yoda, Obi-Wan og Anakin i Return of The Jedi (og i de foregående) vender tilbage som spøgelser, og for det andet på samme vis at tillægge en videnskabelig baggage til Jedi-riddernes kræfter, så vi har lettere ved at sluge det. Lucas burde have ladet et mysterie være et mysterie. Jeg er sikker på at man kan finde alt dette i det enorme 'Extended Universe' tegneserier osv. som eksisterer udenfor filmene, men Lucas burde have ladet film være filmene og ikke forsøge at indrage disse ligegyldige detaljer. Det har i hver fald ødelagt det for mig.

-----------------SPOILER AFSLUTTET---------------------

Jeg kan skrive meget mere, både godt og skidt, men jeg vil afslutte med at sige at filmen gjorde det den skulle; den underholdte mig. Det var mit minimumskrav til filmen (og til trilogien for den sags skyld), og jeg ender muligvis med at købe boxsættet når det engang kommer ud. Og så downloader jeg nok en DVD release af filmen i mens.

Et 8-tal herfra. En saga er afsluttet.