PDA

Se fuld version : Spansk lærer "fyret" efter foredrag om fordele ved

Geek
05-21-2005, 02:12 AM
Er ikke helt sikker på det er det rigtige sted, men jeg prøver alligvel.

Faldt lige over denne her:
http://homepage.mac.com/jorgecortell/blogwavestudio/LH20041209105106/LHA20050520091532/index.html
http://yro.slashdot.org/yro/05/05/20/1538242.shtml?tid=153&tid=155&tid=146

Kort fortalt er en spansk lektor på et universitet blevet tvunget til at sige op efter at have holdt et foredrag for 150 mennesker om fordelene ved P2P.
Udover det er benægter univiersitet at han har været ansat, selvom han har arbejdet der de sidste 5 år.

Mollerz
05-21-2005, 02:18 AM
Sygt nok. Har lige læst begge artikler.

Jeg er chokket.. :shock:

Jowls
05-21-2005, 06:54 PM
Så tragisk som det er for den stakkels mand så er det faktisk godt for fildelernes sag, hvis man ser kynisk på det.

Intet er værre end at have en bad-guy som folk uden indsigt i emnet er i tvivl om nu også er så slem som man går og siger. Men APG og deres udenlandske pendanter farer hovedløst frem i bedste Darth Vader stil og spiller med musklerne ved enhver lejlighed. Der er ingen tvivl overhovedet om, hvem der er agressoren i denne sag og mon ikke mange spanske kunstnere har fået en dårlig smag i munden over at noget sådant kunne ske i deres navn.

Hvis lederne i pladebranchen havde det mindste begreb om hvordan man styrer en opinion, så ville de have holdt en lav profil og forsøgt at undgå åbenlyse styrke-demonstrationer... specielt i et så brisant miljø som et universitet.

Nu er senor Cortell martyr for sagen og han har vist ikke tænkt sig at tie stille. Det er formodentligt kun et spørgsmål om tid før omtalte rektor også er ude af sit kontor. Men for sidstnævntes vedkommende sikkert til en fed stilling i pladebranchen... :roll:

Lasse
05-21-2005, 08:42 PM
Altså hvis histroien er 100 % som fremlagt i de artikler jeg har læst, så er jeg intet mindre end rystet. Jeg aner simpelthen ikke hvad ellers jeg skal sige, for jeg er helt paf.

De 'nye' metoder, som industrien er begyndt at anvende på det sidste rykker kort og godt så meget rundt i min virkelighedsopfattelse af sund fornuft og god forretningsskik, at min mave slår knuder.

Jeg troede faktisk tidligere at en dialog med industrien var mulig, men det er åbenlyst, at de ikke ejer hverken moral eller respekt for deres omgivelse.

Fy for helvede. :roll:

n00b
05-22-2005, 12:21 PM
Hmm.. det sku ik undre mig om APG kunne finde på at gøre det samme herhjemme..

LykkeLamaen
05-22-2005, 05:46 PM
Hmm.. det sku ik undre mig om APG kunne finde på at gøre det samme herhjemme..

Det tror jeg nu alligevel ikke de ville. Det er FOR meget, selv for APG. Jeg er chokeret over at det kan ske i et EU-land. Det er jo helt absurd! Jeg håber det kommer i pressen, så fol kan se hvilke metoder pladeindusrtien bruger..