PDA

Se fuld version : Xbox vs PS3 vs Nintendo

Anonym
05-20-2005, 11:22 PM
Hvilken konsol skal du have når de kommer?

Gaffa_Tape
05-21-2005, 12:17 AM
Den hedder Nintendo Revolution

zub
05-21-2005, 01:43 AM
jeg står da ik i vejen for et lille linux cluster baseret på et par PS3'ere :).. ville være spas

aL
05-21-2005, 07:59 AM
Jeg er på xbox'en.. Den kommer først, har det fedeste design og har IMO de fedeste eksklusiv titler pt!

BFG
05-21-2005, 02:38 PM
Jeg er stor xbox fan men ps3 vinder helt klart..

En ting er den nye xbox stadig kun kommer til at bruge dvd9 skiver hvor ps3 kører med blu-ray hvor der er plads til 50gb på hver skive..Det er helt klart en fejl fra microsofts side..Og så blir playstationens processer os en del hurtigere..

Nintendos..Tjaa..Den blir nok lige så latterlig som gamecuben..

zub
05-21-2005, 06:32 PM
det fede ved ninjaen er så at den kan loade et helt spil på 30 sek, og derefter kan man fjerne disken. (se deres reklame video)

BFG
05-21-2005, 07:43 PM
det fede ved ninjaen er så at den kan loade et helt spil på 30 sek, og derefter kan man fjerne disken. (se deres reklame video)

Kan man få det uddybet lidt...Hvem eller hvad er ninjaen? og hvor har du set denne reklame video for hvad det nu er du snakker om? :?

Smiley
05-22-2005, 11:47 PM
Erfaring over xbox's "Vi vil have del af kagen" strategier.

PS3, helt klart.

MEN, jeg mener at alle konsollerne bliver ret vilde, og ganske udemærkede til at spille og ha' det sjovt ved, der er ikke nogen vindere eller tabere.

Jeg kender næsten ingen utilfredse ejere af nogen af forgængerne (PS2, Xbox, GameCube).

jalabert
05-23-2005, 08:36 AM
hmm det kan nu også ses som en ulempe at bruge blueray skiver da folk ikke lige har sådan en brænder liggende ;)

jeg vil nok vælge konsol efter hvilken maskine der var nemmest at få chippet og gjort brugbar ;)

jeg skal squ ikke til og købe alle mine spil originalt OMG

Smiley
05-23-2005, 09:09 AM
jeg skal squ ikke til og købe alle mine spil originalt OMG

Jeg har ikke noget imod piratkopiering som sådan, specielt ikke musik, men med spil er jeg lidt irriteret over piratkopieringen, fordi modsat musik-kopieringen, så mister spil-firmaer en del penge på det.

Og sætningen: "I don't care if they pirate our games, it just means they woulen't buy them anyway."
Tror jeg på ingen måde holder.

Her er nogle guide-lines:

Hvis du er i tvivl om spillet er noget for dig, så få dig en kopi. Hvis du kan lide det, så køb det og støt udvikleren. Hvis ikke, hvorfor har du det så endnu?

Har du stadig ikke en original key?
Så køb spillet, undgå bøvlet med at skulle køre udenom for at spille online.
Der er jo en grund til at du gerne vil spille det, og det må være fordi du kan lide det!

Hvis du ikke kan finde et gammel spil til salg længere, så er det abandonware, der er ikke så meget at gøre der.
Men bare prøv i det mindste.

Der er noget fedt over at holde en original...
Fik jeg nævnt at jeg var en af de heldige der fik købt WoW Collector's Edition?
Den indeholder faktisk en del...
Og jeg tror på ingen måde at de tjener på den, med det der er med i den. Det er en fed gestus til deres fans.

Støt spil-firmaerne, køb deres spil, i hvert fald dem du kan lide.

jalabert
05-23-2005, 09:52 AM
er rimelig enig i det du skriver dog køber jeg kun spillet hvis det er godt... men beholder da nu spillene selv om de er dårlige for man kan jo godt spille det lidt engang imellem selv om det ikke lige er sit favorit spil :D

aL
05-23-2005, 05:46 PM
Jeg er stor xbox fan men ps3 vinder helt klart..

En ting er den nye xbox stadig kun kommer til at bruge dvd9 skiver hvor ps3 kører med blu-ray hvor der er plads til 50gb på hver skive..Det er helt klart en fejl fra microsofts side..Og så blir playstationens processer os en del hurtigere..

Nintendos..Tjaa..Den blir nok lige så latterlig som gamecuben..

PS3 kommer da ikke til udelukkende til at køre på blue-ray. Der kommer til at gå lang tid før at det bliver den nye standard.. -der er vist også noget med at blue-ray skiver ikke er særligt holdbare/skrøbelige! Sony ejer også blur-ray teknologien (har jeg læst på tbytes), så det er vel grund nok til at m$ vælger det fra..

Smiley>> Jeg syntes ikke at du har ret i at man ikke bør kopiere konsol spil.. De koster 500+ kr når de kommer ud, og hvor mange spil er reelt den pris værd? Spil industrien har overhalet Hollywood, og det er takket værd firmaer som EA! -som udelukkende lever af at promote deres spil, især sports serien er en penge maskine (NFL (hvor de oven i købet har købt rettighederene til at være de eneste der må bruge rigtige spillernavne fra i år af), NHL, FIFA, UEFA, NBA osv).

Det eneste der kan få mig til at købe spil er, som du også er inde på, en kanon online del!

TheGodfather
05-23-2005, 08:49 PM
Jeg stemmer da HELT klart på Revolution!!

Jeg har ALTID været fan af Nintendo og deres konsoller, og jeg synes desuden at det er den med det fedeste design. Dog vil jeg helst ikke komme for meget ind i den sag, for det er ikke sundt med tre forskellige fan skare som skændes med hinanden om hvilken konsol der er den fedeste, det er nogenlunde ligesom hooligans der tæsker hinanden :wink: .

Desuden har jeg også respekt for at Nintendo selv laver en del af deres spil.

EDIT: Stavefejl

Smiley
05-24-2005, 09:50 AM
Smiley>> Jeg syntes ikke at du har ret i at man ikke bør kopiere konsol spil.. De koster 500+ kr når de kommer ud, og hvor mange spil er reelt den pris værd?

Hvis vi skal ind hvad ting er værd..
Har du set bilpriser for nylig?
Vi kan lige så godt undgå den diskussion, fordi den pris der er, er nu engang sat og vi kan ikke håbe på at den kommer ned. Og kopiering af spillene, får dem heller ikke ned.
Der findes tusindvis af brugtspil, hvoraf mange af dem er ret nye!
Derudover giver EB-games en 2-brugt-spil+200/300 for et nyt. Du kan bare kopiere dine gamle, og så trade de originale ind for nye, så jeg ser ingen hold i pris-whining.

Spil industrien har overhalet Hollywood, og det er takket værd firmaer som EA! -som udelukkende lever af at promote deres spil, især sports serien er en penge maskine (NFL (hvor de oven i købet har købt rettighederene til at være de eneste der må bruge rigtige spillernavne fra i år af), NHL, FIFA, UEFA, NBA osv).

De få EA games jeg har er mest Westwood's spil, og Maxis spil.
Tænk på EA på den her måde: Hvis de ikke havde købt nogle af de andre firmaer op, havde de ikke overlevet.

Den eneste grund til at folk "hader" EA, er fordi de er store, og man ser deres logo på temmelig mange spil efterhånden.

I øvrigt har jeg har så ikke købt et eneste sports-spil siden jeg hellere ville dyrke dem, end at sidde og spille dem på konsollen..
Med undtagelse af bilspil.

aL
05-24-2005, 11:01 AM
Smuley, for at undgå at admins kommer rendende og sletter vores gode indlæg, så kan vi forsætte diskssionen her: http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?p=38125#38125

chicken
05-31-2005, 02:16 PM
Jeg stemmer da HETL klart på Revolution!!

Jeg har ALTID været fan af Nintendo og deres konsoller, og jeg synes desuden at det er den med det fedeste design. Dog vil jeg helst ikke komme for meget ind i den sag, for det er ikke sundt med tre forskellige fan skare som skændes med hinanden om hvilken konsol der er den fedeste, det er nogenlunde ligesom hooligans der tæsker hinanden :wink: .

Hva er det for vise ord jeg læser... Det kan næsten ikke skrives bedre...

Jeg mener også Nintendo er dem der laver de fedeste spil man kan spille igen og igen uden at blive træt af dem...

Jeg er klart med på Revolution...

Gaffa_Tape
05-31-2005, 06:51 PM
Er meget forskelligt fra person til person, altså jeg vil gerne have alle konsoller da alle de spil jeg synes er fede kommer på hver deres konsol.

Men er nu træt af forums hvor de ikke taler om andet end PS3 vs Xbox 360 vs Nitendo Revulotion. Så når de kommer, så tjek spillene og køb den maskine der passer dig :D

cubebrothers
05-31-2005, 07:05 PM
Jeg stemmer da HETL klart på Revolution!!

Hva er det for vise ord jeg læser... Det kan næsten ikke skrives bedre...

Jeg mener også Nintendo er dem der laver de fedeste spil man kan spille igen og igen uden at blive træt af dem...

Jeg er klart med på Revolution...
hvordan kan i være så kloge, selfølgelig bliver revo den bedste, se selv på afstemningen, og det er jo ikke for ingenting at Nintendo venter med at afsløre noget til PS3 og XboX 360 er kommet på markedet, og det er nok ikke fordi at det er helt traditionelt :wink:

TheGodfather
05-31-2005, 07:18 PM
Hey, at skrive Shigeru Miyamoto er den sande helt, det er vist ikke heeelt løgn :wink:

AT
06-04-2005, 04:31 PM
Jeg er også helt klart til Revolution, har altid været kæmpefan af Nintendo!

Revolution bliver højst sansynligt den billigste next-gen konsol, deres onlineservice bliver gratis (modsat microsoft og måske sony), og så synes jeg også de laver de bedste spil... tag feks Zelda-serien!

Blev helt rørt af alle de rosende ord om Nintendo...

PS: Enig, Miyamoto ER en helt!