Se fuld version : Kan ikke komme ind på tdc speedstream 5100 router!?
mrbeautiful
05-19-2005, 06:35 PM
jeg kan ikke komme ind på router... jeg skiver min standard gateway men så går der li et par min. og så siger den "siden kan ikke vises"...... er det fordi den er låst af tdc....og i så fald.... kan man så selv låse den op????? HJÆÆÆLP!!! :evil:
Kazaam
05-19-2005, 06:57 PM
Det er der vist spurgt om et par gange efterhånden.
Men jeg har selv problemet, og kan ikke huske om det er fordi den er låst, eller det er noget med at den fungerer som modem på en eller anden måde
crazybyte
05-19-2005, 08:54 PM
Hej mrbeautiful...
Selv om SpeedStream 5100 efterhånden er blevet en midaldrende herre så burde den stadig kunne klare skærene...
Klik dig lige på denne link og se om der er noget du måske kan bruge:
http://download.tdc.dk/pub/Erhverv/pdf/internetadgang/Installationsvejledning_ADSL.pdf
Tjek punkter 3.1, 3.2, 3.3 der er både en opsætningsvejledning og en fejlfinding guide.
crazybyte
djondoe
05-21-2005, 03:03 PM
hej mrbeautiful
du kan ikke komme ind i en SpeedStream 5100,da det kun er et modem og ikke en router.
Tdc lukker ikke for porte på en DHCP-løsning, men på en Pro-løsning kan din arbrjdsskiver bestemme hvad der skal lukkes, og hvad der skal være åben.
hvis du er selvstændig, og selv har bestilt din ADSL er der også porte der er lukket, men det er let at komme udenom tag routeren af, sæt din faste ip ind i TCP/IP husk også DNS-adr så køre det.
Hvis du ønsker den sikkerhed som en router er, sæt da en alm router på og sæt den op til fast ip.
DjonDoe
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.