Se fuld version : hvordan laver man sin egen irc channel ?
recon
05-18-2005, 09:34 PM
Hey jeg vil gerne vide hvordan man laver sin egen ircchannel som ligger på f.eks quakenet det kunne være fedt hvis nogle kunne for tælle mig hvordan man gør :D
FreakPower
05-19-2005, 04:30 PM
/join en channel som ikke er taget.. så har du din channel.. så er der et hav af kommandoer og plugins.. se fx disse sider..
Lidt hjælp: http://www.mirc.net/newbie/
Plugins m.m: http://www.mircscripts.org/
Achilleos
05-23-2005, 11:25 PM
på quakenet, skal du have 5 idlers og minium 2 ops i 2 timer så kan du requeste L så ejer du kanalen, men pas på at du ikke giver nogen du ikke stoler på op, fordi så kan de tage den fra dig
Psilocybin
05-24-2005, 09:21 PM
på quakenet, skal du have 5 idlers og minium 2 ops i 2 timer så kan du requeste L så ejer du kanalen, men pas på at du ikke giver nogen du ikke stoler på op, fordi så kan de tage den fra dig
Kan du forklarer det lidt bedre?
"Idlers", "2 ops2", "requeste L" :?:
FreakPower
05-24-2005, 11:18 PM
man kunne også sidde på noget andet end Quakenet.. der er masser af servere hvor du kan registrere din channel via chanserv.
Achilleos
05-25-2005, 12:23 AM
yep der er mange mange servere men på quakenet logger du på deres irc server, joiner den kanal du vil have fx /j #piratgruppen nu er den allerede taget du skal først finde en der ikke er nogen i eller nogen L eller Q bot, så skulle der meget gerne være et @ foran dit navn i din liste over folk i kanalen, så får du mindst en ven du stoler på ind i den kanal og giver personen, op/@ derefter skal du have nogle idlers, det er enten folk med voice, hvilket er markeret med et + eller nogen uden noget som helst, engang var det 5 man skulle have nu er det vist lidt mindre, der står vist 4 total nu, så venter du i kanalen i ca. 2 timer, mens de andre bliver der også så bruger du /msg O requestl #channel , du skal selvfølgelig være registret med Q og logget ind, så vidt jeg husker er commandoen til det /msg q hello eller sådan du kan finde det hele på www.quakenet.org hvis det er. og jo der er mange mange mange irc servers, nogen bruger chanserv og nickserv, der kender jeg dog ikke lige kommandoerne ordenligt til at kunne fortælle dig hvad du skal bruge til det :p der er også andre der bruger helt andre metoder. håber det hjælper en smule.
Ach
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.