Se fuld version : Lægger pladeindustrien falske/ødelagte filer ud på servere ?
pho2graph
05-13-2005, 10:44 AM
For nogen måneder siden begyndte jeg at opleve noget nyt. Når jeg søger på et helt nyt musik nummer (limewire, winmx) vælter det det ind med addresser der har nummeret, i højeste hastighed og klar til at downloade. Når jeg så henter nummeret er det enten ødelagt(limewire), eller osse kan jeg ikke få forbindelse(winmx). Når nyheds interessen ligesom har lagt sig, er musiknummeret til at få fat på igen. Jeg ved ikke hvad der er galt, men min fornemmelse siger mig, at pladeindustrien har mulvarpe placeret blandt os til at lægge crap ud på servere. Er det mig der er forkert på den eller kan nogen gi et bud på, hvad der præcis foregår/sker ?
Pho2graph
JEG HAR STØTTET DEN DIGITALE RETSHJÆLP. HAR DU ??
Du nævner to forskellige netværk/klienter, men poster i et forum som har intet med de to at gøre. Måske skulle posten flyttes.
pho2graph
05-13-2005, 11:25 AM
Jamen, hvorherre bevares og undskyld. Jeg prøver at forhøre mig i Jysk sengetøjslager.
Photograph
Bonux
05-14-2005, 11:14 AM
Slap dog af
Jowls
05-14-2005, 12:31 PM
Ja - det er en udbredt strategi fra pladeselskabernes side at lægge fakes ud - enten i form af "loops" hvor en lille del af nummeret gentages hele tiden eller "screamers" hvor der er 30 sekunder af nummeret og resten er støj.
Det er primært på FastTrack man finder fakes, men de forekommer da også på E-Donkey og Gnutella, blot mindre hyppigt.
Det eneste du reelt kan gøre er at sætte en masse forskellige versioner af den sang du er ude efter til download indtil du finder den rigtige. Før eller siden får du bid...
pho2graph
05-14-2005, 10:12 PM
Tusind tak Jowls. Jeg prøver at ramme det rigtige forum næste gang...
Pho2graph
bleed_blue
06-28-2005, 08:51 PM
Dette er vel også et velkendt fænomen inde på andre p2p net. Jeg har ofte oplevet, at en film-fil slet ikke viste sig at være, hvad titlen ellers proklamerede. Men det er når, at jeg har brugt søgefunktionen i programmerne. Af samme grund er det langt bedre, at benytte sig af sider med verificerede links.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.