Se fuld version : Gmail til filudveksling
jokkemokke
05-07-2005, 12:38 AM
Jeg oprettede mig en Gmail konto, og kom selvfølgelig skraks til at tænke på, om denne kunne (mis)bruges til at udveksle filer.
Er der en grænse for hvor store filer man kan sende/modtage af gangen? Findes der i forvejen nogle "fildelingstjenester" der benytter sig af denne mulighed?
Jeg har downloadet Gdrive, men har ikke prøvet det endnu. Men det kræver jo selvfølgelig at man har nogle ligesindede at sende og modtage filer til og fra.
Hvis du bruger Gmail Drive så kan dig og en af dine venner jo bare oprette en fælles konto, og så ellers bare dele filer som i lyster ;)
CODAY
05-07-2005, 01:21 AM
Jeg oprettede mig en Gmail konto, og kom selvfølgelig skraks til at tænke på, om denne kunne (mis)bruges til at udveksle filer.
Er der en grænse for hvor store filer man kan sende/modtage af gangen? Findes der i forvejen nogle "fildelingstjenester" der benytter sig af denne mulighed?
Jeg har downloadet Gdrive, men har ikke prøvet det endnu. Men det kræver jo selvfølgelig at man har nogle ligesindede at sende og modtage filer til og fra.
kig på et program der hedder peer2mail.
der er en max grænse på 10MB så vidt jeg husker men programmet splitter filerne op og kryptere dem.
jokkemokke
05-07-2005, 10:11 AM
Ok, jeg har prøvet at installere Peer2mail, men man skal stadig have en sender og modtager for at kunne dele filerne.
Det jeg nok søger, er en slags program eller tjeneste, måske i stil med P2M, men hvor der også er mulighed for at søge efter filer man vil downloade, og så få dem sendt til sin mail box i stedet for at downloade dem. På den måde vil man kunne slippe for, at dem man downloade/uploader til/fra kan se ens IP.
pr0_spect
05-07-2005, 12:51 PM
Du kan godt se ip fra mail afsendere hvis du har lidt hjerne (;
jokkemokke
05-07-2005, 01:47 PM
Ja, men den IP adresse der står i mail headeren er IP adressen fra Gmail serveren, og den kan man jo ikke bruge til så meget, med mindre man kommer Google.
TheFedeste
05-09-2005, 03:07 PM
har hørt at apg støtter gmail og at de dermed får alle de informationer de vil have der fra så det er vist et meget farligt sted at dele filer.
CODAY
05-09-2005, 03:32 PM
der er jo mange rygter men har aldrig hørt om en der er blevet busted ved at bruge gmail.
har hørt at apg støtter gmail og at de dermed får alle de informationer de vil have der fra så det er vist et meget farligt sted at dele filer.
Jo det kan selvfølgelig godt være men hvad kan de gøre hvis man krypterer sine filer før man ligger dem ind?
Lemon
12-22-2005, 11:34 PM
Haha bullshit.. skulle APG have noget som helst credit hos google?
Med mindre de kommer med en dommerkendelse fra en amerikansk domstol får de ikke en daddel fra Google :)
shivan
01-08-2006, 08:50 PM
Jeg er frisk på at prøve. Jeg tror på at det er ret sikkert af flere grunde:
Godt nok kan de finde ud af vores ip'er, men ikke nødvendigvis hvad det er vi deler. Vi kan splitte filerne op og kryptere dem.
Hvis vi endelig bliver afluret kan vi give filerne intetsigende navne som f.eks 140686DK.
Hvad disse kodenavne betyder kan så sendes til vores normale mails, helt urelateret. Man ville måske modtage en "ugens oversigt"..
En ting er at få afluret vores IP'er. Noget andet er at få fat i vores filer, og vores krypteringskodeord og derefter åbne filen for at se om den er ulovlig.
Mulighederne er jo ret store da vi kan åbne flere acocunts efterhånden som vi får brug for mere plads.
Er der nogen der er friske?
jeg er med lasse333@gmail.com
Tja jeg er da også med hvis der er nogle der gidder stå for at stable sådan et netværk på benene.. :D :D
(skriv på messenger hvis der er noget :wink: )
Man skal bare sørge for at alle på en eller anden måde bliver tjekket, ikke fedt med mulvapper! :? :?
nå men hvordan skal vi så oganisere det???
tja, nogle kunne jo begynde at samle lister over hvem der ville være med, og spørge dem og de kender andre..
(skal lige siges at jeg selv ikke har tid til at være hovedmand i dette, men vil da godt bidrage med hvad jeg kan!)
hvem skal begynde det????
Gaffa_Tape
01-27-2006, 02:51 PM
Jeg er sku imod det! Gmail er nok det bedste sted at have mail, og så at nogen vil misbruge det og måske risikere at det bliver lukket! :evil:
Hmm tror ikke de vil lukke det af den grund, men det lyder ikke til der er nogle der gider stå for det, så det bliver nok ikke til noget alligevel..
shivan
08-08-2006, 12:26 AM
Jeg foreslog det tidligere. Gmail metoden har dog visse svagheder. Desuden tager det pisse lang tid at uploade noget som helst til Gmail.
kredeeh
08-08-2006, 12:59 AM
Jeg er med på den :) ..
men det nøtter ikke noget hvis vi kun er 2 - 3 vel ? :lol:
Er der nogen der kan fortælle mig hvad Gdrive er ?
Jeg syns bare vi skal finde et andet sted at snakke om dette ..
Jeg er klart med! Håber det bliver til noget!
shivan
08-08-2006, 01:49 PM
OK så er jeg også med SQ! Vi skal finde en klient som vi alle bruger. Jeg har prøvet at bruge Peer2Mail, men uploaden er meget langsom.
Kan alle der vil være med ikke skrive en PM til mig. Så skriver jeg en gmail adresse hvor alle kan diskutere det.
PackedManiac
08-08-2006, 01:58 PM
Bruger selv Gspace der er et plugin til Firefox når jeg skal dele med nogle. Det er meget handy dat'..
https://addons.mozilla.org/firefox/1593/
Why.King
08-08-2006, 02:52 PM
Er der nogen der kan fortælle mig hvad Gdrive er ?
Søg på Gmail drive (http://www.pile.dk/gg/) :wink: :lol:
shivan
08-08-2006, 08:28 PM
Ok det er nu i gang med den første meget spæde start. Jeg har lagt noget data op på en gmailadresse vha. Gmail Drive.
Hvis der er flere der vil være med så skriv en gmail jeg kan kontakte jer på til mig på PM
bornpirate
08-08-2006, 08:33 PM
jeg er all in! 8)
kredeeh
08-08-2006, 08:39 PM
Jeg har skrevet 2 pb'er til dig shivan :D
.. håber det bliver til noget..
ps. er hjemme igen kl 24:00 ca. så følger jeg med i tråden igen.. skriv lige PB hvis der sker fremskridt i vores projekt :D
kredeeh
08-09-2006, 02:15 AM
Har testet Gspace, og syns faktisk det er rigtig godt..
har en idé til hvordan vi kan gøre, men har ikke lyst til at fortælle den her :) ..
Fortæller den til shivan efter som han har "startet" dette lille projekt og så vender jeg tilbage til jer andre der vil være med.. hvis han er med på idéen.
shivan
08-09-2006, 03:07 PM
det går da fremad... Når folk skriver til mig at de vil være med så husk at skrive jeres mail!
kredeeh
08-09-2006, 06:31 PM
Det går nemlig lige så stille frem af ;) ..
kredeeh
08-10-2006, 03:01 PM
Hvis der er flere der vil være med så skriv en PB til mig eller shivan..
HUSK!! at skrive jeres Gmail konto ellers nødter det ikke rigtig noget 8)
- kreDeeh
VirtualPenguin
09-02-2006, 11:44 AM
jeg er med har sendt PB
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.