PDA

Se fuld version : Google Web Accelerator

z33k
05-06-2005, 12:39 PM
Google Web Accelerator er den nyeste opfindelse fra Google. Programmet kan forøge hastigheden ved surfing på internettet.

Programmet virker som en slags proxyfunktion, der installeres i forbindelse med browseren. I øjeblikket understøttes der kun Internet Explorer 5.5+ og Firefox 1.0+, men man kan dog selv konfigurere sine proxyindstillinger, så andre browsere kan benyttes.

Hastigheden forøges blandt andet ved, at Google gemmer kopier af ofte besøgte sider, komprimerer data inden de sendes og henter sider i browserens cache, inden man besøger dem.

I en toolbar i browseren kan man kan endda se hvor meget tid man har sparet, men da programmet stadig er i en tidlig beta, vil man ikke kunne mærke de store hastighedsforøgelser endnu, særligt ikke her i Europa.

Update: Funktionen er blevet kritiseret (http://news.zdnet.co.uk/internet/security/0,39020375,39197327,00.htm) for blandt andet, at være en stor trussel mod privatlivets fred, samt at indeholde sikkerhedsfejl.

- http://newz.dk/forum/item/54834/#

Virker rigtig godt for mig, sparer tit helt op til 7 sekunder (måske lidt overdrevet) ;)

Kan downloades her:
http://webaccelerator.google.com/index.html

banjobouner
05-06-2005, 12:50 PM
Har os installeret det. Men ingen synlig forandring. Synes det er godt at den ting der viser hvor meget an har sparet fylder så lidt på skærmen..

Skov
05-06-2005, 12:58 PM
Instalerede den igår og har sparet omkring de 13 minutter indtil videre.

z33k
05-06-2005, 01:25 PM
Hmm det fucker lidt det her forum op, så jeg ikke kan se de indlæg der er blevet besvaret siden sidste besøg.

Men tror nu også at jeg afinstallere det igen, det skulle bare lige prøves :)

CODAY
05-06-2005, 02:46 PM
husk at læse inde på newz.dk hvad det kan misbruges til!

Athas
05-06-2005, 02:47 PM
Google Web Accelerator gør det muligt for andre at se jeres privatbeskeder, private fora, private sider, og andre ting som I helst ikke så at andre mennesker kunne se.

Læs mere her. (http://www.somethingawful.com/articles.php?a=2858)

Really. Enhver burde kunne sige sig selv at denne form for caching er ekstremt skidt.

Athas
05-06-2005, 03:42 PM
Alene at artiklen er fra somethingawful.com.....

Du huskede naturligvis at bemærke at artiklen ligger i "Daily Dirt"-sektionen, og er skrevet af Lowtax. Altså er den ikke satire.

Nu bliver siderne godt nok cachet på pcen den kører på, og der er ingen ide i at loade det fra googles egne servere, men hvis den gjorde så ville det være slemt :roll:

Jeg mener at Google Web Accelerator fungerer ved, at hvis man loader en side der ikke ligger cachet hos Google, så bliver en udgave af siden automatisk sendt til Google's servere, og placeret i deres cache. Personligt har jeg ikke lyst til at Google ved hvilke sider jeg besøger, men jeg er så også tinfoil-hat paranoid.

EDIT: Det ser lidt mærkeligt ud. Skov havde skrevet et indlæg, som han nu har slettet.

Skov
05-06-2005, 07:51 PM
Alene at artiklen er fra somethingawful.com.....

Du huskede naturligvis at bemærke at artiklen ligger i "Daily Dirt"-sektionen, og er skrevet af Lowtax. Altså er den ikke satire.

Nu bliver siderne godt nok cachet på pcen den kører på, og der er ingen ide i at loade det fra googles egne servere, men hvis den gjorde så ville det være slemt :roll:

Jeg mener at Google Web Accelerator fungerer ved, at hvis man loader en side der ikke ligger cachet hos Google, så bliver en udgave af siden automatisk sendt til Google's servere, og placeret i deres cache. Personligt har jeg ikke lyst til at Google ved hvilke sider jeg besøger, men jeg er så også tinfoil-hat paranoid.

EDIT: Det ser lidt mærkeligt ud. Skov havde skrevet et indlæg, som han nu har slettet.
Ja, fordi at det lader til at du har ret :)
Jeg var overbevist om at den cachede den på computeren, fordi at det var det der stod når man var ind under preferences. Har dog valgt at afinstalere det efter at ahve fået læst færdigt på googles hjemmeside..