Se fuld version : xbox vs ps2 ?
jalabert
05-03-2005, 08:08 AM
jeg har fået lidt penge mellem hænderne og overvejer at købe en konsol... jeg har en dvd brænder i min pc så jeg regner med jeg skal have chippet den konsol jeg køber... men så kommer spørgsmålet... hvilken konsol skal jeg købe ? vil i ikke være så venlige at komme med gode/dårlige sider af de 2 konsoller og evt. hvilken chip der skal i og hvad man nu ellers fyrer i sådan en ?
darth raven
05-03-2005, 09:25 AM
ps2 nææ ps3 er på vej xbox nææ vent xbox 2 er på vej så jeg vil sige vent
jalabert
05-03-2005, 09:51 AM
er det ikke en skrue uden ende ? for når de så kommer så venter man på at de falder i pris og så venter man på den næsten konsol og så venter man på den falder i pris etc. etc. etc.
darth raven
05-03-2005, 11:13 AM
jo det er netto hele ideen bag det så falder både xbox og ps2 50% mere og så sparer du flere penger
jalabert
05-03-2005, 11:23 AM
ah det var den vej du ville gå ;) ja det var faktisk en god nok ide :)
men hvis i andre har andre forslag så kom endelig med dem... har overvejet en ps2 med dms4 eller hvad den nu hedder og så en harddisk ?
Jeg ville klart vælge xbox! Ingen tvivl!
Grafisk er xbox bedre, og spillene er også bedre (Forza Motorsport slår GT4, xbox har Halo, San Andreas udkommer om 2 måneder til xbox).
PS2 har ikke nogen fordele, ud over at den er flottere at se på..
Jeg har en gammel executer 2 chip i, og den har funket i 2 år.. Min makker har alladin chip i, og den har der heller ikke været problemer med!
Jeg har desuden en 80 gb harddisk i, som er forbundet med computerne så alt kan overføres med det samme!
Gaffa_Tape
05-03-2005, 06:32 PM
Jeg vil sige at du skal se på spillene!
Altså de bedste FPS er til xbox ingen tvivl om det, men gode RPG og bilspil er nok mest til ps2.
Rent grafisk er xbox nok lidt bedre, men grafikken er ikke alt, jeg synes da stadig at de fedeste spil der findes er de gode gamle FF spil til den "grå" playstation!
Xbox'en har Fable, Sudeki, Jade Empire og Starwars: Knights of the Old Republic 1 & 2 (suveræne RPG spil) som eksklusive RPG titler. Der fåes desuden andre RPG spil, så som Baldurs Gate og Morrowind..
Der er ingen bilspil på PS2 som ikke fåes bedre til xbox'en! Begge har Need For Speed Serien og Midnight Club, den eneste forskel er at xbox er grafisk set bedre. PS2 har Granturismo, hvor xbox lige har fået Forza Motorsport (der overgår GT på alle planer!)..
jalabert
05-04-2005, 07:45 AM
hmm så rent grafik messigt på spil er xbox bedst siger i... hvad med chip og alt det gejl... hvilke chips er at foretrække til de forskellige konsoller ? Jeg har set lidt på ps2 med Matrix Infinity til omkring 1500 kroner.. den kan alt muligt gejl som regionsfri dvd afspiller... læse hdd... afspille divx... og en masse andet... nogen der kender fordele fra andre chips ? evt. til xboxen ?
Xbox'ens chips kan det samme, de er bare langt billigere! Fra ca 250 kr til 950 kr.. Du kan læse mere herinde: http://www.konsolchips.dk/
Min makker har som sagt den billige Alladin chip, og den virker perfekt. Jeg har selv den lidt dyrere Executer chip. Jeg kan umiddelbart ikke se nogen forskel på de to chips..
jalabert
05-04-2005, 11:07 AM
hmm hvad kan de da af sjove ting ? :D umiddelbart vil jeg mene at mine ønsker kunne være at jeg kan ligge spil ind på en harddisk og spille dem derfra, spille kopi spil så jeg ikke slider på mine originaler, regionsfri dvd afspiller samt afspille divx film :D
Tjeck, du kan det hele..
Du kan afspille alle de film du har hentet fra nettet i XBMC (Xbox Media Center), divx, xvid, vcd, svcd osv. Der kan også afspilles mp3 fra harddisken fra XBMC.
Du kan se DVD'er fra alle regioner, også brændte dvd'er..
Du kan nemt overføre spil fra dvd drevet til harddisken. -også fra computeren til xbox'en..
Jeg har det dashboard der hedder Avalaunch (den menu som man kan vælge de forskellige funktioner fra), det er virkeligt brugervenligt og se flot at se på! -der kan fåes skins i alle genrer og kategorier..
jalabert
05-04-2005, 02:58 PM
ok jeg overvejer at købe den her: http://www.themodchip.com/usa/product.php?productid=16161&cat=255&page=1
jeg kan bare ikke se hvilket dashboard der sidder i... og er der nogen der har erfaring med at bestille fra udlandet ?
edit: den her er oså ret billig :D http://www.socalmods.com/xbox_premod.php
Du kan bare selv installere et andet dashboard, det er ikke noget problem..
Problemet at købe fra staterne er at hvis den bliver nuppet i tolden, så ryger der nogle dumme penge! -jeg betilte selv en Canada Goose jakke, som blev taget :(
Jeg fik sat min chip i hos ham her: www.konsol-chips.dk og der har ikke været nogen problemer.. YHan sælger også xbox'e med chips og HD i. Ellers kan du kigge på www.koluda.com (også en dansk side). Du kan selv sætte HD i, men chippen ville jeg ikke selv turde sætte i.. Det kan nemt gå galt, og så dør xbox'en. Der er en herinde fra der selv satte chip i for noget tid siden, prøv at søg på forummet..
Xbox'en har Fable, Sudeki, Jade Empire og Starwars: Knights of the Old Republic 1 & 2 (suveræne RPG spil) som eksklusive RPG titler. Der fåes desuden andre RPG spil, så som Baldurs Gate og Morrowind..
Der er ingen bilspil på PS2 som ikke fåes bedre til xbox'en! Begge har Need For Speed Serien og Midnight Club, den eneste forskel er at xbox er grafisk set bedre. PS2 har Granturismo, hvor xbox lige har fået Forza Motorsport (der overgår GT på alle planer!)..
PS2 har da lige så god grafik som xboxen og der er da lige så mange fede spil til PS2 som der er til xboxen..Gran Turismo 4 er os mindst lige så godt som Forza Motorsport (Det mener alle spil anmeldelser jeg har læst ihvertfald) Har os selv begge spil og de har hver deres styrker og svagheder..
(Jeg er lige så stor xbox som ps2 fan og begge konsoller er værd at købe)
RoadkillDK
05-07-2005, 11:15 AM
Xbox'ens chips kan det samme, de er bare langt billigere! Fra ca 250 kr til 950 kr.. Du kan læse mere herinde: http://www.konsolchips.dk/
Jeg købte min Aladdin XT lite på QXL.dk til 112 kr.
Gaffa_Tape
05-07-2005, 12:26 PM
(Jeg er lige så stor xbox som ps2 fan og begge konsoller er værd at købe)
Jeg er helt enig, de er begge værd at købe!
Jalabert-Kig på de forskellige spil og køb den konsol du helst vil have. Angående modding, så tjek evt. www.mod-chip.dk eller www.konsol-chips.dk
;)
chris_wong
05-09-2005, 04:21 PM
som før nævnt bør du købe konsol efter hvilke spil, du vil spille.
du kan også overveje: http://netbutikken.coop.dk/merlin/show_product.asp?sub%5Fdept%5Fid=110&dept%5Fid=116&pf%5Fid=9163302
gamecube med spil: 500 kr. det er et kup i betragtning af hvor mange gode spil, der er udkommet til den.
jalabert
05-10-2005, 08:51 AM
mange tak for de gode links :D
og i er sikre på det er nemt nok selv at smide en harddisk i en xbox f.eks. ? :D
Fnuggi
05-10-2005, 03:58 PM
hey hvis du vælger ps2 så syntes jeg at en dms4 pro ezi. er løsningen for så skal du ik have en eller anden noob til at expermenter med dit ny indkøbe udstyr.. dms4 erf en der er lode fri..
http://www.divineo.se/ er et godt sted..
som før nævnt bør du købe konsol efter hvilke spil, du vil spille.
du kan også overveje: http://netbutikken.coop.dk/merlin/show_product.asp?sub%5Fdept%5Fid=110&dept%5Fid=116&pf%5Fid=9163302
gamecube med spil: 500 kr. det er et kup i betragtning af hvor mange gode spil, der er udkommet til den.
Har du overvejet hvorfor de sælger gamecube så billigt? Der er ik ret mange spil til den og det er svært at kopiere spil og sætte chip i selve cuben.Man kan desuden heller ik sætte harddisk i den..
Gamecube er et kæmpe flop de prøver at få solgt ud af før de brænder helt inde med en masse usælgelige maskiner ingen vil ha..
Gaffa_Tape
05-11-2005, 07:07 PM
Nogen spil kommer jo kun til Gamecube... Resident Evil 4 :P
Men rigtigt gamecuben kan ikke så mange ting, den er jo bare en spille maskine ikke en slags computer(Xbox :P)
TheGodfather
05-13-2005, 03:53 PM
Jeg synes altså også at GC'en bliver overset rigtig meget. For det første har GC'en et rigtig sejt design, og desuden har den nogle af de fedeste spil.
Dog siger mange at den ikke er værd at købe, pga. af at den ikke kan afspille cd'er og dvd'er.
Dog har de misforstået noget, for GC er en s-p-i-l-l-e-k-o-n-s-o-l, en konsol man kan spille på, og det synes jeg at den fortræffeligt gør hvad den lover.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.