PDA

Se fuld version : Hvilken newsreader, har snart prøvet alle tror jeg!

petersenk2004
04-30-2005, 01:22 AM
Hej!

Hvilken news reader bruger i ? ?

Syntes ikke jeg kan finde noget som helst i NewsBin.

Det er alt for uoverskueligt med NB emne sorterings system, hvis i forstår hvad jeg mener.

Hvilke vil i anbefale ? ?

pr0_spect
04-30-2005, 02:20 AM
Grabit - Bruger det selv.. men mange fravælger det kun kan hente hele filer.. har dog ikke haft så store problemer med dette... da der næsten altid er tilstrækkelige PAR2 filer... Det er utrolig overskueligt og nemt at gå til..

BeatPirate
04-30-2005, 09:53 AM
Jeg bruger NewsReactor. Det syntes jeg er utrolig nemt, men det er jo en smagssag...men jeg syntes det er værd at prøve.

aL
04-30-2005, 10:55 AM
Grabit kan ikke klare at hente headers i de store grupper, men ellers er det et fint program..

Jeg bruger selv NewsLeecher, det er klart den bedste reader! Jeg har betalt for at få supersearch, det er den FEDESTE funktion, det tager kun 1-3 sekunder at søge igennem alle grupperne efter hele eller dele af et filnavn..

PackedManiac
04-30-2005, 01:24 PM
Har også købt Newsleecher med SuperSearch og det virker ganske glimrende :D

HamSlam
05-04-2005, 09:25 AM
Det var da pokkers alt det snak om NewsLeecher.

Har ellers brugt - og varmt anbefalet - NewsBin. Har endog betalt for den !!
Men, jeg bliver da snart nødt til at prøve den der Leecher, hvis i fortsætter med at besynge dens fortæffeligheder i så høje toner :wink:

Men, når i nu snakker om søgemuligheder, så synes jeg da også NewsBin er pænt god til at sortere (søge på) indholdet i store grupper (10.000+ tråde).

Jeg kunne tænke mig at vide, om den der Leecher kan søge på tværs af grupper, og - især - om det fortsat er nødvendigt, at downloade alle headers for de grupper man vil søge i.

aL
05-04-2005, 09:46 AM
Man skal aldrig mere downloade headers når man har betalt for supersearch med NewsLeecher!

Den søger i alle grupper, og det tager max 5 sekunder (nok nærmere 2 sek).
Man kan prøve at søge på "joey" inden for de sidste 25 dage (jeg har newshosting, så jeg har en retention på 25 dage). Det giver 2500+ hits, så kan man sætte filter på: "21" da vi vil have afsnit 21, nu viser den 176 hits, og vi kan nemt finde frem til "joey_-_1x21_-_Joey_and_the_spying.hdtv.lol.partXX"

Det bliver ikke nemmere! Jeg kan kun anbefale NewsLeecher! -udvikleren skal have stor ros for sin superseacrh funktion..

EDIT: PackeManiac fik næsten den samme salgstale, og se hvor han er nu :wink:

HamSlam
05-04-2005, 10:42 AM
Nu siger du godt nok, at den "søger i alle grupper".
Men - er der overhovedet nogen der har overblik over, hvor mange newsgroups der egentlig findes - sådan globalt set.

Jeg går ud fra, at denne søgebase er een firmaet bag Leecher driver, og at de indexerer indholdet af de binære grupper hos de mest kendte udbydere. Er det sådan det foregår ?

Man har vel fortsat mulighed for, at hente headerne fra en udvalgt gruppe.
Det er i hvert fald sådan jeg er vandt til at arbejde. Jeg ved ikke nødvendigvis hvad jeg skal søge på. Jeg kigger hvad nyt der er i gruppen, og henter det jeg finder interessant.

Det kan man vel fortsat !?

aL
05-04-2005, 11:39 AM
Citat fra newsleecher.com:

Ultra Fast Usenet Super Search Engine
With the built-in Super Search engine, you can search *all* the binary usenet groups at once, for a specific keyword or keystring, in less than a second! The Super Search engine is totally unique in it's speed and it's ability to perform true wildcard searches!

Det er, som du siger, en søgemaskine som newsleecher driver. Den er 110% up-to-date, man kan endda sidde og følge med i at folk uploader binaries MB for MB! -der står selvfølgelig også når filerne er incomplete..

Ellers fungerer den som de andre newsreaders, hvor man kan sidde og hente headers osv. Jeg gider ikke selv hente headers i de store grupper, dem kan man finde nzb filer til andetsteds.. I de små grupper (små og danske) kan jeg også godt finde på at update headers, og finde nogle små/sjældne ting.

HamSlam
05-04-2005, 11:55 AM
Så vil jeg gerne lige spørge om en sidste ting, nemlig disse .nzb filer.

Klikker du bare på dem, og så finder den selv ud af resten eller hvad ?

For det funger altså ikke rigtig i NewsBin. De skriver godt nok, at den skulle understøtte denne facillitet, men jeg kan ikke få det til at virke (ikke i ver.4 i hvert fald. Ver.5 er lige på trapperne, så der kan det jo være det er forbedret der).

barca
05-04-2005, 03:30 PM
Grabit kan ikke klare at hente headers i de store grupper, men ellers er det et fint program..

Jeg bruger selv NewsLeecher, det er klart den bedste reader! Jeg har betalt for at få supersearch, det er den FEDESTE funktion, det tager kun 1-3 sekunder at søge igennem alle grupperne efter hele eller dele af et filnavn..

underligt... det kan jeg da godt :S

Men ellers prøv Newsbin.. det er ikke grafisk godt, men
syntes det er nemt at bruge når man først har lært det ;)

aL
05-04-2005, 04:53 PM
HamSlam>> nzb filer er meget lig .torrent filer. Fx hvis du finder en .nzb til "joey afsnit 21" og dobbeltklikker på filen, så finder NewsLeecher alle de filer som nzb filen indeholder (rar filer, par2 filer, nfo osv, altså hele pakken), og begynder at downloade..
Du kan vist heller ikk bare dobbeltklikke på filen med Grabit, der skal man ind i programmet og åbne den af bagveje.. -og det kan godt være at de har lavet den bug med at den ikke kunne handle de store grupper, jeg skifter aldrig tilbage efter at ha' prøvet NewsLeecher!
Du kan læse mere på GRABIT FORUMMET (http://www.shemes.com/community/viewtopic.php?t=5766&highlight=bug) om den bug jeg snakker om, det lyder ikke til at den er fikset (jeg har ikke læst hele tråden).. Men her er hvad der bla står (NL=NewsLeecher):

I've been using Grabit for ~1½ years, and I finally gave NewsLeecher (NL) a shot. To my surprise, NL is a really nice piece of software, so much so that I registered for it, even though I still enjoy and like Grabit. My main grip with Grabit are the lack of updates, and the fixing of major bugs like the large groups and memory usage. I was shocked to see NL using only a fraction of the memory that Grabit normally uses.

HamSlam
05-04-2005, 05:07 PM
Så bliver jeg alligevel nødt til at spørge om noget mere, her til aller-aller sidst.

Kan man ikke filtrere download-indholdet af sådan en .nzb-fil, så man f.eks. ikke i første omgang får PAR2-filerne med, da de jo - heldigvis - i de fleste tilfælde er overflødige.

PackedManiac
05-04-2005, 05:45 PM
Det kan man sagtens. Hvis du ikke er connected til serveren når du åbner en nzb fil, så dukker de frem i queue'en (du kan vidst også ændre det i options, så de opfører sig sådan i fremtiden). Du kan så slette de filer i den queue, som du ikke vil hente ned.

Det skal også lige siges til sidst at nøgleordet - når det gælder nzb filer - er ikke at den *finder* filer, men lister de filer, som er listet i filen.. lyder lidt indviklet men den fungerer præcis, som en torrent fil. Den er ikke med til at finde noget som helst.

HamSlam
05-04-2005, 06:55 PM
Har hentet NL og har prøvet den lidt. Det ser sq da meget OK ud. Glæder mig til at lege lidt mere med den.

Er især imponeret over den måde den håndterer flere connects på. Det er en klar forbedring i.f.t. NewsBin, der bare åbner et antal sideløbende sessions.
DL-speed er helt oppe at ringe :wink:

Glæder mig også til et lege lidt mere med søgefunktionerne.

Tak for de gode tips !

petersenk2004
05-04-2005, 07:08 PM
Tak for alle jeres svar.

Har downloaded NewsLeecher & signed op host AstraWeb.

Har enddog, for første gang nogensinde, betalt for en licens til et program ( newsleecher ).

Men damn de 200 kr. er givet godt ud. Fuld DL speed.

Det er bare dejligt når man kan dl en dvd på ~12 timer.

8) :D :lol:

aL
05-04-2005, 08:54 PM
God fornøjelse med NL, det bliver i glade for :wink:

Man kan sætte NewsLeecher til først at hente par2 filer, når alt andet er hentet! Det er inde i options et sted..