PDA

Se fuld version : DC, hvorfor er det sikkert?

jokkemokke
04-26-2005, 08:40 PM
Hej. Jeg har nu læst et par steder her i forumet, hvor folk diskuterer om Bittorrent eller DC er mest sikker, med hensyn til at blive snuppet. Jeg kan forstå argumentet for, hvorfor Bittorrent skulle være sikkert, da man kun kan se hvad andre laver, hvis man downloader den samme fil.

Men hvordan er det med DC? Vil man ikke altid kunne se, hvad de andre har til at ligge og hvad de downloader? Har det noget at gøre med, at det kun er hubene der kan se brugernes IP adresser, og de forskellige brugere ikke kan se, hvad hinandens adresser er eller hvad???

Shive
04-27-2005, 03:00 PM
I DC kan alle se hvad du deler og alle kan se din IP (tror efterhånden alle clienter kan det), du kan kun se hvad de andre brugere downloader fra dig. At alle kan se hvad du deler og din IP, er grunden til at der er så mange DC brugere der bliver "busted".

Gondor_2k
05-21-2005, 09:51 PM
de bliver busted fordi de ikke har lært at bruge proxy, nået jeg selv har lært på den hårde måde (er blevet taget af APG en gang)

Draco
05-25-2005, 10:09 AM
Nej de Bliver taget fordi de for de første sidder inde på mellem 10 og 60 Forskellige "OFFENLIGE" Hubs samtidig.

Hvis du Joiner en Safe Hub ( Privat Hub ) Så stiger din SIkkerhed, det skal så siges at det er forskellige hvad sikkerhed de forskellige Privat hubs har så det er altid smart at spørge hvad sikkerhed Hubben har når man joiner den..

oiv
05-25-2005, 12:07 PM
Ja, hvis man joiner en privat hub stiger ens sikkerhed for ikke, at blive busted.

Men når alt kommer til alt, så er det jo det, som man deler der er problemet/det man bliver bustet på.

chrunz
05-26-2005, 03:41 PM
ja, det mest sikkere er vel helt at lave vaere med at DL men det kan man jo ikke..:) saa derfor er det enten sikre hubs eller lukkede BT sider, lukket i den forstand at man skal inviteres af medlemmer..

Crazyhandi
08-19-2005, 08:22 PM
Ja, hvis man joiner en privat hub stiger ens sikkerhed for ikke, at blive busted.

Men når alt kommer til alt, så er det jo det, som man deler der er problemet/det man bliver bustet på.

så det vil sige at man ikke blive busted, hvis man ikke deler?

AgentOrange
08-20-2005, 12:27 AM
Det er upload folk er blevet bustet på indtil videre- det er jo der pengene er at hente for APG.

Gondor_2k
08-29-2005, 10:49 PM

så det vil sige at man ikke blive busted, hvis man ikke deler?
nej du kan reelt ikke blive busted for at "kun" være på en dc++ hub da det ikke er ulovligt, og da man ikke deler noget kan de ikke bevise for en dommer at du har downloaded noget og derved ikke få en dommerkendelse til at finde ud af hvor du bor. MEN da mange hubs ikke tillader 0gb share da alle så ikke ville dele noget = ikke noget at hente = hubben dør hen, og jeg vil personligt ikke sige at en privat hub er så meget mere sikker end en public hub da mange priv hubs bare har en public hub hvor man bare logger på og siger "reg min på jeres priv hub" og man så kommer ind, husk på at en fra APG "bare" kan dele linux da det heller ikke er ulovligt, men der faktisk opfordres til det på mange linux side men det er nu en anden sag.