Se fuld version : Hjæææææælp
zimbex
04-26-2005, 08:04 PM
Harj!
Jeg har virkelig brug for hjælp...
Jeg har altid brugt bittornado - bittorrent, og alt muligt den vej.. Min porte har aldrig været et problem da jeg boede hjemme...
Nu er jeg flyttet, og har lige fået 2 mbit op og køre...
Jeg skal virkelig have hjælp TOTALT fra bunden af, håber ikke dette er super umuligt, jeg vil gerne have Azureus op og køre, men mine instillinger er ikke rigtige....
Jeg håbede på der ville være nogle enkelte gutter, som kunne stille op for mig, hvad jeg skal gøre trin for trin..
Sad og søgte, og læste lidt i forummet inden jeg skrev dette, men følte ikke jeg blev klogere...
Alt med porte og med 50000 og 50100 og alle det der, bliver i nød til at forklare mig...
Det vil sige, børnehaveklasse læring til mig :D
Håber virkelig i hjælper mig med at få det her op og køre....
britta1986
04-26-2005, 08:08 PM
Hvor har du internet fra??
Er det cybercity, tdc eller??
zimbex
04-26-2005, 09:39 PM
jeg har cybercity.... 2048/128
zimbex
04-26-2005, 09:43 PM
min router er Cisco systems - Cisco 677
Efter hvad mine erfaringer siger kan man ikke få det vilde ud af BitTorrent med 128 i upload, jeg mener selv personligt at man bør have 512, men jeg skal selvfølgelig ikke udelukke at du godt kan hente hurtigt med den der upload alligevel, jeg ville blot nævne at det KAN være en årsag til at det muligvis kører langsomt.
Mht. til indstillinger, så behøver du sådan set ikke foretage dig noget som helst, kør guiden i Azureus igennem og du kan hente med det din hastighed maksimalt tillader (evt. med indflydelse af ovenstående). Hvordan du åbner porten, kan jeg ikke forklare det her, da der ca er ingen routere med samme interface, men prøv google evt. http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22cisco+677%22+open+port&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Såvidt jeg husker kan du i guiden i Azureus, "Guiden konfiguration" teste om porten er tilgængelig.
Så skal du derudover også være klar over at ikke alle torrents har nok seeds til, at du kan hente med 256 kB/s det gælder fx det meste fra ThePirateBay, hvis du vil hente hurtigt, skal du (med held, da somregel ikke er plads til flere brugere) lave en bruger på et af de sites som kræver at man uploader meget for at kan få lov til at downloade uden at blive banned, her tænker jeg på TorrentBytes.org (tror nok det er sådan den hedder) og swebits.org osv (se tracker liste).
Jeg har også cybercity. og deres upload er reelt højere end de skriver..
Gider du lige teste at det også passer i dit tilfælde? Prøv at start en download og sæt din max upload til 35 kB/s, jeg uploader med ca 30 kB/s på en 128 kbs forbindelse...
HER (http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=2940) har jeg guidet en igennem portforwarding med en router magen til din..
Czyber
04-27-2005, 06:39 PM
aL er du sikker på det er din upload der er højere. Det kan jo godt være at du faktisk bruger noget af din DL til upload, det kan man nemlig godt med ADSL da det kun køre på en linje. Skriv hvis du ikke forstår. Jeg kan da også uploade med 50 kb/s med en 4096/128.
chicken
04-28-2005, 05:18 PM
Efter hvad mine erfaringer siger kan man ikke få det vilde ud af BitTorrent med 128 i upload, jeg mener selv personligt at man bør have 512, men jeg skal selvfølgelig ikke udelukke at du godt kan hente hurtigt med den der upload alligevel, jeg ville blot nævne at det KAN være en årsag til at det muligvis kører langsomt.
Mht. til indstillinger, så behøver du sådan set ikke foretage dig noget som helst, kør guiden i Azureus igennem og du kan hente med det din hastighed maksimalt tillader (evt. med indflydelse af ovenstående). Hvordan du åbner porten, kan jeg ikke forklare det her, da der ca er ingen routere med samme interface, men prøv google evt. http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22cisco+677%22+open+port&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Såvidt jeg husker kan du i guiden i Azureus, "Guiden konfiguration" teste om porten er tilgængelig.
Så skal du derudover også være klar over at ikke alle torrents har nok seeds til, at du kan hente med 256 kB/s det gælder fx det meste fra ThePirateBay, hvis du vil hente hurtigt, skal du (med held, da somregel ikke er plads til flere brugere) lave en bruger på et af de sites som kræver at man uploader meget for at kan få lov til at downloade uden at blive banned, her tænker jeg på TorrentBytes.org (tror nok det er sådan den hedder) og swebits.org osv (se tracker liste).
Jeg har da kun en 512*128 lige nu man jeg har da god download og upload... Har tit høj download dog ikke altid høj upload men den er der :wink:
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.