PDA

Se fuld version : Der for brug NS

barca
04-18-2005, 07:05 PM
Hej jeg kunne godt tænke mig at få lidt hjælp med at bringe budskabet om Newsserver ud til de kære pirater som er bange for at downloade, fordi APG kommer efter dem så (måske)

Selv kan jeg ikke komme med noget helt perfekt svar på hvorfor man skulle downlaode fra NS i stedet for P2P, men jeg kan fortælle at man ikke kan blive taget for at downloade, kun UL..

er der nogen som vil fortælle de kære brugere hvorfor NS er så meget sikkere end det slemme P2P?

Gør det for brugernes bedste :)

rocky
04-19-2005, 05:54 PM
mig menig er at, du ikke skal skrive noget om news server. da APG bruger dette forum til at finde ud at hvad de skal bruge krafter på...

da sådan et budskab kan ødelægge VERDENS bedste fildeling

barca
04-19-2005, 07:41 PM
okay! de ved jo godt at der er nogle som downloader med NS, men bare ikke ret mange :( folk kan åbenbart ikke vente til det bliver postet? :(
Kommer nok aldrig op og rykke TOTALT :) men jeg vil stadig drømme videre :D

barca
04-19-2005, 07:44 PM
på den anden side set så hver gang der er en som spørger om download så hen viser ALLe til BT... det er da også og ødelægge BT så? ;)

Glemte vidst noget lige før :)
man kan ikke blive taget for at downloade, og KUN downloade det er ved uploadning man bliver nuppet (mener jeg :)) og med NS Uploader man IKKE, jo mindre man har betalnings server, så kan man godt uden at blive taget.. (har jeg hørt)

PackedManiac
04-19-2005, 08:41 PM
Selvfølgelig kan man uploade lige så meget man vil. Hvis ens udbyder ikke holder de nødvendige logs, kan man. Og det er der intet APG kan gøre ved.

HamSlam
04-19-2005, 09:00 PM
Tag ikke for givet, at der findes nogen helt sikker metode mod at blive busted.
Hvis du ikke smider det du downloader på et krypteret drev, så er du i farezonen, hvis de forkerte ringer på døren.
Sansynligheden for det skulle ske er minimal (gående mod uendelig lille), hvis du ikke ligefrem ligger og averterer med din samling.

APG ved alt om hvad der foregår, så skriv bare om jeres erfaringer. Også med UseNet.
De har nemlig det problem med UseNet, at de ganske vist kan hente kæmpe fillister hjem fra nyhedsgrupperne (lige som vi andre gør), men de kan ikke se hvor de filerne stammer fra og de kan hverken se hvem der har downloadet dem, eller hvor mange gange de er blevet hentet i den tid de nu lever på serveren (typisk 8 - 14 dage på de gode servere, 1 - 3 dage på de dårlige).

Så, med mindre man ligefrem VIL opdages (ved f.eks. at sætte sin emailadresse på som afsender af posten), så er de chanceløse over for denne form for fildeling.

Selv bruger jeg udelukkende UseNet til download af musik.
Har praktisk taget ingen erfaringer med P2P i forhold til musik, men man fortæller mig, at DC++ er toppen af poppen til det.
Tvivler nu på, at den musik jeg er ude efter er så rigt repræsenteret der, da jeg ikke er tilhænger af hverken tekno, rap, hiphop - eller hvad det nu ellers hedder det i hører i dag.

Jeg vil dog bede alle huske på, at det eneste der holder liv i fildelingen er, at der er nogen der deler noget. Det samme gælder diverse NyhedsGrupper på UseNet.
Man har moralsk pligt til at uploade når man kommer under vejr med noget nyt, der kunne have andres interesse.
Man er dog ikke tvunget til det på helt samme måde som på f.eks. BT.

Det gør heller ikke så meget at man egotripper lidt. Selv i de mindre besøgte grupper, er der masser af flow, så hvis hver enkelt bare deler en lille smule, så hænger det fint sammen.

Mit U/D ratio på UseNet er forsvindende lille, men jeg deler af og til noget, hvis jeg f.eks. ligger inde med noget der bliver requested, eller jeg har fået mig tiltusket noget på anden vis, som jeg tror har andres interesse i gruppen.

Nyhedsgrupper er jo ret emneopdelte, så hvis man hovedsagelig interesserer sig for Tysk Schlagermuzak, så er der jo ingen grund til at sidde og rode nyhedsgrupper der drejer sig om HeavyRock igennem.

Det er een af de helt store fordele ved at downloade fra nyhedsgrupper. Du har en utrolig masse filer i udvalg, inden for hver genre. Du behøver ikke sidde og søge, men bare plukke og spise.

Personligt har jeg lært utroligt mange spændende musiknavne at kende på den måde. Navne jeg aldrig i min vildeste fantasi selv havde fundet hvis jeg skulle have siddet og søgt ud i den blå luft.

Og så lige her til slut.
Betalingsservere er det eneste der rigtigt du'r.
Gratisservere, og nyhedsservere hos de forskellige ISP'er (dial-up udbydere) er noget bras. Dårligt udvalg, masser af ukomplette filer og kort lagringsperiode.

Bid i det sure æble og køb dig nogle GB hos een af de gode seriøse udbydere, der koncentrerer sig om at være gode til UseNet.

Bruger selv GigaNews. Det er bare 100% iorden. Aldrig et udfald, kæmpe udvalg, input fra hele verden, hurtig overførsel (i praksis kun begrænset af din egen båndbredde) lang lagringsperiode og få ukomplette (defekte) filer.

HamSlam
04-19-2005, 09:32 PM
Hvis ens udbyder ikke holder de nødvendige logs, kan man [uploade]. Og det er der intet APG kan gøre ved.

Man kan da uploade alligevel (også selvom eens adfærd bliver logget hos ISP).
For at APG skulle kunne gøre noget ved det, skal de have en konkret sag at gå efter. Det vil sige, at de skal have en mistanke til dig personligt.
Den mistanke bringer de så hen til fogedretten. Hvis fogeden går med på idéen om, at her er der tale om en efterforskelsesværdig sag mod en storpirat, vil fogeden kunne rette henvendelse til den pågældende udbyder, og anmode om at APG får tilsendt en oversigt over, hvad du har uploadet gennem tiden.

Denne tid (altså historikken på logfilerne) er der mig bekendt ikke nogen nedre grænse for. Jeg ved ikke om der er en juridisk bindingsperiode på 5 år på logfiler. Men jeg kan ikke forestille mig, at udbyderne gemmer så lange logfiler. Hvad skulle de bruge dem til ?
Og - hvem har i øvrigt samme udbyder i 5 år ;-)

De vil således højest få en liste på f.eks. 200 filer du har uploadet gennem det seneste år.

Men, nu er du jo sabotør. Det vil du sikkert kunne få mange til at bevidne, så du har ligget og uploadet fake-filer, for at ødelægge nyhedsgruppens værdi for andre. Sådan er du bare, fordi du også i bund og grund er modstander af fildeling.

Hvis de skal modbevise det, så er de nødt til at parre eksempler fra de opnåede logfiler, med aktuelle downloads fra den berørte nyhedsgruppe der viser, at den fil du på den måde har tilgængeliggjort er ægte, og derfor afgiftspligtig.

Nu er der bare det, at lagringstiden i de fleste nyhedsgrupper (med et vist flow) hostet hos danske udbydere ligger på nogle få dage. Højest en uge.

Inden nogen kommer ud af starthullerne med en dommerkendelse, så er de filer du har uploadet allerede gledet ud af toppen på gruppen. Og - så beviset jo væk.
Hvis de er rigtig hurtige, og er heldige at få daggamle logfiler, kan du måske være uheldig at blive busted for 10 filer - worst case.

I så tilfælde må du bide i det sure æble, og slippe den 200-mand i tilskud til den fortsatte drift af APG :lol:

PackedManiac
04-19-2005, 10:42 PM
Men hvad hvis jeg ikke har 200kr? Er der så dømt bank?

:P

Godt indlæg, HamSlam :wink: