PDA

Se fuld version : Program som ikke bruger så meget CPU

schua
04-16-2005, 10:17 AM
Hej alle sammen.

Nu har jeg endelig fået bestilt nyhedsgrupper osv, jeg bruger newsleecher, men døjer med det tager alt for meget atf min CPU, det er ikke så fedt, at den sætter sig fast mit i det hele.

Er der nogle af jer som kan anbefale et program som ikke bruger så meget CPU.

BeatPirate
04-16-2005, 10:30 AM
Jeg syntes at NewsReator er et glimrende program....

pr0_spect
04-16-2005, 12:22 PM
Bruger Grabit - Det bruger bare meget af din RAM syntes jeg...

barca
04-16-2005, 12:54 PM
Grabit er et godt program der kan du selv regulere hvor meget den må suge/bruge...
MEN! Grabit har den ulæmpe at den kun kan hente komplette filer :S hvilket man ikke kommer ret mange veje med?
Så er det mit forretrukkendene Newsbin :) det er måske ikke grafisk lige så godt som grabit, men det er funker, og er MEGA nem at sætte op, og der kan du også bestemme hvor meget af din Båndbrede den må bruge :)

Prøv Newsbin :)

pr0_spect
04-16-2005, 01:27 PM
Det vil jeg gøre ;) - Har godt nok ik haft de store problemer med grabit..

Stampe
04-16-2005, 06:20 PM
NewsBin er også min foretrukne newsreader - men den sluger ram! Lige nu 263 mb.

HamSlam
04-16-2005, 09:46 PM
Nu skal det jo ikke ligefrem udvikle sig til en afstemning det her, men jeg bruger også NewsBin. Synes det kører rigtig fint. Hænger aldrig op - hvad jo må siges at være et adelsmærke for et prog. i dag :roll:
Er også let at bruge, hvad angår almindelige, dagligdags funktioner. De mere avancerede funktioner (download af incompletes, understøtning af .nzb filer etc.) synes jeg er lidt besværligt (eller også har jeg bare ikke fattet det). Også på upload-siden synes jeg den er lidt tung.
Men - i forhold til andet jeg har prøvet, er den min klare favorit. Eller også er det vare fordi det er den jeg har vænnet mig til ;-)

Men - hvordan bærer i jer ad med at se, hvor meget CPU-kraft og RAM et givet program bruger (i forskellige driftsituationer) ?

Stampe
04-17-2005, 11:47 AM
Men - hvordan bærer i jer ad med at se, hvor meget CPU-kraft og RAM et givet program bruger (i forskellige driftsituationer) ?

Alt + Ctrl + Delete så får du en jobliste frem. Under "processer" kan du se hvad hvert program bruger af ram og under "ydeevne" kan du se cpu-forbrug

SuperDuck
04-17-2005, 07:16 PM
Grabit er et godt program der kan du selv regulere hvor meget den må suge/bruge...
MEN! Grabit har den ulæmpe at den kun kan hente komplette filer :S hvilket man ikke kommer ret mange veje med?

Det passer nu ikke lige. Hvis man går i menuen Edit -> Preferences og så trykker på Advanced så kan man vælge en funktion der hedder Download incomplete binaries by default. Så kan du godt hente filer ned der ikke er komplette. Det har jeg ihvertfald gjort ufattelig mange gange med Grabit. Og derefter fixed dem med QuickPar-filerne.