PDA

Se fuld version : Fængselsdomme i stor sag om kommercielle pirater

Nielsen
04-14-2005, 05:45 PM
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=373711

Dette er en spændende udvikling som kan (hvis nogen gør noget ved det) være med til at nuancere debatten om ophavsret og piratkopiering.

APG har allerede været ude og markere dette som en sejr, og jeg tror at det er vigtigt at nogen som deler vore synspunkter går offentligt ud og markerer at fildeling til personligt brug er milevidt fra den kommercielle udnyttelse af ophavsrettigheder som denne sag har drejet sig om.

Tanker og forslag?

Mvh
Nielsen

PackedManiac
04-14-2005, 06:06 PM
Næh, bare et skulderklap, for det har du 100% ret i.

BeLLe
04-14-2005, 06:08 PM
Det er en sejr for APG men de glemmer bare at denne sag intet har med fildeling at gøre men derimod piratkopiering for profit. Noget som jeg er sikker på at størstedelen her er imod.
Problemt med APG (og deres ligesindede) er at de ikke ser foreskellen mellem denne professionelle kopiering og så den private non profit kopiering. For dem er det ligemeget under hvilke omstændigheder der er kopieret og juridisk har de ret. Men jeg tror bare ikke de kommer nogen vejne med deres argumenter før de indser at der er forskel og indfører begrebet Fair Use.
Mange af de mennesker der deler og henter musik og film gør det fordi der er langt nemmere og billigere end at købe det og fordi de ikke vil være med til at fodre dem der snylter på kunstnerne.
Giv os en mulighed for at støtte de folk der laver musikken direkte og jer er sikker på rigtig mange vil modtage det med kyshånd.

my 0.2€ :D

Tobias
04-14-2005, 10:18 PM
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=373711

Dette er en spændende udvikling som kan (hvis nogen gør noget ved det) være med til at nuancere debatten om ophavsret og piratkopiering.

APG har allerede været ude og markere dette som en sejr, og jeg tror at det er vigtigt at nogen som deler vore synspunkter går offentligt ud og markerer at fildeling til personligt brug er milevidt fra den kommercielle udnyttelse af ophavsrettigheder som denne sag har drejet sig om.

Tanker og forslag?

Mvh
Nielsen

Du har fuldstændig ret! Det er meget vigtigt at PG i situationer som denne, kommer ud af starthullerne evt. med en pressemeddelse om hvor vigtigt det er at man slår hårdt ned på kommerciel piratvirksomhed og at det ikke skal forvekses med fildeling! Ellers vil vi blive slået over en kam med de kommercielle pirater i menigmands øjne!

Copy/Paste
04-14-2005, 10:34 PM
Piratgruppen har udtalt sig om denne her sag...at der er forskel på kommerciel og privat fildeling, og at vi ikke har noget at gøre med, eller støtter de folk der tjener penge..om så pressen skriver noget om det eller ej er en anden sag.

Vi skal nok rykke på det vi kan, men det er altså ikke altid at pressen bringer det..

/Copypaste // Admin

fisker22
04-14-2005, 10:37 PM
fra dr.dk

http://www.dr.dk/nyheder/kriminalitet/article.jhtml?articleID=247470

udover at de selvfølgeligt ikke skal ha lov til at piratkopiere og sælge andres programmer, så kan jeg ikke lade være med at studse over den værdi det piratkopierede materiale skule udgøre

3,4 milliarder

ja og det er så her kæden falder af, beløbet er jo så langt fra realistisk, hvis AGP tror at man ved at fange denne gruppe kan få et ekstra salg inden for software, på samme beløb så er de da langt ude.

desuden vil jeg gerne lige gøre opmærksom på at der ikke nævnes piratgruppen i deres link i højre side, for det har jo gentagne gange vist sig at kulturministeriet om ikke misinformere så drejer sandheden om piratkopiering.

l>< *> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tobias
04-14-2005, 10:51 PM
Piratgruppen har udtalt sig om denne her sag...at der er forskel på kommerciel og privat fildeling, og at vi ikke har noget at gøre med, eller støtter de folk der tjener penge..om så pressen skriver noget om det eller ej er en anden sag.

Vi skal nok rykke på det vi kan, men det er altså ikke altid at pressen bringer det..

/Copypaste // Admin

Jeg ved godt at PG rykker ud så hurtigt som det er muligt, jeg skrev som jeg gjorde for at understrege vigtigheden af at det bliver gjort. Og som du selv gør opmærksom på så er pressens veje uransaglige!
Dog var det måske en ide at oprette et menupunkt på forsiden som hedder pressemeddelser. Her kunne I ligge pressemeddelser som er sendt til diverse medier. Det skulle undre mig om så ikke pressemeddelsen ville dukke op på sider som feks. Newz.dk og lign. steder

Klawz
04-15-2005, 07:40 AM
Hej Tobias

Vi har talt med Politiken, og vores holdning fremgår også af den trykte avis.

Vores pressemeddelser går bl.a. ud til skribenter på newz.dk.