PDA

Se fuld version : Port Fowarding uden router ?

BuMsenN
04-13-2005, 04:59 PM
Goddag alle i ivrige forumbrugere.

Jeg har Arrownet 1024/512 og har lige installeret Azereus på min com. Jeg bruger lige nu standard-porten 6881 og det kører da, men ikke særlig hurtigt. Jeg har læst mange af de andre tråde i forummet, men mit problem er specielt (?).

Jeg har ikke en router stående, men har et modem (Webstar cable modem) stående, hvor intetnettet er tilsluttet. Modemet er så tilsluttet en Switch hvor vores hjemmepcer så er tilsluttet.

Jeg har prøvet at bruge Advanced Portscanner, og den viser at jeg har 4 porte åbne (port 80, 135, 139 og 445), men de er allesammen i brug. Kan jeg overhovedet gøre noget når vi ikke har den router stående?

Håber på et hurtigt svar :)

Infant Prodigy
04-13-2005, 06:05 PM
Prøv at skifte til en anden port. Nogen udbyder "throttler" de porte der normalt bruges til fildelings-programmer, dvs. at portene tvinges til at køre med lavere hastighed end max.
Derudover er der flere trackere der ikke tillader at du kører på standard-porte, så du kan ligeså godt ændre det med det samme, hvis du skal ind på torrentbytes.net.

/inphant projectile

BuMsenN
04-13-2005, 06:28 PM
Tak for svaret, men skal jeg bare prøve en række random port-numre? Alle andre end de 4 porte, som allerede er optaget ifølge advanced portscanner, er lukket, så jeg kan vel ikke bare skrive f.eks. 5000 i Azereus ?