PDA

Se fuld version : porte i ABC

terrace_lad
04-09-2005, 08:28 PM
Jeg er lidt rookie i bit-torrent, men jeg er begyndt at bruge ABC. Min connection er leveret af stofa (768kbit) Hvilke porte skal jeg bruge og hvordan fortæller jeg XP's firewall at det er de og de porte jeg bruger? Lige nu står den til "randomize ports" i ABC, men er det godt nok? Mit sidste spørgsmål, er om mine downloads blir langsommere hvis jeg samtidig seeder en anden film?

pedro11
04-12-2005, 09:30 AM
Det er sådan set ligegyldigt, hvilke porte du benytter. Det vigtigste er, at du ikke bruger Bittorrent standard-portene (6881-6889). Jeg bruger selv 50000 til 51000.

Efter min mening giver XP Firewall (næsten) ingen sikkerhed. Det svarer til at have et værtshus med Stevie Wonder som dørmand. Find et alternativ og slå XP Firewall fra.

Randomize ports? ABC finder selv ud af hvilke porte, der skal bruges i det range du har defineret. En (anden) firewall skal vide, at ABC har "lov" til at bruge de porte.

Upload samtidig med download? Emnet har været diskuteret meget. Det er vigtigt, at du begrænser dit upload, hvis du samtidig skal downloade. Min tommelfingerregel hedder

(Upload i kbit / 8 ) * 0.85

Mit upload er 512 kbit. (512 / 8 ) * 0.85 = 54,4

Jeg har derfor sat mit upload til 55 KB/s, når jeg downloader (Action -> Preferences i ABC).