Se fuld version : Skole project
john og peter
04-06-2005, 08:39 AM
Hey pirater og ikke pirater :)
Vi har et skoleproject, og fik anbefalet at skrive i forummet, men der er ikk et forum til skolebørn :roll: så skriver i det her forum for at få nogen svar.. :D
Er downloadning af musik og video et problem for det danske samfund?
Hvad er straffen for kopiering af musik og film?
Kan du/i selv forstå dem der downloader?
Har du nogensinde downloaded musik/video selv?
Hvad har gjort det så udbredt at hente medier fra nettet?
Hvad har det betydet for musik industrien?
Hvad har det betydet for film industrien?
Har digital medie downloadning gjort nogen gode ting for musik industrien?
På forhånd tak John og Peter :lol:
Mollerz
04-06-2005, 09:51 AM
Hej igen.
Jeg vil da prøve at svare kort på dine spørgsmål..
Nææ.. Ikke så vidt jeg kan se.
Grunden til at det ikke er et problem er, at der er den samme blankmedie afgift på cd'er og dvd'er.. Så staten taber intet ved det.
Straffen er forskellig. Det kommer meget an på, om du er kommerciel pirat eller ikke-kommerciel pirat.
Hvis du er kommerciel pirat, kan du få store fængselsstraffe, og kæmpe store erstatningskrav.
Hvis du er ikke-kommerciel pirat, får du kun et erstatningskrav, men det er da også nok i sig selv.
Ja. For gør det selv. ;) Og det tror jeg de fleste brugere på dette forum, og generelt i Dk/verden gør.
Fik jeg vist svaret på ovenover.. :)
Det der har gjort det så udbredt er, at det er så dejligt nemt, og meget billigere.
Desuden kan man høre en cd igennem før man køber den, og dermed bedømme den for, om det er noget man gider at have.
At hvis de ikke tager sig sammen, så begynder de at lide store tab.
Prisen på cd'er skal ned, og de skal til at levere mere bonus materiale. Det kræver nok, at compact discen skiftes ud med DVD'en.
Men de cd'er jeg henter ville jeg alligevel ikke købe, så jeg har ingen skrupler, da det ikke er tabt fortjeneste.
Intet. De film jeg henter, kunne jeg ikke drømme om at købe. Og dem jeg endeligt kan li', køber jeg da også.
Ja. Det vil jeg da sige.
Kunstnere bliver da "mere" kendte. Bl.a. lytter man da til mere musik, når man kan "teste" det gratis.
Jeg kunne aldrig drømme om at købe et metallica album, men har da 5 af slagsen liggende.
På forhånd tak John og Peter :D
Det var da så lidt.
Men ellers prøv at tage en rundtur i de andre forummer. Der er et par gamle tråde som omhandler de samme temaer.. ;)
Siin-wu
04-06-2005, 10:21 AM
:idea: Jeg kan nu ikke se noget problem her... måske udbyd hvilket konkret problem du fisker efter? men ellers nope.
:idea: Kommer an på hvor meget man har liggende...
Hvis du er kommerciel pirat, kan du få store fængselsstraffe, og kæmpe store erstatningskrav.
Hvis du er ikke-kommerciel pirat, får du kun et erstatningskrav, men det er da også nok i sig selv.
kan ikke siges bedere :wink:
:idea: Ja. der er mange faktorer som spiller ind.
de 2 mest kendte er:
:arrow: For dyrt medie
:arrow: Ikke tilrådighed i DK (eller EU)
:idea: Ja. 80% Anime, 19% film, 1% musik lyder som den fordelling jeg har.
:idea: Tja så vi her igen vil jeg mene...
:arrow: For dyrt medie
:arrow: Ikke tilrådighed i DK (eller EU)
For uden også at nettet er en ny Frontier for medier som ingen gider bruge ud over os så kaldte pirater.
Men man kan se at film og musik industrien lidt efter lidt kommer frem med online steaming af film osv. Og så kan man jo efter at have set en film gå ud og købe den hvis man kan li' den.
:idea: Mig personligt har de lidt intet... henter ikke musik som de sælger.
Generelt... så kommer de til at lide store tab hvis de ikke snart tager sig sammen og sætter priserne ned. Du drømmer ikke om hvor mange "ikke pirater" som kommer og tilbyder mig op til 100kr for at hente en ny musik cd men jeg takker pænt nej.
:idea: Samme svar som med musik. Dog køber jeg filmene hvis jeg kan li' dem seføli' :wink:
:idea: Hmm den kan jeg ikke rigtig sige noget om da det ikke er det område min viden er størst på men.
Jeg kan sige at siden for ca. 6 år siden da de første anime sites dukkede op med download af deres anime og fanstuff har interessent rundt i verden steget ekstremt jeg ved der er en del info lige på det område. skal glædeligt lige tag et kig efter det men fra hukommelse kan jeg sige at på de 6 år steg kendskabet for anime med over 800% efter det kom ud på nettet. Det siger vist alt. :wink:
På forhånd tak John og Peter
Intet problem "sharing is caring" vi deler gerne viden frit til alle. :wink: 8)
Timmy
07-10-2005, 02:47 PM
Der kom i da også ind på det hele :)
Compute
08-03-2005, 11:13 AM
Hey pirater og ikke pirater :)
Vi har et skoleproject, og fik anbefalet at skrive i forummet, men der er ikk et forum til skolebørn :roll: så skriver i det her forum for at få nogen svar.. :D
På forhånd tak John og Peter :lol:
hmm det der ligner lidt noget som I selv skal svare på ... hvis du spørg på piratgruppen's hjemmeside så tror jeg at min. 90% af brugerne er pirater :)
Nu ved jeg ikke hvor habile i er til engelsk, men jeg har linket til en undersøgelse der afviser at pirater bruger mindre penge på biografture og dvd'er!
I kan læse den her:
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=5726
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.