Se fuld version : Hvad når jeg ikke kan åbne porte igennem routeren?
torrent_lover
04-02-2005, 03:44 PM
Hvad gør jeg så?
Kan man få et program der via et hack åbner porten, eller findes der så et program der er bedre til fildeling med lukkede porte, eller hvad gør jeg? Hjælp :)
Gaffa_Tape
04-02-2005, 04:34 PM
Nope! Sårn nogen progs findes ikke!
Jowls
04-02-2005, 04:54 PM
Dette er et long-shot, for jeg har ikke prøvet... men du kan jo forsøge at sætte dit P2P-programs port til 80, og se om det virker.
I øvrigt - Hvis du ikke kan komme til routeren fordi du sidder i et firma eller en institution hvor de med vilje har lukket portene fordi de ikke vil acceptere fildeling, så bør du nok være lidt varsom. En corporate firewall logger mange ting....
torrent_lover
04-02-2005, 05:53 PM
Nej det er ikke det, det er privat..
Og det med port 80 har jeg aldrig set virke, så nok heller ikke denne gang :)
Mollerz
04-02-2005, 06:09 PM
Dette er et long-shot, for jeg har ikke prøvet... men du kan jo forsøge at sætte dit P2P-programs port til 80, og se om det virker.
I øvrigt - Hvis du ikke kan komme til routeren fordi du sidder i et firma eller en institution hvor de med vilje har lukket portene fordi de ikke vil acceptere fildeling, så bør du nok være lidt varsom. En corporate firewall logger mange ting....
Han har sikkert en af de der skod TDC routere.. De er låst i alle ender og kanter...
torrent_lover
04-02-2005, 06:52 PM
Nej, routeren står ikke hos mig..
Det er min naboes ;) Hæhæ
Jowls
04-02-2005, 08:40 PM
Nej, routeren står ikke hos mig..
Det er min naboes ;) Hæhæ
Ok. Jamen, der er da intet i vejen for at du kan logge på routeren fra din egen maskine og selv sætte de porte op. Du behøver ikke adgang til selve hardwaren, så det er underordnet om den står i hans lejlighed eller i din. Alt efter hvilken udbyder det drejer sig om, kan der dog være password på.
En anden måde er, at være lidt smart. Hvis han ikke ved så meget om fildeling, så sig til ham at du gerne vil on-line game eller noget i den stil, så du har lige brug for at få port 49000 til 49010 forwardet til din PC.
Så sætter du bare de porte op i din bittorrent, og så går det ellers deruda... :wink:
Gaffa_Tape
04-02-2005, 08:57 PM
Og hvis det er en tdc skod router, så er det ikke andet at gøre end at købe en ny router og give den til din nabo til hans/hendes fødselsdag :P
torrent_lover
04-03-2005, 11:44 AM
HOST han ved ikke jeg bruger hans forbindelse HOST :twisted:
Det er grunden til at jeg ikke lige går over til ham og siger, hey, giv mig lige passwordet til din router, for jeg ved skam godt hvordan man kommer ind i routere og forwarder porte :)
l-madsen
08-28-2008, 09:19 PM
ved det er en gammel tråd, men har det problem med min router, jeg ikke kan få 'forwardet' en port op.
det lyder fint, men er blondine så aner ikk hvad det betyder :D
nå, men hvordan får man låst en port op?
og sker der noget ved det, kan virus nemmere komme ind eller hvordan?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.