PDA

Se fuld version : Endnu et port problem

Slalom
03-29-2005, 02:26 PM
Nu har jeg snart brugt meget lang tid på at finde ud af hvordan man portforwarder uden held.

Jeg har XP med SP2 og Windows FW. Min router er Belkin Pre n. Jeg kan sagtens tilgå min router via 192.168.2.1 og under feltet virtual servers har jeg adgang til portforwarding. Jeg har indtastet min lokale ip 192.168.2.2 og valgt et portnummer til brug i Azureus. Når jeg så vælger det samme port nummer i Azureus giver den altid en NAT-fejl.

Jeg har forsøgt at slå min FW fra eller bare åbne for den valgte port, men intet hjælper. Hvis jeg kører en port scan viser den kun fire åbne porte (110,135,139 og 445) ligemeget hvad jeg gør. Håber der er nogen der kan hjælpe, da det også skaber store problemer når jeg skal spille onlinespil.

Jowls
03-29-2005, 04:29 PM
Nu har jeg snart brugt meget lang tid på at finde ud af hvordan man portforwarder uden held.

Jeg har XP med SP2 og Windows FW. Min router er Belkin Pre n. Jeg kan sagtens tilgå min router via 192.168.2.1 og under feltet virtual servers har jeg adgang til portforwarding. Jeg har indtastet min lokale ip 192.168.2.2 og valgt et portnummer til brug i Azureus. Når jeg så vælger det samme port nummer i Azureus giver den altid en NAT-fejl.

Jeg har forsøgt at slå min FW fra eller bare åbne for den valgte port, men intet hjælper. Hvis jeg kører en port scan viser den kun fire åbne porte (110,135,139 og 445) ligemeget hvad jeg gør. Håber der er nogen der kan hjælpe, da det også skaber store problemer når jeg skal spille onlinespil.

For at se om det overhovedet er et router-problem, kan du evt. prøve at sætte din maskine op i DMZ. Hvis du logger på routeren burde der være en DMZ-option inde i setup'en et eller andet sted, hvor du kan enable dimsen og taste de tre sidste cifre af din maskines lokale IP ind.

Bemærk at dette kun bør bruges til eksperimentalformål, for alle indkomne porte står nu åbne og forwardes til din PC. At finde sådan en installation er enhver pre-pubetær hackers vådeste drøm.... bortset fra Britney i chokoladesovs... så det bør ikke erstatte en ordentlig portforward.

Anyway - hvis din BT stadig kører som en snegl, er det nok ikke i routeren problemet skal findes.

Forresten - Du er vel sikker på den interne IP? Hvis du kører med dynamisk opsætning kan den godt ændre sig ind i mellem, og så hjælper det jo ikke meget at forwarde. Jeg vil anbefale dig at skifte til statisk på alle maskiner som kører en server, hvis du ikke allerede har gjort det.

Infant Prodigy
03-29-2005, 05:22 PM
For lige at fortsætte Jowls' (som sædvanligt) dejlige indlæg, så kan jeg lige smide et link til hvordan du får fast (aka statisk) ip-adresse:

http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=359

/infant prodigy

Slalom
03-29-2005, 05:30 PM
Tak for svar.

Jeg har tidligere forsøgt med DMZ og har nu igen prøvet uden held. Med henblik på fast ip, og ret mig hvis jeg er gal på den, så har jeg sat routeren op til kun at dele én ip adresse ud nemlig 192.168.2.2, som jeg så har. Du nævner noget med at det kan være noget andet end routeren den er gal med, men har du nogen forslag til hvad det kan være?

Slalom
03-29-2005, 06:16 PM
Jeg kan oplyse at min udbyder er Firkantnet kan dette have noget med problemet af gøre?

Infant Prodigy
03-29-2005, 06:51 PM
Hvilket styresystem bruger du?

/admin

Slalom
03-29-2005, 07:30 PM

OK jeg har nu fået læst lidt om firkantnet og følgende skriver de på deres side:

"Normalt benytter netbrugere på Firkantnet automatisk tildelte ip-numre, som er gyldige internt i netværket. Derved er brugernes computere beskyttet mod virus og hacker-angreb, fordi ip-adressen ligger bag netværkets fælles firewall.
Det er et godt værn for langt de fleste brugere i bolignettet.

Nogle brugere kan have brug for en internet forbindelse uden om den fælles beskyttelse.
Specielt hvis din computer fungerer som webserver eller ftp-server, som andre brugere uden for Firkantnet må have adgang til.
Eller hvis du bruger særlig interaktivitet gennem fx MSN Messenger.
Eller hvis du vil spille online på internettet."

Jeg går derfor nu ud fra at grunden til mine problemer med at connecte med andre grunder i, at jeg ikke har en offentlig ip. Derfor skal jeg gennem firkantnets firewall og NAT, som jeg selvfølgelig ikke kan configure og de har lukket for alle porte bortset fra dem jeg nævnede i min første post.