Se fuld version : ALDRIG sign up hos ngroups.net!
Jeg havde ngroups.net som min newsprovider, og da jeg kom hjem i dag for at hente lidt så kunne hastighederne ikke komme over 25 kB/sek (den plejer at ligge på 300!)! Jeg troede først at jeg havde et program på min computer der på en eller anden måde limited mig, men det var det ikke.. Jeg gik derefter ind på ngroups' hjemmeside, og kiggede under support hvor jeg fandt denne besked:
2005-03-24 22:00:00 GMT Bandwidth limits for users with high usage
------------------------------------------
As of today Ngroups.NET are enforcing our right according to the terms and conditions to limit the bandwidth for users with high usage. We do not limit the amount downloaded, but the speed possible to download.
This only affects the users with the highest usage, not more than about 2-3% of our users. Normal or moderatly high usage users will not be affected.
This is something we have to do, or stop offering unmetered accounts completely, since a few high usage users are causing the average usage to be too high, and the cost exceed the sum of the users fees. In order to offer the best possible service to the largest number of customers, this is a necessary measure.
Jeg stoppede mit abonnement med det samme, og vil bare advare andre mod at sign op derinde! De er sgu nogle fuskere!
Ridderen
03-29-2005, 02:15 PM
ka ndu anbefale nogle newsgroups?
er der der noge nsom er danske? som koster penge...
eller er der nogen andre som ikke behøver at bruge visa til bare netbank!!!
barca
03-29-2005, 02:36 PM
hehe lyder det ikke lidt sjovt hvis man siger (og man er pirat) at man betaler penge for at downloade, hvorfor så ik bare give kunstreren eller hvad man nu henter pengene istedet for?
Downloadning bliver tit forbundet med at man henter noget GRATIS og ikke giver noget for det...
PackedManiac
03-29-2005, 05:58 PM
//offtopic
En NNTP udbyder er stort set det samme som en der udbyder internet-adgang. Og det betaler du jo også penge for, ik' sandt, Barca? :roll:
Arrow
03-29-2005, 06:11 PM
//offtopic
En NNTP udbyder er stort set det samme som en der udbyder internet-adgang. Og det betaler du jo også penge for, ik' sandt, Barca? :roll:
Der er jo en forskel.
Newsgroups leverer jo warez (måske ikke intentionelt, men de gør det), men andre ord vælger man at betale for at hente andres arbejde ned.
Internettet er ikke et konkurrerence produkt til kunstnerne. Du betaler ISP for at få adgang til nettet, om det så er for fildeling eller almindelig surfing. Forskellen på de to produkter er himmelvid :wink:
Mvh. Arrow
Der tager du fejl arrow.
Newsgroups leverer ikke udelukkende warez, men i høj grad er det et sted hvor man kan udveksle informationer (ligesom man kan på debat fora som dette)!
Man kan lige ledes argumentere at ved at betale en ISP for en 2 mbit forbindelse, så er det tit med en smule download i bagtankerne!
EDIT: Dette er MIN tråd, og der er ikke nogen admin der skal slette indlæg eller låse! Bare gå offtopic drenge :wink:
PackedManiac
03-29-2005, 07:03 PM
//offtopic
Der er jo en forskel.
Newsgroups leverer jo warez (måske ikke intentionelt, men de gør det), men andre ord vælger man at betale for at hente andres arbejde ned.
Internettet er ikke et konkurrerence produkt til kunstnerne. Du betaler ISP for at få adgang til nettet, om det så er for fildeling eller almindelig surfing. Forskellen på de to produkter er himmelvid :wink:
Mvh. Arrow
Al (hvordan i al verden fik du dog slettet _Cholic??) har allerede sagt det meste.
NNTP er den protokol du benytter dig af når du browser usenet. HTTP er den protokol du benytter dig af når du browser internettet. Du betaler for begge.
Hvis du er interesseret i usenets historie kan du bruge Google.
Der var én der havde et nick der hed al-coholic (jeg hed al_coholic), og han havde ikke tænkt sig at ændre sit nick.. -så jeg snakkede lige med Infant, og han ændrede det!
Der var en god diskussion og nicks i film forummet, men Christian valgte at slette alle de gode indlæg istedet for at låse eller irettesætte :roll:
barca
03-29-2005, 10:34 PM
øhhh har jeg forstået det her forkert eller?
Man skal have internet for at kunne koble sig på den NS tjeneste man har købt ik? :?
Eller skal man (som jeg syntes det lyder som) bare betale for deres NS og så bliver man koblet på nettet (hvilket jeg ikke kan se at kunne lade sig gøre?)
Er sku lidt forvirret her? :S
BeatPirate
03-29-2005, 11:34 PM
Man kan jo sagtens benytte sig af sin ISP's nyheds-server, men vi er nogle som gerne vil have stabil og fil-komplet nyhedsservice. Derfor betaler vi nogle for at stille servere og HD-plads til rådighed.
Der er jo en himmelvid forskel på, om du betaler 60 kr. for 25 GB DL, som snildt kan blive til 16-20 film i rigtig god kvalitet, eller 50 albums, eller du betaler 149 for én CD...
Jeg DL så meget som muligt via min ISP's nyhedsserver, og så bruger jeg min betalings-server til at fylde op på ikke komplette filer...så bliver det til en hele del mere for de 60 kr.
PackedManiac
03-30-2005, 12:13 AM
øhhh har jeg forstået det her forkert eller?
Man skal have internet for at kunne koble sig på den NS tjeneste man har købt ik? :?
Eller skal man (som jeg syntes det lyder som) bare betale for deres NS og så bliver man koblet på nettet (hvilket jeg ikke kan se at kunne lade sig gøre?)
Er sku lidt forvirret her? :S
Selve internettet består af mange forskellige protokoler. I det her tilfælde kan vi dele det op i 2 dele: WWW (HTTP) og usenet (NNTP). Usenet er ældre end WWW.
Din internet udbyder udbyder både WWW og usenet. WWW har dog med tiden overtaget populariteten, og de forskellige store ISPer såsom TDC og Cybercity tager ikke Usenet så seriøst. En kommerciel usenet udbyder såsom Astraweb News er også en ISP (Internet Service Provider), men fokuserer kun på NNTP protokolen. Der får du kvalitet for pengene. De har deres egne servere, men tilbyder ikke Internet adgang. Det kræves i forvejen.
Hvad gør jeg med min usenet adgang? Tja, jeg bruger den mest til warez, indrømmet, men jeg går også ud fra at de fleste herinde bruger deres WWW udbyder til at hente warez med. Om det så er gennem diverse P2P tjenester eller ej.. :wink:
@Al
Er enig med dig! Sletning af topics medfører bare misforståelser. Det vil være bedre at give en rettesnor. Folk ender sgu bare med at blive sure på hinanden :wink:
@BeatPirate
Knald-go ide!
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.