PDA

Se fuld version : America's Army

hagh
03-24-2005, 03:31 PM
Nogle af jer har garanteret hørt om det, men til jer andre...

America's Army er et spil udviklet af den amerikanske hær til, på en sjov måde, at vække interesse for hæren. Det er primært baseret på træning. Altså man skal igennem en masse øvelser.

F.eks. den allermest klassiske, at man skal lære at bruge et våben. Så skal man igennem en træningsbane osv.

Men men men det bedste af det hele er at det er 100% gratis. Og så tænker I, som jeg også med det samme gjorde, at det er sådan et B-spil med pænt meget dårlig grafik og lyd, men det kan man så vist ikke sige at det er.
Det har overgået alle mine forventninger.

Tag for eksempl en øvelse som;
"U.S. Weapons Familiarization" hvor man skal lære at bruge 3 forskellige våben, hvor det sidste er granater. Der hvor jeg fik et chok var da jeg ikke kastede min håndgranet ret langt og der kom et kæmpebrag og en vanvittig hyletone - præcis som der vil i virkligheden.
Et godt råd er at man ikke skal kaste sin flashbang ind i en dør så den lander foran en. :D
- Counterstrike-flashbang-måden er INTET OVERHOVEDET i forhold. -. I det hele taget, tror jeg ikke CS når det her spil til sokkeholderne hvad angår det realistiske, strategi, at hjælpe sit team osv.

Spillets formål er at gennemføre hele træningen så man bli'r "soldat" og så går man igang med multiplayer - som er det spillet er bygget på - for at hjælpe sine 'comrades' i "krig". Men så langt er jeg ikke kommet endnu.
Jeg dumpede som Medic i "Controlling bleeding-testen" med kun 66% rigtige. :oops:

Men få hentet spillet, lav en gratis account (som man skal ha') og kom igang med træningen.
Kan klart anbefales.

http://www.americasarmy.com/

(Så kunne vi jo senere hen oprette en server og hjælpe hinanden til sejr! :) )

Hvis APG kigger med her, så kan jeg da sige at de skal være så hjerteligt velkomne at tjekke om det nu også er gratis, og selvfølgelig så hente det! Fremragende spil :)

Kazaam
03-24-2005, 03:52 PM
Hmm, det lyder da som noget man skal tjekke ud.

Er det et rigtig team spil, eller kan man vælge at lave et "One Man show"?

hagh
03-24-2005, 04:24 PM
Hmm, det lyder da som noget man skal tjekke ud.

Er det et rigtig team spil, eller kan man vælge at lave et "One Man show"?

Det tror jeg såmænd er op til dig selv, men hvis du i en krigssituation laver et one-man-show, så bliver du nok næppe nogen helt. :wink:

Kazaam
03-24-2005, 04:52 PM
Hehe. Jeg ER en helt(ja, selvglad)

Det er sjældent jeg har tålmodighed til at være i et team.

Så jeg laver one mans show. OG bruger hack and slash metoden. Ikke noget stealth til mig 8)

Jowls
03-24-2005, 04:56 PM
Spillet virker forøvrigt også udmærket i Linux... :D

z33k
03-24-2005, 07:26 PM
Lyder fedt, skal helt klart tjekkes ud. Tak for tippet ;)

z33k
03-24-2005, 07:39 PM
Jeg tror jeg er blevet sindsyg, har klikket på næsten ALLE download-links og alligevel kan jeg ikke downloade, enten skal man oprette en bruge eller også så findes filen ikke :evil:

Kazaam
03-24-2005, 07:47 PM
Men få hentet spillet, lav en gratis account (som man skal ha') og kom igang med træningen
8)

berzerk
03-24-2005, 08:38 PM
Jeg tror jeg er blevet sindsyg, har klikket på næsten ALLE download-links og alligevel kan jeg ikke downloade, enten skal man oprette en bruge eller også så findes filen ikke :evil:
Samme problem her...
Var dog igang med at hente spillet men den downloader kun med 10,9 kb/s-hvemfan gider hente så meget med den fart?

z33k
03-24-2005, 08:42 PM
Samme problem her...
Var dog igang med at hente spillet men den downloader kun med 10,9 kb/s-hvemfan gider hente så meget med den fart?

Fandt endeligt én ;)

Den fylder ellers godt, ærgeligt når man har 512 :(

berzerk
03-24-2005, 08:48 PM
Samme problem her...

Fandt endeligt én ;)

Smid lige linket så jeg også kan komme igang plzzz.

z33k
03-24-2005, 09:02 PM
Samme problem her...

Fandt endeligt én ;)

http://files.filefront.com/Americas_Army_Special_Forces_Firefight_v23/;3808876;;/fileinfo.html ,,,,,9

hagh
03-25-2005, 12:22 PM
Jeg hentede fra en Fileplanet server. Ventede i 14 minutter, men så bragede den også derud af, med knap 200 kb/s hele vejen hjem... streamede endda ishockey fra Sputnik oveni.

berzerk
03-25-2005, 02:49 PM
Samme problem her...

Fandt endeligt én ;)

http://files.filefront.com/Americas_Army_Special_Forces_Firefight_v23/;3808876;;/fileinfo.html ,,,,,9
Dit link virkede fint-ingen ventetid overhovet og 240 kb/s hele vejen :D

hagh
03-25-2005, 06:02 PM
Hva'så, er I kommet igang med træningen? :wink:

Indtil videre ser min training således ud:

Basic Training
- Marksmanship Training
- Obstacle Course
- U.S. Weapons Familiarization
- MOUT

Airborne School
- Live Jump
- 250 Tower

Medic Training
- Airway Management (Bestod kun med 77% rigtige -ikke helt godt)

hagh
03-25-2005, 07:31 PM
Hehe. Jeg ER en helt(ja, selvglad)

Det er sjældent jeg har tålmodighed til at være i et team.

Så jeg laver one mans show. OG bruger hack and slash metoden. Ikke noget stealth til mig 8)

I krig er det alfa omega at man kan samarbejde med sit team, så det er nok det du skal træne i det her spil, så du bliver bedre til det.

AndersAnd
03-26-2005, 09:44 AM
Jeg er overrasket over hvor rigtigt det er lavet, her tænker jeg på den undervisning man får, minder utroligt meget om min egen træning under værnepligten.
Når spillet så kommer igang og man skal ud og nakke fjenden, ja så ender det med at man selv bliver skudt ret hurtigt fordi at helten kommer op i en, man skal snige sig rundt og ikke kaste sig ud i Gun Run.
så her fra skal der genopfriskes lidt af de 4 Bér. :D

Kokus fugl
03-27-2005, 01:41 PM
Ind til vider ser min traning sådan ud.
Basic Training
- Obstacle Course
- MOUT
- Marksmanship Training (36)
- U.S. Weapons Familiarization

Advanced Marksmanship
- M-82 Sniper System
- M-24 Sniper System

Airborne School
- 250 Tower
- Live Jump

Medic Training
- Airway Management
- Controlling Bleeding
- Treatment of Shock
- Field Training

Special Forces Training
- AVWID
- Evasion

bare træls at der ikke er nogle gode server at spille på

Hydromann
03-27-2005, 11:38 PM
Lyder fedt det må jeg prøve!

DJ FACE
03-28-2005, 04:12 PM
tak for tippet. Cool spil.
Nu har jeg bare et problem som jeg håber at nogen af jer kan hjælpe mig med. Jeg har store problemer med at bestå "evasion" (den hvor man skal snige sig i mørket). Jeg kan komme til objective A men kan ikke komme fra A til B. Nogen der ligen kan give mig et hint til hvilken vej jeg skal gå?

hagh
03-28-2005, 05:58 PM
tak for tippet. Cool spil.
Nu har jeg bare et problem som jeg håber at nogen af jer kan hjælpe mig med. Jeg har store problemer med at bestå "evasion" (den hvor man skal snige sig i mørket). Jeg kan komme til objective A men kan ikke komme fra A til B. Nogen der ligen kan give mig et hint til hvilken vej jeg skal gå?

Den kunne jeg også godt bruge hjælp til.
Jeg ved at for at komme fra A til B skal du hele vejen rundt, ved at kravle ned ad bakken ved siden af broen og så til højre. Du kan ikke hverken gå eller kravle over broen. Men når jeg er få meter fra B, så kan jeg ikke komme dertil. Jeg må skulle omkring noget igen.

hagh
03-28-2005, 06:03 PM
Kan tilføje mht. multiplayer at der kommer spillet langt foran CS.
Ligheden er at man enten er terrorister eller specialstyrker.
Men i CS skal du enten det ene eller det andet, men i det her spil er der forskellige missioner, bl.a. en mission hvor en Black Hawk Down helikopter er styrtet ned. Så skal man først redde piloten og derefter tilintetgøre helikopteren.
Det er ikke helt så nemt som det lyder.

DJ FACE
03-29-2005, 12:20 PM
Nu er det lykkedes mig at komme fra A til B og videre til C. Du har ret i at man ved punkt A skal ned i grøften til højre for den bro der er lige foran dig. Den grøft skal du så følge rundt om bakken på din højre hånd. På et tidspunkt ender grøften i noget krat hvor man ikke kan komme videre. Lige inden det krat, på højre hånd, kan man komme op af grøften, og så er det sådan set bare at gå lige ud (næsten) indtil man kommer til punkt B.
B til C er ikke svær så den vil jeg ikke beskrive.[/code][/quote]

LykkeLamaen
03-29-2005, 04:11 PM
Det skulle virke ret godt på linux, men desværre skal man først til at opdatere en grafik drivere. Er der nogle der kan guide mig igennem det, for jeg har store problemer med at forstå hvad de siger man skal gøre på det officielle forum.

Jeg har Mandrake 10.1
og nVidia NV17 GeForce4 MX 440

hagh
03-30-2005, 09:45 PM
Jeg spiller meget multiplayer nu, og det overgår også alle mine forventninger.
En ting som der er rigtig fedt er at man også kan blive dræbt at granatsplinter, så selvom granaten ikke ligger lige foran snotten på en, så er faren ikke forbi.
En panikfaktor er når man hører en granat lande på fliserne. Så er det altså med hurtigt at komme en anden vej :lol: (som regel blot for ikke at blive sprængt helt i stykker :D)

En anden ting er ROE (Rules of Engagement*).. Her får man meget minus ved at angribe eller dræbe en holdkammerat. En ret fed detalje.

Jeg håber inderligt at CS miljøet ikke kommer over til dette spil. Håber ikke jeg fornærmer nogle CS nørder, men CS miljøet er meget lamt.
"Fuck dig din cheater, du skød mig", "Din fede nar, du stjal mit kill" osv. osv. I ved hvad jeg mener.

I det her spil hjælper man hinanden og man skyder den/dem der står og skyder på ens holdkammerat.

----
*
Til dem der ikke skulle vide det, så er Rules of Engagement (ROE) de regler eller love, om man vil, som skal holdes under krig. En af de vigtigste er at man ALDRIG skyder på en ubevæbnet.

hagh
04-05-2005, 06:16 AM
Så kom jeg sq igennem den sidste Special Force træning, Escape and Evade. Fra A til B er ikke helt nem. Det synes jeg nu heller ikke B til C er.

Kan tilføje at for at kunne træne adv. marksmanship, så skal man have minimum 36 ud af 40 i basic marksmanship, efter hvad jeg har læst. Fik selv 34 ud af 40. Spørg lige om jeg ikke blev irriteret efter at have misset de 2 sidste. :x

Draco
04-18-2005, 12:08 AM
Ja spillet er meget sjovt der kun 2 ting der iritere mig.

1. serverene er ret Crappy ( iverfald mange af dem)
2. Hvorfor skifter serverene ikke maps istedet for man skal spillet det samme map om og om og om og om og om og om og om og om igen....

Også lige for at forsvare Cs nørder, Det er altså ikke alle som råber cheater efter dig fordi du laver et lucky shoot, cs er meget børne preget så man vil ikke kunne ungå at der er noget som bliver sure fordi man dør og netop fordi det er en spil hvor ja Rigtige mange 10årige drenge og piger sider og spiller så bliver det jo nogen gange noget værre noget.

Der har Americas Army jo en Fordel det er MEGET Engelsk preget og hvis man ikke kan engelsk så kommer man ikke ret langt :)..

hygge

hagh
04-19-2005, 01:51 PM
1. serverene er ret Crappy ( iverfald mange af dem)
2. Hvorfor skifter serverene ikke maps istedet for man skal spillet det samme map om og om og om og om og om og om og om og om igen....

1. De servere jeg er på virker ret godt, så jeg kan ikke klage.
2. Det er ikke "maps" i traditionel forstand du spiller, men missioner, der samtidig gi'r dig experience og diverse point.

Der har Americas Army jo en Fordel det er MEGET Engelsk preget og hvis man ikke kan engelsk så kommer man ikke ret langt :)..

hygge

Exactly.