Se fuld version : Firewall, porte, hjælp? er desperat.
majajensen16
03-24-2005, 02:24 PM
Jeg har lige opdaget glæden ved BitTorrent sharing, men jeg kan ikke komme til at downloade, da den ikke vil connecte, og jeg tror det skyldes at jeg sidder bag en firewall. Godt nok har jeg slået den fra, men den er der stadig. Det har vist noget at gøre med at den ikke kan connecte bag nogle porte, eller lign.? Hvad skal jeg gøre for at mit BitTorrent program (ABC) vil connecte så jeg kan downloade? Alt den siger er : 03/24/05 14:18:57 - Problem connecting to tracker - timed out
Jeg kører over min fars net, som kører over kommunens net, da han er et eller andet med kommunen. Men kommunen har naturligvis firewall og det, og derfor har jeg det åbenbart også, og kan vist ikke selv styre det? Eller kan jeg?
Jeg vil bare meget gerne ku downloade. Jeg plejer heller ikke at ku connecte til downloader program (Bearshare, og lign.) Kazaa er den eneste min computer vil connecte til. En eller anden som kan hjælpe mig? Så ville jeg blive rigtig, rigtig glad!
Har kørt advanced portscanner igennem, og jeg har 3 porte åbne: loc-srv, netbios-ssn og microsoft ds, hvis det er nogle oplysninger der kan bruges til noget?
Er efterhånden desperat, så vær sød at hjælp mig. :)
1000 tak.
Jowls
03-24-2005, 02:53 PM
Jeg kører over min fars net, som kører over kommunens net, da han er et eller andet med kommunen. Men kommunen har naturligvis firewall og det, og derfor har jeg det åbenbart også, og kan vist ikke selv styre det? Eller kan jeg?
Jeg vil bare meget gerne ku downloade. Jeg plejer heller ikke at ku connecte til downloader program (Bearshare, og lign.) Kazaa er den eneste min computer vil connecte til. En eller anden som kan hjælpe mig? Så ville jeg blive rigtig, rigtig glad!
Har kørt advanced portscanner igennem, og jeg har 3 porte åbne: loc-srv, netbios-ssn og microsoft ds, hvis det er nogle oplysninger der kan bruges til noget?
Er efterhånden desperat, så vær sød at hjælp mig. :)
1000 tak.
Hmmm, normalt plejer vi seje pirater jo at kunne løse stort set alle problemer som måtte ligge i vejen for folkets frihed til uhindret fildeling, men netop i din situation kunne jeg godt frygte, at vi har et problem.
Som du beskriver det, ser det lidt ud som om dit internet går direkte via kommunen og - som du selv er inde på - så har de sikkert lukket for alt hvad der ikke er arbejds-relevant. At ringe og spørge deres IT-support om du ikke lige kan få lukket op for bittorrent, vil næppe være en god ide.
Det som evt. kunne redde dig er, hvis din forbindelse er en normal ADSL som blot bliver betalt af kommunen, men ellers ikke har noget med dem at gøre rent teknisk - bortset fra at din far altså logger sig på sit arbejde via den. I så fald bør du have en router et eller andet sted i huset - prøv lige at checke det.
Hvis du har sådan en, så er det bare et spørgsmål om at forwarde en port til din bittorrent.
En anden mulighed er selvfølgelig at spørge din far. Du behøver ikke at nævne noget med fildeling - bare sig at du er nysgerrig med hensyn til, hvem som leverer internettet :wink:
majajensen16
03-24-2005, 03:00 PM
Altså vi har en router i huset, som vi far kører over. Og så har vi jo så bare connectet mig til den. Kommunen betaler, men tror også at det er noget teknisk med dem, så min far kan komme ind i nogle af kommunens programmer, eller hvad man kan kalde dem.
Puha, det er teknisk?
PackedManiac
03-24-2005, 03:10 PM
Jeg vil råde dig til at være extrem varsom. Din far kan måske risikerer sit job, hvis hans linje bliver snuppet i at fildele, og er det virkelig det værd?
Hvis kommunen er din ISP på en eller anden måde, eller administrere din fars adgang til internettet, så vil jeg råde dig til at glemme alt om fildeling, indtil du får din egen linje.
But that is just me...
majajensen16
03-24-2005, 03:12 PM
Jah, det har du nok ret i.
Jowls
03-24-2005, 04:49 PM
Jeg vil råde dig til at være extrem varsom. Din far kan måske risikerer sit job, hvis hans linje bliver snuppet i at fildele...
Good point...
Spiri
03-24-2005, 05:49 PM
Hvad er din eksterne ip?
Gå ind på www.whatismyip.com og så skriv de tal, der står efter: Your IP is ...
Så kan vi måske se om kommunen er din isp eller det er en anden.
Jowls
03-24-2005, 07:15 PM
Hvad er din eksterne ip?
Gå ind på www.whatismyip.com og så skriv de tal, der står efter: Your IP is ...
Ikke for at være paranoid, men de tre første grupper af adressen er tilstrækkelig. Man bør nok undlade at "offentliggøre" den fjerde gruppe - den længst til højre...
Har noget ligne samme problem som majajensen16.
Hvordan kan jeg se om min ip er det samme, som mine forældres arbejdes?
Christian
03-30-2005, 05:29 PM
Tråden er flyttet til den korrekte sektion.
Jowls
03-30-2005, 07:57 PM
Har noget ligne samme problem som majajensen16.
Hvordan kan jeg se om min ip er det samme, som mine forældres arbejdes?
Først besøger du, som Spiri siger, www.whatsmyip.com og noterer din egen IP.
Så checker du hvilken IP dine forældres arbejdsplads har. Det kan du f.eks. gøre via et DNS-opslag på deres web-adresse på denne side...
http://www.bankes.com/nslookup.htm
Så sammenligner du dit IP med virksomhedens og hvis de to adresser er ens på nær de sidste 3 cifre, så er der ret stor sandsynlighed for at din forbindelse kører via virksomheden.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.