PDA

Se fuld version : Kulturministeriets konference om kopibeskyttelse mm.

Jowls
03-23-2005, 02:11 PM
I dag er der så debat i landstingssalen om nogle emner som må siges at have en del at gøre med Piratgruppens virksomhed.

På listen over gæster ser man en del kendte navne, herunder naturligvis den store Don i dansk musikindustri - Johan Schlüter. Programmet er her...

http://www.kum.dk/sw21204.asp

Det er kedeligt at Claus Pedersen ikke er med på listen, men måske er han inviteret som tilhører? Eller måske er Kulturministeriet nervøse for at skade deres egen kørende fogedsag ved at anerkende Piratgruppen som en organisation og reel part i debatten.

I hvert fald er det glædeligt at se at Peter Mogensen fra Digital Forbruger Danmark er med. Så er der da een forbrugerrepræsentant til stede i panelet, som ellers er lidt rigeligt velforsynet med APG-supportere...

tek
03-29-2005, 04:53 PM
Jeg kan godt lide titlen på første session:

Beskyttelse af tekniske foranstaltninger (kopispærringer m.v.)

Åbenbart har de indset, at deres kopisikringer ikke er gode nok :roll:

//michael

HamSlam
04-15-2005, 10:06 AM
Åbenbart har de indset, at deres kopisikringer ikke er gode nok :roll:

Gode nok til hvad ?
Gode nok til at sikre, at de dyrtkøbte musikindspilninger kun kan afspilles på et stadig svindende fåtal af kommercielle afspillere ?

Hele tankegangen med kopibeskyttelse strider jo mod vores filosofi her inde.
Her véd vi jo, at vejen frem er frigørelse ikke sikring, spredning ikke begrænsning.

Vores mission som Pirater er jo at hjælpe kunstnerne, musikerne og alle andre, der nu er indespærret i musik, film og pladeindustriens guldbur. Hjælpe dem ud i friheden, hvor de kan komme til orde, sprede deres budskaber, og selv tage hånd om egen virksomhed og kreativitet.

Men, det er svær modstand vi er oppe imod. Tænk engang. Der kan man virkelig tale om dygtig lobbyvirksomhed, og total infiltration i magtapparatet, når en kommerciel organisation, hvis eneste sigte er at berige sig selv og sine aktionærer, bliver tilladt at afholde propaganda møde i een af kongerigets mest præstigefyldte lokaler, kun overgået af selve folketingssalen - nemlig landstingssalen.

Føj hvor det stinker af korruption på højeste plan !
Beskæmmende at skulle erkende det, som varm fortaler for retsstatens uantastelighed :evil:

Senest jeg var lige så gal, var da bilindustrien fik lobbyet det periodeiske syn, og skrotningspræmien igennem, under påskud af trafilsikkerhed og miljøhensyn :roll:

BeLLe
04-15-2005, 10:13 AM
Jowl jeg får en 404 når eg klikker på linket. Kan du rette det?...

Jowls
04-15-2005, 02:20 PM
Jowl jeg får en 404 når eg klikker på linket. Kan du rette det?...

Kulturministeriet arbejder vist på deres hjemmeside for tiden. Men nu burde det funke igen...