PDA

Se fuld version : hvad sker der for Piratebay?

Codemaster
03-18-2005, 10:06 PM
hvad sker der for Piratebay for tid?
lav download og høj upload
det kan ikke være rigtig at det kun er på the piratebay alle andre steder går det fint ?
jeg vil høre jeres mening
jeg syntes det latterlig og billigt

shagdk
03-21-2005, 03:19 PM

Eller log ind på et site hvor du skal uploade ligeså meget som du downloader, så er hastigheden i top......Bare det lille problem at mange Danskere gerne vil downloade men ikke uploade......Er du en af dem så hold dig til piratebay og stop med at brokke dig...Du kan i det mindste hente noget ned....

/EDIT: Indlæg ændret pga. tone. Chrisitan

shagdk
03-23-2005, 08:22 PM

Eller log ind på et site hvor du skal uploade ligeså meget som du downloader, så er hastigheden i top......Bare det lille problem at mange Danskere gerne vil downloade men ikke uploade......Er du en af dem så hold dig til piratebay og stop med at brokke dig...Du kan i det mindste hente noget ned....

/EDIT: Indlæg ændret pga. tone. Chrisitan

Ja unskyld Christian :oops: , men folk der skal brokke sig så meget pisser mig lidt af :evil:

Jowls
03-23-2005, 09:13 PM
hvad sker der for Piratebay for tid?
lav download og høj upload
det kan ikke være rigtig at det kun er på the piratebay alle andre steder går det fint ?
jeg vil høre jeres mening

Som ShagDK siger, så har din hastighed meget at gøre med antallet af seedere, og da Piratebay er en meget venlig tracker som ikke stiller krav om noget bestemt upload/download ratio, så opstår der ofte situationer hvor lidt ældre eller mindre populære torrents hurtigt løber tør for seedere.

Derfor er den bedste måde at få hastigheden op på, at seede mere. Nu hjælper det måske ikke dig lige her og nu, men på lang sigt er det godt for os alle og det er en god måde at vise sin anerkendelse overfor de folk som bruger tid og energi på at drive trackeren.

Pga. APG's bagatelgænse mener jeg personligt ikke at det er farligt at seede i nogle dage/uger efter endt download. Det drejer sig jo sjældent om mere end en 5-10 filer, og hvis nogen bliver busted for det, ville det overraske mig meget.

Har man ikke nerver til dette, så er der en anden måde at hjælpe Piratebay på - at seede software.

APG er ikke interesseret i software, og de som er interesseret (BSA) går i øjeblikket ikke efter private fildelere. Derfor er det stort set risikofrit at seede software i Danmark for tiden, mens det er meget farligt i Sverige. Derfor er dette en god måde at hjælpe vore svenske medpirater på.

Med hensyn til en kortsigtet løsning på dit konkrete problem, så er der nok ikke andet for end at du registrerer dig på en privat tracker. Check PG's liste...

BFG
04-19-2005, 09:41 PM
Ja piratebay har ik de hurtigste torrents...
Hvis jeg skal hente noget derfra foregår det med upload limit på 1kbs på den torrent jeg henter..Blir nødt til kun at uploade til de gode torrent sider for ik at blive smidt ud..

Headshot
07-09-2005, 01:11 AM
Hvis jeg skal hente noget derfra foregår det med upload limit på 1kbs på den torrent jeg henter..

tjaa nu ved jeg hvofor jeg altid har en ratio over 1.0 inden jeg er færdig, når jeg henter fra TPB :roll: :roll:

Pest
07-09-2005, 12:13 PM
Hvis jeg skal hente noget derfra foregår det med upload limit på 1kbs på den torrent jeg henter..Blir nødt til kun at uploade til de gode torrent sider for ik at blive smidt ud..
Det er enormt dårlig skik.
Jeg kan passe min ratio på Thepiratebay (Ja jeg går op i at seede en torrent minimum til 1 oftest 3) Torrentbytes, og Danishbits, på min lille 256kbit upload.
Så kom ikke og sig at det er umuligt.
Det andet er bare ekstremt dårlig piratskik.

gathering
07-09-2005, 02:57 PM
jeg vil give plauge ret han brokker sig over ikke at kan få speed ned af men når han er færdi med at hente den fil hvad gør han så tror ikke meget på han seeder så andre kan få en bedre speed jeg seeder så¨meget jeg kan ikke kun på reg tracker også piratebay er bare trætte af folk som ikke gider seede jeg har UL en del af now music og folk gide kun hente og jeg gider ikke seede altid så alle har muglighed for at hente

MrDane
08-22-2005, 06:46 PM
Well, hvis man ikk kan li' den tid det tager, så må man jo gå ud og betale 350 kr for det nye ja, hva ved jeg :)

Tobias
08-23-2005, 03:58 AM
Forstår det ikke! Man læser tit indlæg hvor folk brokker sig over TPB :shock: Hvorfor? Faktum er at venlige mennesker yder en service gratis (så bare lidt taknemmelighed er vel på sin plads) og at ingen tvinger nogen til at bruge TPB. Personligt har jeg ikke haft de store problemmer når jeg har hentet noget på TPB. En gang imellem skal man lige lade Bt-clienten stå lidt, så kommer der som regl fart over feltet!

Buktu
08-28-2005, 10:10 PM
Rigtig fart over feltet kommer der nu sjældent ;)

Og hvis der kommer lidt fart på, er det ofte ret svingende.. =)

Jeg går stadig og venter på at komme ind på torrentbytes.net.. Nogen gode råd til hvornår man skal tjekke om der er plads? :)

z33k
08-28-2005, 10:36 PM
Rigtig fart over feltet kommer der nu sjældent ;)

Og hvis der kommer lidt fart på, er det ofte ret svingende.. =)

Jeg går stadig og venter på at komme ind på torrentbytes.net.. Nogen gode råd til hvornår man skal tjekke om der er plads? :)

Bare tjek den flere gange dagligt, og hvis du er rigtig hård laver du automatisk en url indeholdende alle de oplysninger der bruges ved registrationen.

SRJ
08-28-2005, 11:00 PM
... hvis du er rigtig hård laver du automatisk en url indeholdende alle de oplysninger der bruges ved registrationen.

Hvordan skal den forståes?

z33k
08-29-2005, 02:30 PM
... hvis du er rigtig hård laver du automatisk en url indeholdende alle de oplysninger der bruges ved registrationen.

Hvordan skal den forståes?

Troede det var muligt med et link, men af to årsager vil det ikke virke. For det første bruger TorrentBytes et lille billed, hvor man skal indtaste en kombination af tal/bogstaver og den anden grund er at man ikke kan bruge POST/GET i et link.

kaptajnen
12-10-2005, 02:41 PM

sådan som jeg har forstået teknikken bag bittorrents (ret mig hvis jeg tar fejl) så afhænger din download hastighed af hvor mange seeders/lechers du er forbundet med, og jo mere man oploader jo flere bliver man forbundet til. så hvis man kun oploader med 1kb/s er det jo klart at det går langsomt... fordi man ikke bliver forbundet med særlig mange... er det helt fokert???

det eneste jeg får ud af at sætte limits på mine oploads er en langsomere download....

LoveWarez
12-10-2005, 05:45 PM
Du har 100% ret kaptajnen! No mere du uploader med, no flere peers kan du connecte til dvs. hurtigere hastigheder :wink:
Men hvis du skruger din Upload speed FOR meget i vejret, så giver det bagslag med, pga. at dit bredbånd ikke kan følge med. Derfor skal det ikke være for lidt, men heller ikke for meget, i forhold til din samlede upload speed.

SAN
12-13-2005, 07:25 PM
Desværre er det med at lav UL giver lav DL en skrøne disse to ting har ingen sammen hæng, med mindre man skruer så meget op for sin UL at der ikke er båndbrede til at forbinde til dem man henter fra... Så man kan sagtens leeche uden det begrænser sin UL! (Men man er selvfølgeligt et svin hvis man gør det :evil: )

rexa
05-18-2006, 12:23 PM
jeg bruger (naesten) kun piratebay af en grund
RATIO!!! der er både fordele og ulemper ved det

*Fordelen-- folk er fil-DELERE!! laeg maerke til delere!

* ulempen som jeg lider under- jeg henter ikke det samme som 99% af alle andre dvs min ratio bilver 0.15 eller noget...

men det er sådan jeg har det prencip at jeg gidet ikke hente ting jeg ikke har brug for og/eller folk ikke gider hente det lort jeg henter

er jeg den eneste det kan se det lille dilemma ved ratio ???