PDA

Se fuld version : Metallica forsvarer kopi-band???!

Jowls
03-18-2005, 03:37 PM
Så lige denne notits i avisen....

Lars Ulrich hjælper kopiband

Kopibandet Beatallica, der kombinerer sange af The Beatles og Metallica med titler som "Got to Get You Trapped Under Ice" og "Everybodys Got a Ticket To Ride Except for Me and My Lightning", er blevet sagsøgt af Sony, der ejer rettighederne til Beatles sangkatalog, skriver Gaffa.dk. Lars Ulrich, der er fan af projektet, synes at det er synd for Beatallica og har derfor pudset sine egne advokater på Sony.

Lars Ulrich har ellers, siden Napster-tiden, markeret sig som lidt af en hard-liner indenfor alt som på nogen måde kunne true hans rettigheder. Men det er da rart at se, at han er i stand til at tænke på andet og mere end lige sin bankkonto. Godt gået Lars :D

Hmmm, ejer Michael Jackson egentlig ikke Beatles-kataloget? Men måske har han solgt det for at få råd til flere Werthers børnelokker-bolcher... eller måske købt Sony Music... :roll:

cielorosso
03-18-2005, 05:20 PM
Lars Ulrich har siden napster tiden undskyldt sin hårde linie bl.a. med teknologisk uvidenhed. Han har udtalt, at han nok havde grebet sagen anderledes an, hvis han havde vist dengang hvad han ved i dag. Men så vidt jeg forstår, så er han stadig principielt imod uautoriseret kopiering af musik.

Hans linie i denne sag skyldes jo nok, at der ikke er tale om en ren kopiering. Og mon ikke også hans støtte grunder i et ønske om eksponering; både af metallica men også dette band (og derigennem metallica igen igen) :)

Jowls
03-18-2005, 06:28 PM
Ok - I see.... Altså det man populært kunne kalde "et strategisk tilbagetog med æren i behold" :wink:

Men man må da også sige at det gik hårdt ud over Metallica dengang Napster-sagerne var på deres højeste. Jeg var faktisk lidt ked af situationen, for jeg kan godt lide deres musik, og der er ikke noget bedre end en Metallica koncert til at få blæst spindelvævet ud af ørerne. Det er svært at hade nogen og være en fan på samme tid :P

Så jeg er da glad for at høre at Lars Ulrich har besindet sig lidt. Jeg er ret sikker på at både Metallica og Dr.Dre blev vildledt og misbrugt af RIAA.

cielorosso
03-18-2005, 07:44 PM
Det tror jeg du har ret i... for at legitimere deres korstog. Ligesom APG holder på KODA.

Double-G
03-18-2005, 10:26 PM
Der er også næsten 10.000 mennesker der har skrevet under på en protest mod Sonys opførsel i sagen.

http://www.petitiononline.com/p1gp0g/petition.html