PDA

Se fuld version : Kreditkort til unge på 15år+

Fugazi
03-14-2005, 12:51 PM
Hvis du er mindst 15 år gammel, kan du få et Visa Electron. Det fungerer som et alm hævekort, men med Visa Electron inkluderet. Man kan ikke lave overtræk og du kan bruge det mange steder på nettet og i mange butikker/hæveautomater.
Du får det i din bank.

Fugazi

entvex
03-14-2005, 04:34 PM
viker det i ander lande

LykkeLamaen
03-14-2005, 04:43 PM
viker det i ander lande

Ja. Så vidt jeg ved virker det i alle hæve automater, der modtager VISA.

Fugazi
03-14-2005, 05:15 PM
Det virker kun i alle landes hæve automater med Visa Electron logoet påsat, men jeg tror de fleste banker efterhånden modtager VE.

www.visa.dk/electron.html

Man kan også få et kort der hedder Maestro card, som skulle minde meget om VE. Men om det også er for 15år+, det ved jeg ikke.

Fugazi

Skov
03-14-2005, 09:37 PM
Jeg har endnu ikke fundet en butik hvor jeg kunne bruge mit Visa Elektron.. fungerer nu fint som hævekort...

Pest
03-14-2005, 10:38 PM
Jeg bruger mit, tit og ofte på mit arbejde, men jeg har forstået at det var for 16+ ?
Jeg fik i hvert fald først tilbudt mit da jeg fyldte 16.

Fugazi
03-14-2005, 11:15 PM
Jeg har bla brugt mit hos DSB og http://www.amazon.co.uk/

Min bank fortalte at det var 15+
måske det er 16+ i nogen andre banker?

...Det er så vidt jeg ved et forholdsvidt nyt betalingskort og derfor kan man ikke bruge det alle steder, men mon ikke man med tiden kan bruge det over alt. Måske med undtagelse af købmand Larsen i smørum, der har haft butikken i 47 år og siger
"jeg skal ikke nyde noget af det nymodens stads,
neeeej, kontant betaling, det´ er båre dejle" :)

Detsværre er min erfaring, at det på nogen betalings sider, kræver et større detektiv arbejde at finde ud af om man kan bruge ens kreditkort, men er tilbudene for vilde, er det værd at undersøge...men vildt nederen hvis man ikke kan bruge sit kreditkort der´ :cry:
bla allofmp3, de modtager ikke Visa Electron :roll:

Fugazi

Pest
03-15-2005, 07:48 AM
Tja min bank var Nordea. Men det kan da også have ændret sig på et år.

Lauws
03-15-2005, 08:44 AM
Man kan da bruge det i Føtex og i fona og merlin osv. Altså de store kæder. Jeg fik mit da jeg var 14, lidt imod reglerne men far er jo en god kunde for dem såå. :roll:

Rallerdaller
03-15-2005, 09:01 AM
Man kan da bruge det i Føtex og i fona og merlin osv. Altså de store kæder. Jeg fik mit da jeg var 14, lidt imod reglerne men far er jo en god kunde for dem såå. :roll:
Det kan da godt være din far er god kunde, men tror nu næppe det er derfor du kunne få det :)

Alle kan få det, hvis bare ens forældre skriver under.

Fik mit da jeg var 13.

Lauws
03-15-2005, 09:24 AM
He okay, men han er nu også fordelspluskunde. :D

Skov
03-15-2005, 11:39 AM
Ikke i Netto :(

darth raven
03-15-2005, 01:18 PM
ok jeg har fundet ud af du kan bruge det på de fleste netsteder med visa logo på og du kan købe i foretninger i udlandet med det bare de har visa logo
ellers virker den hos super best ,hydro-texako ,shell ,dk og bog og ide som jeg har fundet ud af

Rallerdaller
03-15-2005, 01:52 PM
He okay, men han er nu også fordelspluskunde. :D

Jamen da tillykke med det :roll:

Hvorfor skal vi vide det?

Lauws
03-15-2005, 03:07 PM
Det var skam bare til svar på det med hvorfor han var en god kunde sådan set, men det behøver du da ikke vide, og hvis du ikke vil vide det så lad vær med at spørge mere, har du forstået det eller skal jeg gentage mig selv,? :twisted:

Anarkium
03-16-2005, 09:41 PM
Fik mit visa electron da jeg var 13.. :D

chicken
03-16-2005, 10:05 PM
Hvis du er mindst 15 år gammel, kan du få et Visa Electron. Det fungerer som et alm hævekort, men med Visa Electron inkluderet. Man kan ikke lave overtræk og du kan bruge det mange steder på nettet og i mange butikker/hæveautomater.
Du får det i din bank.

Fugazi

Når du skriver man ikke kan overtræk så mener du efter fejlen fra starten er blevet rettet ikke :) En fra min klasse hans storer bror lavede over træk på over 1000 kroner,,, der gik en lille måned før hans kort blev lukket og så kunne han ikke bruge det mere :P

Syntes ikke selv Visa Electron er noget at prale af,,, syntes ikke jeg har haft mere gavn en besvær med det,,, så glæder mig til jeg skal have lavet Visa Dankort om små 14/15 dage...

Fugazi
03-17-2005, 10:09 AM
Du kan selvfølgelig godt snakke med banken om at få et overtræk, men du kan ikke lave overtræk på VE.
Er kortet tomt, så er det bare syyyyynd :wink:

Jeg syn´s nu det fungerer meget tilfredsstillende. Jeg har endda handlet på nettet hvor de ikke havde understøttelse af VE, men kun af visa Dankort.
Efter sigende skulle man kunne bruge sit VE overalt på nettet, bare de modtager Visa/Visa Dankort, så det vil jeg lade komme an på en prøve

Fugazi

kaew
03-28-2005, 02:09 AM
Hvis man er 15+ år, så er Maestro kortet fra Danske Bank klart det bedste. Det kan bruges mere end syv millioner forskellige steder verden over.

Jeg har kunnet betale i de fleste butikker med mit kort.

Evt. læs mere danske banks hp!

Mollerz
03-28-2005, 02:32 AM
Man kan da bruge det i Føtex og i Fona og Merlin osv. Altså de store kæder.
Det passer så ikke.. :)

Jeg arbejder selv i Føtez, og de vil ikke modtage Visa Elektron.
Egentligt så burde jeg ikke kun sige at Føtex ikke vil modtage det, men at hele Dansk Supermarked ikke vil. Dvs. Føtex, Bilka, A-Z og Tøj&Sko.
Desuden vil alle mindre butikker ikke modtage den. Merlin og Fona har jeg heller aldrig kunnet få det til at virke i.

Med hensyn til Maestro så er det nøjagtigt det samme som Visa Elektron. Alle de steder hvor du kan betale med Maestro, kan du også med Visa Elektron, og omvendt. (Så længe vi snakker Danmark)

Du kan selvfølgelig godt snakke med banken om at få et overtræk, men du kan ikke lave overtræk på VE.
Er kortet tomt, så er det bare syyyyynd

Det er rigtigt at man ikke burde kunne lave overtræk på hverken Visa Elektron eller Maestro, men ikke desto mindre, har jeg lavet overtræk på begge kort. Havde på et tidspunkt et overtræk på 1200.- på en ganske almindelig Maestro. Og nej. Jeg var ikke fyldt 18.
Jeg har også haft overtræk på Visa Elektron. Det var så bare kune på 500.-
Banken er ikke så glad for når man gør det, men som de siger, "det kan ikke undgåes".. :P

Jeg syn´s nu det fungerer meget tilfredsstillende. Jeg har endda handlet på nettet hvor de ikke havde understøttelse af VE, men kun af visa Dankort.
Efter sigende skulle man kunne bruge sit VE overalt på nettet, bare de modtager Visa/Visa Dankort, så det vil jeg lade komme an på en prøve
Det gør det ikke. Som sagt så virker et almindeligt Visa kort i Dansk Supermarked, mens et Visa Elektron godt kan gå hjem og vugge.

Hvis man er 15+ år, så er Maestro kortet fra Danske Bank klart det bedste. Det kan bruges mere end syv millioner forskellige steder verden over.
Det er rigtigt at du kan bruge det 7 millioner. forskellige steder i verden, men et Elektron kan du også bruge mange steder. Her er en lille liste over hvor jeg enten selv har brugt det, eller snakket med nogen, som har brugt det:

-Overalt i Sverige
-Mange steder i England
-Tyskland
-Frankrig
-Spanien
-Norge
-Østrig
-Schweiz
-Polen
-USA

Som du/i kan se, kan Visa Elektron bruges rigtigt mange steder, men nu fylder jeg 18, om lidt over ½ år, så der skifter jeg til et rigtigt Visa kort. :)

Pest
03-28-2005, 12:31 PM
Følgende butikker modtager visa electron i kalundborg.
Føtex. Kvickly, Mini-kvick, Statoil, Shell, DK-benzin, T-hansen, Super Brugsen, Guld-bageren, div. værtshuse, samtlige spisesteder jeg har været, og ikke mindst posthuset.

Den eneste foretning jeg ved ikke modtager visa-electron er faktisk Rema og Netto.
Nu kan man jo så spørge hvorfor.
Jeg er i den heldige position at jeg arbejder på en tank med en doven chef, og fik derfor lov til at forsøge mig med den nye terminal alle DK-benzin tanke i kæden skulle installere, før vi ringede efter en prof, det lykkedes mig ikke at få den til at virke, men jeg lærte at når man fik de nye terminaler, til de nye dankort, så var det i praksis gratis at få understøttelse for Visa Electron med, så egentlig synes jeg det er vold dårligt af alle de foretninger der ikke tager i mod det, for de har allesammen haft muligheden for at få det mere eller mindre gratis.

Det er rigtigt at man ikke burde kunne lave overtræk på hverken Visa Elektron eller Maestro, men ikke desto mindre, har jeg lavet overtræk på begge kort. Havde på et tidspunkt et overtræk på 1200.- på en ganske almindelig Maestro. Og nej. Jeg var ikke fyldt 18.
Jeg har også haft overtræk på Visa Elektron. Det var så bare kune på 500.-
Banken er ikke så glad for når man gør det, men som de siger, "det kan ikke undgåes".. :P

Jeg får en fin fejl 55 når jeg forsøger at bruge mere end hvad der er tilgængeligt på mit visa-electron kort.

Fejl 0055 : Beløbgrænse nået, kunden bør kontakte sin bank, og betale på anden vis.

Mollerz
03-28-2005, 12:42 PM
Jeg får en fin fejl 55 når jeg forsøger at bruge mere end hvad der er tilgængeligt på mit visa-electron kort.

Fejl 0055 : Beløbgrænse nået, kunden bør kontakte sin bank, og betale på anden vis.

Det får jeg også NÆSTEN altid, men nogen gange vil den altså gerne overtrække..

RoadkillDK
06-19-2005, 11:58 AM
Jeg fik da mit da jeg var 13 år :D

pr0_spect
06-19-2005, 01:56 PM
Det kan i hvert fald bruges i alle foretninger i fields... :P

Og jeg har handlet stor set alt på nettet de sidste 4 år... de sidste 2 har jeg brugt mit VE til det og har ikke oplevet ét sted hvor de ik tog imod det :/ det bliver mere og mere udbredt.

Der er faktisk ingen forskel på VE og Maestro. VE er bare fra Nordea og andre "små banker" og Maestro fra DB. I starten kunne man bruge VE mange flere steder end Maestro som det ser ud nu så er der er VE logo ved siden af et maestro logo hvorend du går hen !