PDA

Se fuld version : PGs møde i kulturministeriet

Jowls
03-14-2005, 12:26 PM
Ved mødet udtrykte Kulturministeriet bekymring for Piratgruppens brug af hjemmesiden, og spurgte til mulighederne for at Piratgruppen ophører med brugen af hjemmesiden.

Fra Piratgruppens side åbnede vi mulighden for at fjerne siden, hvis Kulturministeriet anerkender den kritik vi har rejst af den "originale" tegneserie, hvilket blev afvist af ministeriets repræsentanter.

Aha, så kulturministeriet har altså opdaget PG's folder... Rart at vide, at de følger med i aktiviteternerne på egen hånd, for af og til får man altså på fornemmelsen at deres eneste berøring med fildelersamfundet er via deres såkaldte "neutrale og sagkyndige rådgivere" fra Johan Schlüter Advokatbureau. :)

Jeg synes at det er fint, at Piratgruppen blev indkaldt til et møde om sagen, da det viser, at kulturministeriet anerkender det faktum, at PG er en reel organisation og ikke bare en samling lovløse anarkister.

Men såvel referatet som varigheden af mødet antyder desværre, at sessionen mere var et forsøg på en irettesættelse end en forhandling. Trist nok, men måske kommer respekten hen ad vejen efterhånden som de ansvarlige embedsmænd i nævnte ministerium indser at PG ikke er skurken i dette spil.

eLGet
03-14-2005, 01:35 PM
Ak ja - den samme gamle sang Jowls, men vi er trods alt stadig nogen der kæmper sagen... Og som du siger, så er det vel reelt kun et spørgsmål om tid før de må indse det vælgerpotentiale der ligger på dette område. *hint hint* Claus P. for presi *hint hint*

PIR2

z33k
03-14-2005, 02:48 PM
Ved mødet udtrykte Kulturministeriet bekymring for Piratgruppens brug af hjemmesiden...

Er i ikke bange for at KUM sagsøger jer, eller på anden måde tvinger jer til ikke at bruge http://www.kulturministeriet.info ?

Pest
03-14-2005, 05:01 PM
Altså sagsøge kan vel næppe komme på tale.
Skulle de dog på en eller anden måde kunne vriste domænet fra os (jeg ved ikke hvordan den slags fungere), så har vi jo tonsvis af steder vi kan smide det op.

Jowls
03-14-2005, 05:07 PM
Hvis kulturministeriet tog alvorlige skridt til at kvæle PG's version af folderen, ville det med ret stor sikkerhed skabe en masse offentlig omtale og avisoverskrifter, hvilket ville gøre den til et kult-hit.

Det er de sikkert klar over inde i ministeriet, så mon ikke at de blot foreløbigt vil prøve at "ignorere problemet væk"... 8)

Klawz
03-14-2005, 05:24 PM
Jeg er enig med Jowls. Det er formentligt også derfor de inviterer os til et 3 min. langt møde. De ville give os noget på skrift, hvis de ikke har tænkt sig at følge op på det.

Som en bonus-info til læsere af denne tråd, kan jeg fortælle at de har bedt kammeradvokaten om at vurdere om de kan nedlægge fogedforbud mod sitet.

Det er normalt at Kammeradvokaten inddrages i juridiske vurderinger, så det skal man ikke få nervøse trækninger af, og det er en selvstændig pointe at de alene taler om et fogedforbud og ikke en retsag om retten til domænet. MEN lad os nu lige se hvad der kommer ud af det.

Som sagt er jeg enig med Jowls. De vil ikke give os mere opmærksomhed end absolut nødvendigt - desværre.

ArcaneDenial
03-14-2005, 09:50 PM
Men husk, smaa sejrer leder til en vunden krig saa laenge der er nok af dem.

Jeg syntes det er et fint fremskridt, og stoetter op om ideen med mediekaos, saafremt sagen udvikler sig yderligere. Ikke desto mindre vil jeg gerne benytte lejligheden til at sige: godt klaret. Jeg syntes vi kan vaere stolte af i det mindste at vaere kommet hertil. Jeg haaber i vil holde os opdateret herfra.

msp
03-18-2005, 08:06 PM
Se lige denne artikel på politiken:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=370073

ZuCkZ
03-18-2005, 08:43 PM
..og denne http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2952330/