Se fuld version : Nyhedsgrupper
Rallerdaller
03-12-2005, 02:18 PM
Hej.
Jeg overvejer at tegne abonnement på en nyhedsgruppe, men jeg henter ikke så meget at jeg vil have et abonnement til et fast beløb hver måned.
Leder derfor efter et, hvor jeg betaler for at hente X antal gb.
Nogen bestemt "udbyder" der kan anbefales?
Hvordan er sikkerheden egentlig på nyhedsgruppen?
Hvor stor er chancen for at blive taget?
Er det stadig så besværligt at hente fra nyhedsgrupper som det var engang, hvor man skulle sidde og vente på det man manglede blev released, håbe på alle filerne var der, og ellers hente dem en af gangen?
Hvilke programmer kan anbefales?
PackedManiac
03-12-2005, 02:31 PM
Nogen bestemt "udbyder" der kan anbefales?
Astrawebnews. Billig og det beløb du har købt for udløber ikke når der er gået en måned. 25GB koster $10.
Hvordan er sikkerheden egentlig på nyhedsgruppen?
Hvor stor er chancen for at blive taget?
Lig nul, stort set. Du skal gå efter de providers, som ikke holder logs over hvad du up- og downloader (astranewsweb er en ud af mange).
Er det stadig så besværligt at hente fra nyhedsgrupper som det var engang, hvor man skulle sidde og vente på det man manglede blev released, håbe på alle filerne var der, og ellers hente dem en af gangen?
Hvilke programmer kan anbefales?
Nej. Det er ganske rigtigt at det var en tand besværligt før hen, men de enkelte klienter er blevet meget bedre og mere overskuelige. Tag eksempelvis newsleecher... du får et rigtig godt overblik med den klient og så kan den læse nzb filer (en slags torrent filer til newsklienter).
Anbefalet program er helt sikkert newsleecher + et par program selvfølgelig.
Rallerdaller
03-12-2005, 07:29 PM
Par program, det er det man bruger til at reparere zip archiver, ikke?
Det med de der filer ligesom torrent filer du snakkede om, hvordan fungerer det helt præcist?
Tjekker den alle grupper?
Kun de grupper man er joinet?
Henter den hvis der kun er nogle af de på gældende filer?
Kan man være sikker på at skulle udnytte hele sin hastighed?
Er det sikrere end diverse p2p programmer?
Har apg nogensinde snuppet nogen for at hente fra nyhedsgrupper?
På forhånd tak!
PackedManiac
03-12-2005, 10:21 PM
Par program, det er det man bruger til at reparere zip archiver, ikke?
PAR program bruges til at reparerer rar arkiver, men kan vidst gå på hvilken fil det skal være.
Læs mere om PAR og QuickPAR (som er det jeg bruger) her:
http://www.quickpar.org.uk/AboutPAR2.htm
Det med de der filer ligesom torrent filer du snakkede om, hvordan fungerer det helt præcist?
En .nzb fil indeholder - ganske som en bittorrent fil - for det første et overblik over nogle filer, derefter indeholder den information om hvor de filer kan findes og sidst men ikke mindst indeholder den checksums over de enkelte filer - ganske som du kender dem fra emule hash links og magnet links (Md5 osv). En nzb fil er i xml format. Det er en slags regnearks format.
Du kan tjekke nzb filer ud - ganske gratis - her:
http://alt.binaries.nl/
Tjekker den alle grupper?
Kun de grupper man er joinet?
Henter den hvis der kun er nogle af de på gældende filer?
Hvis du åbner en nzb fil i newsleecher, så downloader newsleecher den fil (eller filer), som er listet i nzb filen. Alt efter hvem der har lavet den og til hvilket formål, så kan en nzb fil "indeholde" alt fra 1 til 5000 filer og opefter. Det siger selvfølgelig sig selv at du skal have adgang til de newsgroups, som nzb filen indeholde information om, og de filer du vil have fat i, skal selvfølgelig også være på din newsgroup udbyders server.
Kan man være sikker på at skulle udnytte hele sin hastighed?
Jeg har kun ganske få gange oplevet problemer med hastigheden, og det kan heller ikke undgås at der af og til er driftproblemer, men det hører, efter min erfarning, til i småafdelingen.
Jeg henter - alt efter hvilken forbindelse jeg sidder på, med 105kb/s til 800-900kb/s.
På forhånd tak!
Absolut. Og usenet er altså IKKE et P2P program. Du bliver lige nødt til at få styr på dine begreber. At hente noget fra usenet svare lidt til som at hente fra en kæmpe FTP. Husk på at usenet er ÆLDRE end WWW.
Siden du kun bliver snuppet af APG, hvis du deler (musik og film), og siden man ikke, når man bruger usenet, snakker med andre brugere på samme måde som med bittorrent, emule, kazaa eller hvad ved jeg... glem alt hvad du ved om P2P - det har intet med usenet at gøre, og APG kan på ingen måde finde ud af hvad du downloader (eller uploader).
Rallerdaller
03-12-2005, 10:55 PM
På forhånd tak!
Absolut. Og usenet er altså IKKE et P2P program. Du bliver lige nødt til at få styr på dine begreber. At hente noget fra usenet svare lidt til som at hente fra en kæmpe FTP. Husk på at usenet er ÆLDRE end WWW.
Siden du kun bliver snuppet af APG, hvis du deler (musik og film), og siden man ikke, når man bruger usenet, snakker med andre brugere på samme måde som med bittorrent, emule, kazaa eller hvad ved jeg... glem alt hvad du ved om P2P - det har intet med usenet at gøre, og APG kan på ingen måde finde ud af hvad du downloader (eller uploader).
Hey, jeg har styr på mine begreber, skriver ingen steder at det er et p2p program spørger om det er sikrerede END p2p programmer..
Udover det, når nu du sammenligner det med FTP, så er det da sket at brugere af en FTP server er blevet taget af apg.
Og, når nu man ligefrem "Signer up" med betalingsoplysninger osv.
Burde der da ikke være noget der er lettere end at tage folk?
Nu har jeg lige været inde og tjekke den side der, og søge på nogle af de film der kører i biografen pt, og den fandt ingen af dem, man kan godt risikere at skulle vente længe på den pågældende ting bliver postet, eller hvad?
PackedManiac
03-12-2005, 11:18 PM
Hey, jeg har styr på mine begreber, skriver ingen steder at det er et p2p program spørger om det er sikrerede END p2p programmer..
Godt :wink: - der er bare ikke særlig mange mennesker, som er nye til usenet, som har gidet sætte sig ind i hvad det egentlig går ud på før de begynder at fortælle det videre til andre. Godt at se det ikke er tilfældet med dig.
Udover det, når nu du sammenligner det med FTP, så er det da sket at brugere af en FTP server er blevet taget af apg.
Ja, men nu sagde jeg jo heller ikke at det er det samme som at downloade fra en FTP.
Nu har jeg lige været inde og tjekke den side der, og søge på nogle af de film der kører i biografen pt, og den fandt ingen af dem, man kan godt risikere at skulle vente længe på den pågældende ting bliver postet, eller hvad?
En usenet provider er lidt som en ISP. Du betaler for at bruge en usenet tjeneste. Og det er altså ikke ulovligt. Og hvor skulle de - APG altså - få dine betalingsoplysninger fra? Med mindre du altså selv har tænkt dig at udlevere dem?
Den side som jeg gav dig et link til katagoriserer de nyeste film, men renser af og til deres spool (hvilket bare er et smart ord for at sige at de formatere deres arkiv engang hver 14 dag mere eller mindre - Spool er dog et teknisk ord, som du vil støde på, hvis du beskæftiger dig med usenet og nyhedsgrupper). Måske brugte du et forkert søgeord, måske var filmen der ikke, måske ditten måske datten. Intet er sikkert, men populære film og spil, programmer.. you name it, bliver postet på usenet typisk ligeså hurtigt som du finder dem på diverse bittorrent trackeres.
Du må selv enten søge vha Newsleecher - ja, man kan sagtens søge i de enkelte grupper, eller også kan du søge på google efter andre større index sider, der er et hav af dem derude.
Rallerdaller
03-16-2005, 08:14 PM
Godt :wink: - der er bare ikke særlig mange mennesker, som er nye til usenet, som har gidet sætte sig ind i hvad det egentlig går ud på før de begynder at fortælle det videre til andre. Godt at se det ikke er tilfældet med dig.
Ja, men nu sagde jeg jo heller ikke at det er det samme som at downloade fra en FTP.
En usenet provider er lidt som en ISP. Du betaler for at bruge en usenet tjeneste. Og det er altså ikke ulovligt. Og hvor skulle de - APG altså - få dine betalingsoplysninger fra? Med mindre du altså selv har tænkt dig at udlevere dem?
Den side som jeg gav dig et link til katagoriserer de nyeste film, men renser af og til deres spool (hvilket bare er et smart ord for at sige at de formatere deres arkiv engang hver 14 dag mere eller mindre - Spool er dog et teknisk ord, som du vil støde på, hvis du beskæftiger dig med usenet og nyhedsgrupper). Måske brugte du et forkert søgeord, måske var filmen der ikke, måske ditten måske datten. Intet er sikkert, men populære film og spil, programmer.. you name it, bliver postet på usenet typisk ligeså hurtigt som du finder dem på diverse bittorrent trackeres.
Du må selv enten søge vha Newsleecher - ja, man kan sagtens søge i de enkelte grupper, eller også kan du søge på google efter andre større index sider, der er et hav af dem derude.
Huha, hvis du har tid vil jeg meget gerne, hvis du har mulighed for at uddybe det lidt over messenger.
Har du en mail jeg kan fange dig over messenger på?
HamSlam
03-17-2005, 12:20 PM
Nu er jeg jo godt nok ikke moderator her - eller noget, meeen Raller!
30 liniers citat for 3 liniers indhold, om noget der hører hjemme i en PM :roll:
PackedManiac
03-17-2005, 05:56 PM
Jeg kører ikke Messenger eller noget andet IM lige i øjeblikket.
Rallerdaller
03-17-2005, 09:23 PM
Jeg kører ikke Messenger eller noget andet IM lige i øjeblikket.
Okay, Kan du så ikke lige forklare hvordan du gør hvis du nu f.eks finder et album du gerne vil have.. Hvad du gør med de der torrent agtige filer, osv?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.