Se fuld version : Skal der åbnes nye porte til dc, eller bruger det 80'eren..?
millionkongen
03-08-2005, 04:56 PM
som overskriften lyde..
Jowls
03-08-2005, 05:11 PM
som overskriften lyde..
Default er port 1412 og den skal forwardes både som TCP og UDP. Det er sikkert smart at vælge en anden port end standard, men om du kan bruge port 80 ved jeg ikke....
som overskriften lyde..
Default er port 1412 og den skal forwardes både som TCP og UDP. Det er sikkert smart at vælge en anden port end standard, men om du kan bruge port 80 ved jeg ikke....
Jeg ville anbefale at bruge en anden port end standard - fx 9xxx for at undgå du rammes af diverse ubehageligheder, som følge af du har al trafik åben på en port folk kender... Om det er en naiv tro fra mig at det hjælper ved jeg ikke - men tror da selv på det :wink:
Det er trods alt bare at forwarde TCP og UDP som Jowls skriver, men bare på den anden port og så skrive den i feltet port i settings i dc.
/Moe
Anonym
04-09-2005, 12:49 AM
som overskriften lyde..
dc++ bruger 1412 dom default og dc bruger 412 som default efter hvad jeg ved
som overskriften lyde..
dc++ bruger 1412 dom default og dc bruger 412 som default efter hvad jeg ved
Som jeg husker det har i begge ret - port 1412 blev tilføjet som default port for bedre at virke med diverse firewalls.
SuperDuck
04-09-2005, 07:27 PM
Det er rigtig nok. Husk nu at give programmet lov til at komme igennem din firewall på den nye/rigtige port. Ellers vil det heller ikke virke.
Gondor_2k
04-12-2005, 09:34 AM
jeg har hørt at nogle ISP rundt omkring (en del af dem i UK) har sat speed limit på både port 412 og 1412, men dc++ og dc er som så mange andre programmer lidt ligeglade med hvilken port man bruger når man køre 'active' så du kan køre det på port 1 eller 9584 vis du vil så længe du bare husker at åbne for den port du vil bruge og sætter den ind i dc/dc++ settings
jeg har hørt at nogle ISP rundt omkring (en del af dem i UK) har sat speed limit på både port 412 og 1412, men dc++ og dc er som så mange andre programmer lidt ligeglade med hvilken port man bruger når man køre 'active' så du kan køre det på port 1 eller 9584 vis du vil så længe du bare husker at åbne for den port du vil bruge og sætter den ind i dc/dc++ settings
Dem der rigtigt bruger limiter (som fx visse boligforeninger og arbejdspladser) spærrer/nedprioriterer på baggrund af indholdet i pakkerne der sendes (kan genkende P2P traffik) og ikke på baggrund af port. Visse klienter (fx iDc) har en funktion der forsøger at modvirke dette - om det virker ved jeg dog ikke da TDC heldigvis ikke anvender sådan noget skrammel...
Det stemmer hvad Moe skriver, de aflytter alt og sammenligner blot, dog har nogle klienter en "trash" kommando, der "pakker" filen ind så det egentlig bare ligner en omgang forbasket sludder (prøv f.eks. at åbne en .rar fil i iexplore - det ser ren gal ud), som så forsøger at narre ISP'en til at tro at det ikke er ulovlige filer der sendes.
Min erfaring er desværre at sådanne klienter enten ikke er tilladte eller stærkt ustabile.
DC++ kører standard på 4 porte, 411, 412, 1411, 1412, i hvert fald efter hvad jeg har hørt. :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.