PDA

Se fuld version : Starwars Kotor 2 Anmeldelse

Hydromann
03-04-2005, 03:42 PM
http://hydrogen-planet.dk/head2.jpg

Hej alle pirater, som i jo nok ved har jeg lavet nogle anmeldelser af spil for noget tid tilbage og nu er jeg klar med en mere, i denne omgang er det Lucasart nye skud på stammen for singleplayer rollespil, nemlig "Starwars Knight Of The Old Republic 2 The Sith Lords."

FORORD
Lad mig starte med at sige at jeg ikke rigtig er til rollespil, da jeg synes det tager for meget tid at sidte sig ind i spillet og har faktisk kun rigtig spillet 1 rollespil før nemlig klassikeren, Diablo 1+2 som jeg syntes var et genialt spil og har brugt massere af tid på battle net.

Som sagt er jeg ikke så meget for rollespil, men jeg blev utrolig overasket over Starwar Knights Of The Old Republic 2 og jeg blev hurtigt fanget af det både fordi jeg er en kæmpe Starwars fan og man får virkelig fornemmelsen af at være med i en film, omgivelserne, alle de muligheder der er, mange ting man kan lave, swooprace slås turneringskampe mm.
Som jeg nu vil prøve at gennemgå for jeg så i for en fornemmelse af hvad spillet har at byde på.

Karakter Givning:
Jeg bruger den kendte 13 skala fra skolen som bedømmelse, medfulgt en begrundelse hvorfor jeg har givet den karakter som jeg har givet.

Nå nok om det, lad os nu tage et kig på Lucasarts nyde skud på stammen Starwars Knights Of The Old Republic 2 "The Sith Lords."

RESUME:
Dette er sjovt nok en forsættelse på etteren.

"The Republic" ligger i ruiner, det er en mørk tid og sithne har overtaget "magten" i galaksen.
De sigter nu efter total Sejr, de har udryddet alle jedisne og nu er der bare en ting som står i vejen for total sejr de mangler en jedi, nemlig dig, du er den sidste af slagsen(Eller er du???).
Det er nu dit job at bringe ro og orden tilbage i galaksen i denne svære tid.

GRAFIKKEN:
Grafikken er tydeligt blev ændret siden etteren, figurerne er blevet mere detaljeret omgivelserne er enorme og flotte, man for virkelig fornemmelsen af at man befinder sig et sted "i en galakse langt langt borte" :wink:
Man glemmer helt virkeligheden, for man bliver helt opslugt af omgivelserne.
Det ser især fedt ud når man er i kamp og specielt hvis man har lyssværd, de giver de specielle glimt når de rammer skud eller andre sværd, Man kommer lige fra områder som byer til jungler, templer, jungler grotter, hvilke som sagt er utrolig flot lavet at man bliver helt fanget og glemmer tiden omkring sig.

http://hydrogen-planet.dk/grotte.JPG

Negativt:
Dog er der ikke kun positive ting at sige om grafikken, der er mange steder hvor man kan gå igennem ting(se billede 1), det synes jeg er lidt ringe lavet. Billede 2 er et andet ex på dårlig grafik her er det dog i en film sekvens hvor en af ens Allierede sider og styre rumskibet og tilsyneladende skrive noget på computer, men man kan tydelig se at han taster ud i den blå luft hvilket jeg vil beskrive som sjusk, kald mig bare perfektionist men jeg bliver irriteret på sådan noget at når man laver et spil, at man så ikke laver det ordentligt(kan dog håbe på at det bliver rettet i patchen som skulle være på trapperne).

Jeg har også oplevet at der er lidt problemer grafikken når man bruger force speed.
Grafikken skal blive lidt sløret når man bruger force speed men, skal stoppe når kraften er "depleated", men en gang imellem sker det at grafikken låser fast og det bliver ved med at været sløret, dette kan godt være lidt belastende engang imellem men det kan dog fixes ved at bruge force speed en gang til(Ved dog ikke om det bliver fixet i patchen som skulle være på trapperne).
BILLEDE 1_________________________________________________________________________Billede 2
http://hydrogen-planet.dk/billede.JPG
OBS! Det skal dog lige siges at grafikken er ikke så dårlig som på billederne har bare kørt dem ned i kvalitet af hensyn til dem med små internet forbindelser!

KARAKTER: 0-13
9.0

Begrundelse for karakter:
Trods at der er de små fejl som jeg henviser til er de ikke af den store betydning det ville bare gøre spillet mere "COMPLETE :wink: " altså bare give det, det ekstra plus. Men ellers som sagt er grafikken fed, kæmpe landskaber så som grotter, templet, jungle, græsmarker, som man bliver helt opslug af, fede kort fortalt et rigtigt fedt spil. Derfor er karakteren 9.0

GAMEPLAYET:

Du kommer ud for utrolig mange ting Starwars KOTOR 2 "The Sith Lords, lige fra at kæmp mod andre jedis og siths til at hjælpe skumle våbenhandlere med smugleri(THAT LEADS TO THR DARK SIDE :twisted: ) Hjælpe folk med at betale gæld så de kan leve til at kæmpe mod gigantiske Robotter, monstre.

Missioner:
Gennem hele spillet skal du gennem føre en masse Missioner(Og side missioner, behøves dog ikke!), du vil også komme ud for en masse dialoger, som du skal løse en hjælp af nogle svar i bunden af skærmen, alt efter hvordan du klare missionerne og håndtere dialogerne vil have indflydelse på hvordan din char. udvikler sig, du blive udelt dark eller light force points alt efter om de beslutning er ond eller god, dette har også indflydelse på dine kompaniens, bliver du ond vil de automatisk også blive ond og omvendt hvis din char. er god vil dine kompaniens også blive gode.

Udvikling af Char.
Du starter som i andre rollespil med af vælge din char. I Starwars KOTOR 2 kan du vælge mellem at vær mand eller kvinde om du vil være Guardian, Sentinel, Consular du kan vælge ansigt.
Selve opbyggelsen af din Char. sker når du modtager experice points til nogle forskellige kategorier, bl.a. Attributes, her skal bl.a. vælge mellem Strength, Wisdom, Dexterity ,den næste er Special skills her er der et hav af muliger bla. Computer use Repair, security.
Og selvfølgelige Force Powers her kan nævnes Force wave, Destroy droid, Force Barrier og nogle af de kendte Heal, speed, lightning, force push. her skal du så beslutte dig hvor du vil putte din færdigheder henne, alt det har en indflydelse på hvordan de char. vil klare sig igennem Starwars universet.
Hvis man ikke er så meget inde i det der rolle spil og ved hvordan man levler personerne op er der en funktion der hedder recomended så anbefaler computeren hvor du skal putte dine points, men det er nødvendigvis ikke altid det bedste.

Kamp:
Der er utrolig mange forskellige angrebs/defence metoder fx med "The Force" kan der bl.a. nævnes destroy droid, Force wave, force barrier og nogle af de mere kendte force push, Lightning og grip.
Der er også mange forskellige akrobatiske kombinationer med lyssværdne som gør at spillet ikke bliver for ensformet og kedeligt.
Og til non jedi char. kan der bla. nævnes til blasters Flurry, Rappid Shot.

PUSSLES:
Pusselesne er også gode, nogle kræver virkelig at man tænker sig om hvis man ikke vil løbe rundt i ring i flere timer og det er ikke altid at the main char. kan udføre jobbet/missionen/dialogerne men derimod en af dine companiens det gør det lidt svære, det gør det som sagt lidt sværere da man skal tænke sig om for at få løst missionen.

Og så de negative.
Ja der er jo ikke kun positive ting at sige om gameplayet, lad os starte fra en ende af.
En af de største fejl i spillet er med swoop racene, problemet består i at man ikke kan vinde lige meget og man slår tiden med, (jeg slog fx tiden med 10 sek. ) men fik alligevel at vide at jeg ikke har gennemført??? En lidt pinlig fejl! var også ude for gentagende gange i det første swoop race man kan gøre var der problemer med tiden hvis jeg fx gennemførte banen på 1:15 og rekorden var på 45 hvis jeg husker rigtig så sagde lederen nej nej 59:59:59 er alt for langsomt!!! hvilket jo slet ikke var min tid man så kan man som sagt konkludere ud fra det at der er en fejl med tiden i spillet som ikke helt funker som det skal, det synes jeg dog er lidt irriterende, dog behøver man ikke at gennemføre disse swoop races da de kun er side missioner, som man som sagt ikke behøver at gennemføre.

En anden ting der er dårlig er en af side missionerne hvor man skal hjælpe en ved navn OPO CHANO han skal afbetale et lån men har ikke penge nok, han skylder 2500 credist som man kan vælge at hjælpe ham med at skaffe, men underlig nok så kan man sælge ham ting til 2500 credits en lidt underlig/dårlig fejl. Dette er dog en lille ubetydelig fejl som ikke har nogen indflydelse på spillet

8.5

Gameplayet fungere perfekt der er selvfølgelig nogle så ubetydelig fejl i dog ikke noget som gør så forfærdelig meget ved selve spillet, mange fede force powers, abilitys, gode pussles, god historie trods et par små ubetydelige huller, mange verdner at udforske ja faktisk et helt paradis for starwars fans. Dog er der som sagt en stor bommert fejl ved spillet, det er at swoop racne ikke kan vindes lige meget hvor meget man slår tiden med, det vælger jeg at slå hårdt ned på da der ikke må være en så kritisk fejl i et så fedt spil anno 2005 så har valgt at trække karakteren ned med et halvt point. så karakteren er 8.5

AI:
Den kunstige intelligens nogenlunde okay i spillet her, hvis vi starter med modstanderne de kan finde ud af at angribe ordentligt de prøver at omringe en hvis de kan komme til det, men de er ikke den store modstand når man er et med "THE FORCE" heller ikke Sithne (De onde Jedis) er den store udfordring kun hvis der er minimum 4 stykker, men hvis man har husket at opgradere signe defensive aura til maksimum så er de heller ikke den store forhindring, man skal ikke være bange for at de bruger deres forcekræfter for det er meget sjældent, Uden at røbe for meget så er det faktisk kun de to sidste bosser der er svære men her skal du til gengæld også tænke dig om.
Ens allierede kan derimod hvis man ikke bruger dem under kamp godt selv finde ud af at angribe, bruge force powers osv. De har bare et par minuser for det første når man er under kamp kan de godt finde på at når man er i kamp og klaret fjenden finde på at løbe hen til nogle andre fjender der er lige i nærheden, selvom man har sagt at det skal de ikke gøre.

En anden lille irretende ting ved ens allierede er at de render hele tiden i enden på en og for det meste i vejen og hvis man fx. hvis man går hen i et hjørne kan de godt spærre en inde, hvilket er irriterende men heldigvis er der indbygget i funktion hvis man løber ind i dem i en stykke tid bliver de telepoteret lidt væk fra en så man kan komme væk.

7.0

Begrundelse for karater:
Jeg vælger kun at give AI´en 7 pga. modstanden man får er ikke så man får sved på panden, kun de to sidste bosser skal man frygte, for de giver dog en værdig modstand, dog som sagt kan ens allierede angribe af sig selv uden at man skal fortælle dem det men det er ikke nok til en højere karakter!

LYD:
Ikke så meget at sige om Lyden/Musikken andet end den er tilpasset spiller rigtig godt, rigtig starwars agtigt, selv i cutsecerne får man virkelig også indtrykket gennem lyden at man er med i noget stort, man bliver helt opslugt.

8.0

Jeg giver 8 fordi jeg synes personligt at lyden er fed mange gode sound effekts omgivelserne er fyldt med lyde som man bliver helt hypnotiseret af og glemmer alt om sig musikken passer lige ledes godt til spillet rigtig starwars agtigt og det er med til at gøre spillet en fantastisk oplevelse.

POSITIV KONTRA NEGATIV

POSITIV:
+ Omgivelserne er Utrolig fangende
+ Massere Planeter at udforske
+ God lyd/musik
+ Massere af måder at udvikle dine char. på
+ Gode pussle

NEGATIV:
- SwoopRacene kan ikke vindes
- Små grafiske problemer
- Huller i historien
- Til tider alt for lange dialoger
- Nemt når man er et med the force

SAMLET KARAKTER:
8.0

KONKLUTION:
Dette er helt fedt og gennemtænkt, vil klart anbefale til andre.
De fede omgivelser, pusselsne, lyden, de mange planeter at udforske, holdt mig fange i flere timer om dagen, trods de små grafiske fejl og Swoop Race fejlen (som ikke ødelægger spille på nogen måde), men lad dette ikke lade jeg gå glip af et fantastisk spædende og underholdene spil, som sagt jeg var ikke til rollespil men det her fandt jeg virkelig fascinerende det kunne virkelig fanget mig og holde mig beskæftiget, så endnu engang Jeg vil klart anbefale det til andre også selv om man ikke lige er til rollespil, men bare er en starwars fan så er det et must at prøve dette spil.

Vil lige slutte med at sige uden at røbe for meget i vil blive overraket over hvordan spillet ender og hvem der er sidste bossen, det overraskede mig meget og alligevel ikke når man finder ud af det tænker man selvfølgelig, men dette bliver ført afsløret i slutningen af spillet, så der er noget at glæde sig til.

Og et par gode råd på vejen husk at bruge force lvl up points i alle defensive auras, da du for brug for det og Lightning da den vil vise sig at være rimlig handy når du støder på en stor gruppe modstandere(Jeg havde ivertfald meget glæde af den.

Håber i kan bruge denne anmeldelse til noget og i har fået blod på tanden jeg som ikke har prøvet Starwars Knight Of The Old Republic 2.

VI SES I EN GALAXE LANGT LANGT BORTE!

SE Trailerne her
http://www.lucasarts.com/games/swkotor_sithlords/mini-site.html

http://www.primagames.com/games/images/covers/76154748.jpg

SPILLET KAN SKAFFES HER:

http://www.spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=115938= Pris 300,-

Eller

P2P= 0,-

Choose you path :!: :wink:

darth raven
03-05-2005, 12:36 AM
jeg kan god følge dig i din karaterafgivelse men mit slutresultat ender aligevel kun på 7 og det er pga den mission hvor holdet splittes i 2 der skal man satme være listig når man nu ikke har sin main med i den første del så er det jo heldigt man har den hersens afhoppede sith med horror.

personligt af forcepowers kan jeg best li wirlwind da man kan smide den på en og attace en anden og begge dør samtidigt

Hydromann
03-05-2005, 01:48 AM
jeg kan god følge dig i din karaterafgivelse men mit slutresultat ender aligevel kun på 7 og det er pga den mission hvor holdet splittes i 2 der skal man satme være listig når man nu ikke har sin main med i den første del så er det jo heldigt man har den hersens afhoppede sith med horror.

personligt af forcepowers kan jeg best li wirlwind da man kan smide den på en og attace en anden og begge dør samtidigt

Går ud fra du mener visas marr som er den første sith man slås imod!
Mht det sted i spillet du snakker om er faktisk ikke så svært du skal bare have lightning, defensive aura i fuld udvikling så er det ligeså nemt som at klø sig i nakken!

Jowls
03-05-2005, 09:16 AM
:D Fornem anmeldelse. Problemet er bare, at jeg nu næsten er nødt til at hente spillet og prøve det efter at have læst den. Og jeg har s.. ikke tid at spille lige for tiden - wræææh!

Argh! Grrr! Bl-bl-bl! Det er jo lige til at få en emotionel krise over :shock:

Det er din skyld Hydromann, så du bør retfærdigvis dække mindst halvdelen af mine udgifter til psykologen... :wink:

darth raven
03-05-2005, 02:21 PM
jowls jeg stå bag hydroman her men giver den en tand ned af

Infant Prodigy
03-05-2005, 05:14 PM
Yeah -- hydromann det er satme fedt at se nogle så gennemarbejde spil-anmeldelser fra din side. Keep 'em coming!

respekt!

/inphantile productions