PDA

Se fuld version : Kan ikke få min comp til at boote fra Fedora cd

GGunlimited
03-02-2005, 02:21 PM
Er der en speciel måde man skal brænde filerne på?

Jeg har brændt FC3-i386-SRPMS-disc1 i alcohol 120%, men når jeg så prøver at boote fra cd'romen sker der ingen ting, og Windows starter bare.

Også selvom jeg trykker F3, og siger den skal boote fra CDROM.

Hvad er der galt? Kunne heller ikke med Knoppix..

vegard
03-02-2005, 02:49 PM
Jeg kjenner ikke til alcohol 120%, men du har brent iso filen som en iso fil?

Det skal ikke være verre enn å brenne filen som en helt vanlig iso fil.

LykkeLamaen
03-02-2005, 02:51 PM
Jeg havde det samme problem... Køber mine linux cd'er over www.linuxpusher.dk...

Og knoppix fik jeg til at køre ved at kopiere den over på harddisken og så lave en startdiskette... Der er vist en vejledning til det på linuxbog.dk

Jowls
03-02-2005, 05:37 PM
Er der en speciel måde man skal brænde filerne på?

Jeg har brændt FC3-i386-SRPMS-disc1 i alcohol 120%, men når jeg så prøver at boote fra cd'romen sker der ingen ting, og Windows starter bare.

Som Vegard skriver, så prøv et andet brænderprogram. De kan alle brænde ISO-filer, så du kan bare hente et tilfældigt på P2P. Nero er altid godt.....

Og husk (dette er ikke for at fornærme dig, men jeg har set det flere gange før) at filen skal brændes som et image.... ikke bare lægges på en data-CD.

En anden mulighed er at prøve Ubuntu Linux i stedet (god Debian baseret distro) eftersom de i øjeblikket sender gratis CD'er ud til alle som beder om det. Se mere her....

http://shipit.ubuntulinux.org/

GGunlimited
03-02-2005, 06:08 PM
Hej..

Nu har jeg lokket Knoppix til at boote, bare ved at brænde det som image i Alcohol, nu vil jeg lige prøve at brænde fedora i nogle andre programmer, og se om det giver pote.

EDIT: Det er i orden Jowls, der skal da mere til at fornærme mig :)

barca
03-02-2005, 08:25 PM
du skal brænde dem som image disk med nero

z33k
03-02-2005, 09:12 PM
du skal brænde dem som image disk med nero

Ja, som Jowls sagde :? :wink:

CODAY
03-03-2005, 07:35 PM
kunne det ikke være fordi at din bios er sat forkert op?

GGunlimited
03-04-2005, 09:18 PM
Hej igen..

Jeg har fået den til at boote cd'en nu, jeg havde åbenbart hentet nogle forkerte iso'er, for da jeg brugte de andre virkede det.

Ellers tak for hjælpen.