techie
02-28-2005, 12:27 PM
Man ved ikke helt om man skal grine eller græde efter at have læst følgende. Det ligner mest en våd drøm og er smækfyldt med fejl.
https://www.gramex.dk/Upload/files/UserFiles/netmusik.pdf
F.eks står der :
Må jeg lytte til musik på Internettet?
Ja, hvis du kun lytter, og dette ikke indebærer en downloading.
Gad vide hvordan man skal lytte til musikken uden at downloade den?
Må jeg lægge min cd-samling ud på Internettet?
Nej, du må ikke engang kopiere den over på din computer. Heller ikke et enkelt nummer. Dette indebærer en kopiering, som er ulovlig ifølge lov om ophavsret.
Gad vide hvornår der lægges sag an imod f.eks B&O for at tilbyde folk at kopiere CD'ere ind på anlægget.
Må jeg download musikken fra Internettet?
Ja, hvis det tydeligt, at rettighederne til at downloade fra Internettet er clearet med rettighedshaverne. Men husk, at musikken du lovligt downloader må ikke viderekopieres til cd, cd-rom eller andre digitale medier. heller ikke til privat brug
Hvis man ikke må kopiere musikken til et digitalt medie, hvordan gemmer man så musikken?
Hvem ved iøvrigt hvordan man gemmer noget på en CD-ROM? Jeg har en stak gamle CD-ROM'er fra diverse blade jeg gerne vil genbruge :-)
https://www.gramex.dk/Upload/files/UserFiles/netmusik.pdf
F.eks står der :
Må jeg lytte til musik på Internettet?
Ja, hvis du kun lytter, og dette ikke indebærer en downloading.
Gad vide hvordan man skal lytte til musikken uden at downloade den?
Må jeg lægge min cd-samling ud på Internettet?
Nej, du må ikke engang kopiere den over på din computer. Heller ikke et enkelt nummer. Dette indebærer en kopiering, som er ulovlig ifølge lov om ophavsret.
Gad vide hvornår der lægges sag an imod f.eks B&O for at tilbyde folk at kopiere CD'ere ind på anlægget.
Må jeg download musikken fra Internettet?
Ja, hvis det tydeligt, at rettighederne til at downloade fra Internettet er clearet med rettighedshaverne. Men husk, at musikken du lovligt downloader må ikke viderekopieres til cd, cd-rom eller andre digitale medier. heller ikke til privat brug
Hvis man ikke må kopiere musikken til et digitalt medie, hvordan gemmer man så musikken?
Hvem ved iøvrigt hvordan man gemmer noget på en CD-ROM? Jeg har en stak gamle CD-ROM'er fra diverse blade jeg gerne vil genbruge :-)