Se fuld version : Forstår ikke det med newzservers:S?
Heys allesammen..
HVordan finder man de nyhedsservere, som har de filer man gerne lige vil have? Koster det penge at joine sådanne nyhedsservere? Kan i anbefale nogen? Håber i vil svare meget pædagogisk, for er helt på bar bund angående nyhedsservere.. På forhånd tak...
barca
02-25-2005, 10:06 PM
NEj det koster IKKE penge... De fleste internet udbyder har en newserver... De plejer hedder noget i retningen af news.udbyderens navn.dk
Du kan bruge en side som www.newzbin.com for at se hvad der ligger på Newsserver, dog tilbyder alle udbyder ikke alle grupper.....
Okay, tak barca.. Hvad hedder TDC's fx og er den god? Synes bare, ofte at jeg ser at newzservers koster penge eller man skal abbonere på dem?!
barca
02-25-2005, 11:44 PM
Du skal betale penge hvis du ud byder ikke tilbyder det (hvilket de fleste gør) og Hvis du betaler prnge har du visse muligheder, Man kan Uploade alt det man vil uden at blive taget (har jeg kørt, er ikke sikker på det? men det er her på siden jeg har hørt det, så mon ik den er god nok?) Så har du mulighed for at komme på alle grupper, og så skulle din download hastighed vidst stige?
Okay, kewl nok:)
Hvad hedder TDC's fx og er den god? eller kan du anbefale mig nogle andre? Skriv en pm hvis det andet er for risikabelt...
Jowls
02-26-2005, 12:40 AM
TDC's newsserver (NNTP-server) hedder "news.tele.dk". Der er også en som hedder "dtext.news.tele.dk" - den er hurtigere, men uden binære grupper.
CyberCitys hedder tilsvarende "news.cybercity.dk".
Bemærk at adgangen til disse er betinget af, at man har den pågældende udbyder - dvs. CyberCity kunder kan ikke benytte TDC's servere og omvendt.
Af disse to et TDC's klart den bedste - CyberCitys suger totalt. Netop nyhedsserveren er det eneste punkt som jeg indtil nu har fundet hvor TDC's internet er bedre end CC's... 8)
rocky
02-26-2005, 12:54 AM
brug www.newshosting.com koster 15$ men de tager kun 84kr. (for en måned)
og nu tænker du nok "gider da ikke betale for at download" ja, det tænkte jeg også den 01/01-2005
men den 03/02-2005 så vil jeg ikke af med den.
PRØV
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.