PDA

Se fuld version : Dansk BitTorent Tracker?

XViD~Master
02-22-2005, 01:24 PM
Harj Pirater, Venner og Familie..

Jeg har igennem længere tid gået og spekuleret på en BitTorent Tracker.. Og jeg mener ikke der har været en dansk tracker, har der det :?: For jeg har nemlig i sinde at starte en op, dog ikke med de store resourcer fra start af, da jeg jo ikke ved om tilknytningen vil blive stor :?:

Men hva siger i? Det er jo trods alt en stor del af Danmarks befolkning jeg henvender mig til nu her.. Jeg vil gerne at i stemmer, smider en kommentar, kommer med gode råd/konstruktiv kritik.. Alt muligt urelevant kritik udelukker jeg, da det IKKE vil gavne den danske udvikling indenfor "Pirateri"..

Hilsen XViD~Master :D

BeLLe
02-22-2005, 01:34 PM
Der har på et tidspunkt været en dansk tracker men den blev lukket igen pga ingen ville seede.

Jeg ved heller ikke selv om jeg ville bruge en udelukkende dansk tracker da jeg mener der er mere end rigeligt danske ting på piratebay.org.

Jeg ville nok kun bruge den til at få tv programmer eller danske fodboldkampe eller lign. altså ting der er meget sjældne på piratebay. Men igen det er ting der generelt er sjældne s spørgsmålet er om det overhovedet ville være at finde på en DK only tracker

z33k
02-22-2005, 02:34 PM
Jeg vil gerne bruge den, hvis den får et godt udbyd af DANSKE ting :)

Hvis Sverige kan, så kan vi vel også :)

aL
02-22-2005, 03:05 PM
Jeg ville ikke bruge den, da den ville komme højt på AGP's to-do-list! Jeg ved godt at Multiportalen ikke blev lukket af agp, men hvis vi fik en side som TPB, ville den ikke få lov at leve i fred.

FFF
02-22-2005, 05:34 PM
jeg ville da godt bruge den hvis speeden var i orden og jeg kunne få de thing jeg ville (ikke 4 år efter release dato'en)

FFF

Little Joint
02-22-2005, 07:54 PM
jeg vil også gerne bruge den hvis der kommer gode danske ting som ikke the pirate bay har :)

Lauws
02-22-2005, 08:30 PM
Jeg vil foreslå du laver det lige som på ET som fungerer rigtig godt. Altså et seeder system, så folk bliver helt vilde efter at seede. På ET er det jo et større problem at få lov til at seede end downloade. Men ja det er da en god idé, men jeg tror også du skal hyre dig en "bette advokat" først. :roll:

CoNS
02-22-2005, 08:42 PM
Det lyder rigtigt godt med en dansk tracker. Det ville være super!

Et par tips:

De bedste BT sider er efter min mening dem, der er baseret på ByteMonsoon-koden, der blev videreudviklet af Redbeard fra TorrentBits. Koden kan findes her: http://www.tbsource.org og er brugt til alle de bedste nuværende sider som f.eks. TorrentBytes, EliteTorrents, FileList, SweBits, TorrentLeech, 123Torrents, PISexy osv. Det gode ved denne kode er, at website-delen med torrents fungerer rigtigt godt.

Det vil også være vigtigt at prøve at sikre den danske tracker og dets brugere bedst muligt mod APG & Co., selvom der ikke er nogle 100% garantier. Det vil i den forbindelse hjælpe, hvis siden bliver hostet i udlandet - og i et land, hvor ophavsretslovgivningen ikke tages så alvorligt som i DK.

Sikkerhedsmæssigt ville det også være bedst, hvis man kun kunne registrere sig som bruger på siden, hvis man fik en invitation og evt. blev godkendt af en admin. Problemet er herved, at der så nok ikke kommer nok brugere og dermed nok aktivitet/peers... Mange brugere vil betyde stort fokus og vil betyde høj risiko ifht. APG m.fl...

Infant Prodigy
02-24-2005, 11:56 PM
Jeg mener at det vil være en STOR fejl at lave en ny tracker. Selvom de lukkede tracker som TorrentBytes og co. er rigtig fede for dem der har adgang, så mener jeg at fremtiden - uden tvivl - ligger hos ThePirateBay (i folkemunde kaldet "TPB").

Jeg ved fra vores gode venner fra den anden side af sundet at der er nut layout på vej - hvor det blandt andet bliver muligt at vælge sprog, hvorfor man komme til at kunne se trackeren på dansk!

Undertegnede har set det nye layout og må sige at det er ekstremt meget mere brugervenligt end det nuværende - og når der så ovenikøbet kommer dansk version, så det jo helt perfekt.

At der er en del leechers på ThePirateBay for hvem upload er, hvad næstekærlighed er for Osama Bin Laden, er der ingen tvivl om. Det der skal til er en holdningsændring hos de folk der "bare lige" henter en film eller en cd en gang i mellem. Det skal tvinges ind i hovedet på folk at BitTorrent-netværket kun overlever hvis der uploades, og at mange bække små absolut giver en stor å.

Derfor håber jeg at folk vil spare på energien og istedet fylde deres båndbredde max. ved at hente fra ThePirateBay og gøre det til en endnu federe tracker end det er idag.

stein
02-25-2005, 12:07 AM
Hvornår kommer det nye layout+dansk?

Infant Prodigy
02-25-2005, 12:09 AM
Ved det desværre ikke.
TPB har en irc-kanal på EFnet - den hedder #thepiratebay.org ..

tjek det ud ..

Lauws
02-25-2005, 08:32 AM
Hvis piratebay skal blive det store nye, bliver man altså nød til at lave det samme seeder system som på elitetorrents, så det altså kun er medlemmer der kan hente. Det med offentlige trackere er rent ud sagt aldrig noget erfarne bt brugere vil bruge.

Men ellers lyder det da meget fedt, især fordi det i dag er temmelig elendigt med deres søgning og layout.

CoNS
02-25-2005, 09:15 AM
@Infant Prodigy: Jeg er helt uenig. Hvordan kan det være en stor fejl at lave en dansk tracker? (bortset fra de sikkerhedsrisici, det vil indebære, særligt for trackerens/websidens staff)

Jo flere muligheder, jo bedre. TPB har for længst nået en størrelse (er vel verdens største tracker p.t.), hvor det er oplagt, at Antipiratbyron i Sverige, ansporet af de store internationale film og musik organisationer, pønser på, hvordan de kan få lagt siden ned. At siden er offentlig/tilgængelig for enhver uden videre sammenholdt med anakatas spottende (men morsomme!) svar på legal threats gør det ikke bedre. Hvis ikke før, så kommer der med sikkerhed et angreb når ændringerne i den svenske ophavsretslov træder i kraft til sommer.

Hvis alt er satset på ét bræt, TPB, hvad vil du så gøre, hvis den lukker? Det er da meget bedre, at der på forhånd er en flerhed at nordiske trackere, sådan at det nordiske BT community ikke er så sårbart... Se bare den forvirring og panik der opstod i december og januar da TorrentBits.org pludselig lukkede!!

Glæder mig til de beskrevne ændringer på TPB, men det ville være super med en dansk baseret tracker også... :wink:

Copy/Paste
02-26-2005, 12:49 PM
Jeg syntes, ligesom Infantpro at man skal satse på at gøre The Pirate Bay til en endnu bedre tracker end den er i dag, og det gøres kun ved at bruge den, og SEEDE.

Det eneste modargument der efter min mening er, er sårbarheden. Men jeg stoler på at skuden nok skal holde sig oven vande det næste stykke tid.

Glæder mig til det nye layout og det danske interface.

Copypaste / PG

XViD~Master
02-26-2005, 04:07 PM
Takker for gode råd:)

Jeg vil tage alt hvad i har sagt med i mine overvejelser..

Forsat god dag:D

Infant Prodigy
02-26-2005, 06:16 PM
@CoNS:
Jeg er enig med dig i at TPB vil være "first on the line" når AntiPiratByrån går efter svenske trackere. Og at lovændringerne til sommer kommer til at give konsekvener - hvilke er jeg dog usikker på.

Det jeg opponerer imod er at folk (ikke myntet på forfatteren af denne tråd) ofte forsøger at starte trackere uden at have resourcerne, strategien, baglandet og visionerne der skal til.

Derfor er jeg generelt stor mod modstander af nye trackers, ved mindre der ligger nogle seriøst store resourcer bag.

CoNS
02-27-2005, 09:33 AM
Det jeg opponerer imod er at folk (ikke myntet på forfatteren af denne tråd) ofte forsøger at starte trackere uden at have resourcerne, strategien, baglandet og visionerne der skal til.Jeg er enig i, at dette er en forudsætning for, at trackeren kan få fodfæste. Jeg synes bare ikke det vil skade at folk der har lysten og energien prøver kræfter med det og får nogle erfaringer - der vil fortsat være masser og masser af brugere til TPB, jeg selv bruger mere end 10 forskellige trackers dagligt.

Se f.eks. den finske BT scene: Efter FinReactor blev lukket i december og Karhuclan lukkede sig selv ned lige efter, er der andre, nye folk, der har fået banket tre forskellige trackere op med nordiske film m.v. Det er gået meget hurtigt og de er alle tre velfungerende sider idag med mange brugere og masser af nye torrents hver dag.

Det, jeg reagerede imod tilat starte med i dit første indlæg, er blot, at du kaldte det "en STOR fejl" at XViD~Master ville forsøge sig med en dansk tracker. Og det er jeg - som jeg nu har uddybet - ikke enig i PIR2

FFF
02-27-2005, 11:56 AM
jeg kan godt li folk der vil lave trackers men man skal passe på ikke at smadere BT verden med dårlige langsomme skod tracker syns osse vi skal lave nogle minium krav fx
hvis du ik selv kan sætte det lad hver
hvis du ik kan fixede det lad hver
etc

FFF

CoNS
02-27-2005, 12:27 PM
@FFF: Jeg forstår ikke helt det, du skriver om krav? Hvem skulle håndhæve dine krav? Og hvad er det man skal kunne "sætte" og "fixe" selv?

@XViD~Master: En løs tanke... Du kunne måske koble dig på Viking Torrent Tracker og gå med dér som admin. Det er en norsk baseret side, men har til formål at virke som nordisk BT side. De startede i efteråret, hvor det ikke blev til så meget. Her ind i det nye år søgte ejeren efter flere brugere der kunne tænke sig at gå med som staff for at få sat lidt gang i siden, og indenfor den sidste uge har de så lavet nogle ændringer i kategorier m.v. og taget nogle flere folk med, der havde meldt sig...

Du kunne prøve at kontakte ejeren og høre om du kunne gå med som staff mhp. at give siden en dansk vinkel også. "Viking Torrent Tracker"... Jo, det kunne da godt blive en halv-dansk side også!! Adressen er: http://www.vikingtorrent.com/

Fordelen ved denne side er, at den ér etableret med fungerende TorrentBits-kode og det hele, den er så tilpas lille og i startfasen, at man godt kan koble sig på nu og være med til at forme den og så er den ikke mindst placeret i Norge, hvor ophavsretslovgivningen minder om den svenske fsva. de regler, der regulerer upload af torrent filer m.v. (download af beskyttet materiale er dog selvfølgelig også ulovligt i Norge...)

XViD~Master
02-27-2005, 07:17 PM
@CoNS: Jeg elsker din entusiasme omkring dette enme. Du er positivt indstillet og tror på det ville kunne lade sig gøre. Det kan jeg godt lide. Jeg vil tage dit forslag til mig, og søge kontakt til den pågældne person :D

mia
02-27-2005, 07:22 PM
jeg har stemt for en dansk tracker for at få nogle flere ting med bla danske undertekster. Men også for at få flere danske film op. Jeg havde dog en anden idé om en nordisk tracker. på denne måde kunne man slå sig sammen med 30 century fox og hjælpe til med at lave danske undertekster. og ligeledes Norge. På denne måde ville vi kunne få FBPDVD'er (før biograf premiere dvd'er) der ikke kun indeholdt svensk og engelske undertekster.

Hydromann
02-27-2005, 07:42 PM
Ja og alle deres åndsvage custom menus.

Men det skal dog lige siges at der findes mange dvder med danske subs på.

Men hvorfor så ikke bare uploade de danske film ect. til the piratbay så er chancen for at der vil komme lidt flere seeders lidt størere og så vil tingene på den måde være hurtigere at hente i fh til de ny danske sider hvor der er tre seeders 3 ville tage en evighed bare at hente en mp3.

Men skulle det være tilfælde at siden bliver til noget(Hvilket jeg så ikke tror) lige så stor som (TPB) eller næsten, så ville jeg da gerne benytte den.

Men den ville sikker hurtigt blive lukket igen af APG!

Som sagt vil jeg dog opfordre folk til at uploade til (TPB) i stedet så siden kan blive endnu støre og endnu bedre.

Så jeg har stemt måske

Ps. hey du kunne måske kalde trackeren for ASG(Anti-Svensker-Gruppen) :wink: Just kidden :D

XViD~Master
02-27-2005, 07:50 PM
@Hydroman: Ved godt trackeren vil komme i stort søgelys hos APG. Men jeg ønsker ikk et site med 200000+ users. Bare fordi der er mange users, er ikk lig med en OK DL/UL ratio.

Med hensyn på "De Svenske DVD'er" er de faktisk gode. Eks. laver jeg dem selv om, med ny menu og Nordic subs. Nogle af mine "releases" vil være at finde på TPB indenfor den næste uges tid.

mia
02-27-2005, 08:07 PM
svar: Hydromann

Tanken (hvorfor ikke bare bruge TPB) havde også strejfet mig, men jeg kom til at tænke på, hvor international den er blevet. Efter alt det der med hvor mange trackere der var blevet lukket rundt omkring. Dette har jo gjort den lidt ustabil=O( men en nordisk server kunne være i sverige, vi kunne så få et lidt større indternt forhold med vores nabo lande. på denne måde kunne det jo også være at de ville sænde nogle engelske undertekster på en svensk film til en i Danmark som så kunne ocersætter den. Så ville der både ryge Engelske, svenske og danske undertekster på en svensk film. at se svenske film, er vist det man kan kalde for ægte globalisering/kulturdeling=O)