PDA

Se fuld version : sort/hvid billed

kokken27
02-17-2005, 07:53 PM
hej allesammen

er der nogen her der kan fortælle mig hvorfor jeg kun kan se nogle af de film jeg har i sort/hvid f.eks the grudge, og er der noget jeg kan gøre ved det..
håber på nogle gode svar, for det er sku trist at se det på den måde

venlig hilsen kokken

Amnesia
02-17-2005, 08:11 PM
hej allesammen

er der nogen her der kan fortælle mig hvorfor jeg kun kan se nogle af de film jeg har i sort/hvid f.eks the grudge, og er der noget jeg kan gøre ved det..
håber på nogle gode svar, for det er sku trist at se det på den måde

venlig hilsen kokken

Køb et farvefjernsyn!!! :D

Spøg til side. Er det avi filer du har problemer med?
i såfald, kan det være du skal prøve at installere nye codecs. Prøv evt. en af følgende pakker.

Download link:
Gordian_Knot_Codec_Pack (http://www.free-codecs.com/download/Gordian_Knot_Codec_Pack.htm)
eller
Download link:
ACE_Mega_CoDecS_Pack (http://www.free-codecs.com/download/ACE_Mega_CoDecS_Pack.htm)

Mvh
Amnesia

kokken27
02-17-2005, 08:29 PM
det er farve.... jeg har filmen som dvd og den vil ikk heller ikk være i farve på playstaion2

Jimmi
02-17-2005, 08:49 PM
Jeg ved det ikke, men jeg har en xbox, og har importet spil fra USA, og de er NTSC jo, og hvis xboxen ikke står på NTSC og jeg ikke bruger RGB scart kabel, så er billedet sort/hvid. Måske det er ngoet med det.

Amnesia
02-17-2005, 08:51 PM
det er farve.... jeg har filmen som dvd og den vil ikk heller ikk være i farve på playstaion2

Hvis det kun er på dit fjernsyn og dvd afspiller, problemet opstår, lyder det som om at det et NTSC problem du har. I europa hedder standard tv/video systemet PAL, men i USA kører de med NTSC. Forskellen ligger i billeder pr sekund Fps. og linier i billedet. Hvis du kun kan se dvd på din PS2, ved jeg ikke om problemet kan løses. De fleste stand-alone dvd afspillere, kan sagtens håndtere NTSC.

Mvh
Amnesia

Amnesia
02-17-2005, 08:52 PM
Jeg ved det ikke, men jeg har en xbox, og har importet spil fra USA, og de er NTSC jo, og hvis xboxen ikke står på NTSC og jeg ikke bruger RGB scart kabel, så er billedet sort/hvid. Måske det er ngoet med det.

Ja, du fik vist lige skrevet samtidig med mig :D

kokken27
02-17-2005, 09:08 PM
vil det sige at hvis jeg køber et rgb scart kabel vil det måske løse problemet med farverne

kokken27
02-17-2005, 09:19 PM
men der er ingen farver på hverken dvd og playstation.. kan det ikk have noget at gøre med ens tv??

Unidentified
02-18-2005, 01:30 AM
men der er ingen farver på hverken dvd og playstation.. kan det ikk have noget at gøre med ens tv??

Det kan det sagtens.. Jeg har lige fået skiftet mit gamle Philips 25" tv ud med et spritnyt 30" LCD TV fra Medion.. Før var mine NTSC-film i sort/hvid, men det problem er løst nu :D
Det er dog ikke en playstation jeg afspiller på.. Men måske jeg skulle teste PS2'en imorgen :razz:

Valhalla©
02-18-2005, 02:45 PM
Køb et farvefjernsyn!!! :D

Og så fik jeg da lige dagens største grinegak :lol: