Se fuld version : Arrangementet på Nørrebro Bibliotek
Mikhell
02-14-2005, 10:40 PM
I forbindelse med debat og foredrags arrangementet på Nørrebro Bibliotek d. 15.02 kl: 19.15 har vi nu fået bekræftet endnu en deltager til arrangementets ekspertpanel.
Det drejer sig om Klaus Kjellerup fra Danser med Drenge.
Klaus er en ivrig debattør af kopiering og ophavsret på div. Internet fora og han har en masse at byde på.
En opfordring herfra til at møde op imorgen Nørrebro Bibliotek kl. 19.15.
darth raven
02-14-2005, 11:16 PM
hvad med os der bor i jylland kan vi ikke få et uddrag/sammendrag eller er der tv på?
Hydromann
02-14-2005, 11:21 PM
Ja det ville være rart. var der ikke en der evt. kunne tage et video kamera med og optage det og så ligge det til downloading :D
darth raven
02-14-2005, 11:43 PM
ja den kan sku lægges ud til offentlig hentning der er jo ingen copyright eller ophavsret der :) :P
Mikhell
02-15-2005, 11:42 AM
Jeg kan berolige jer kvikke jyder - contradictio in adjectio? - med at hele lortet selvfølgelig transmitteres live på CNN..
Snoozer
02-15-2005, 02:06 PM
Har du et link?
Jeg kan ikke finde info om det på cnn.com - cnn.dk blev jo lukket for længe siden.
AndersAnd
02-15-2005, 05:00 PM
Hey så kommer jeg på cnn i aften
cnn var der desvære ikke men jeg overhørte en jounalisten fra politikken at der skulle komme noget om det på søndag på en bagside af en sektion.
Ellers et udmærket møde klavs kommer nok med et resume af det.
Valhalla©
02-19-2005, 01:58 PM
Nogen der lige giver et referat af mødet ? :D
Mvh :
darth raven
02-19-2005, 02:51 PM
referat pleace
AndersAnd
02-19-2005, 04:39 PM
Ok så prøver jeg.
Til mødet var som det er nævnt i artiklen Hans Dal (formand for KODA), Benjamin Teglbjærg (Tiger Baby) Klaus kellerup (danser med drenge) og Klaws.
Som gæster var bla Ivan petersen (musiker i Laban, Backseat boys mm. og i KODAs Råd (ledelsen af KODA) - klawz) og en fyr ved navn (Morten Bay, phonofiles og rådgiver for KODA - klawz) Umidelbart syntes jeg ikke der blev nævnt noget nyt ( Det samme trommerum fra koda´s side ) Men jeg var positiv overrasket over at musikeren Benjamin Tiger Baby går imod KODA når det drejer sig om de høje erstatnings krav som pladebranchen stiller over for fildelere.
En anden positiv ting jeg fik oplyst fra både phonofile fyren og Hans Dal, copycontrol på cd er ved at blive fjernet (så kan de lære det).
Ivan Petersen gjorde sig iøvrigt bemærket ved at blive godt og grundig vred på vores egen Klaws og slog hårdt i bordet (jaja det er rigtig nok) Fordi at folk ikke ville betale for det han havde lavet.
Hvis nogen har den fordom at pladebranchen er styret af gamle grå mænd, så behold bare den fordom, for det passe, selvfølgelig er Tiger Benjamin en undtagelse men han styre jo så ikke lige pladebranchen men med hans indstilling og hvis den breder sig blandt den yngre del af musikerne så ser det da ud til at det med tiden lysnere, for den gamle del af plade/musikere kan åbenbart ikke omstille sig til fremtiden/nutiden.
---
Jeg har lige tilføjet Ivan Pedersens "titler" og navnet på manden fra Phonofiles. Tak for referatet. Jeg havde ikke lige selv tid til at skrive det. Se desuden Politiken fra Lørdag d.19.feb. - bagsiden af debatten var med til mødet.
- Klawz
darth raven
02-19-2005, 04:43 PM
yay way to go så er det bare det at vi kan holde ved i så lang tid tror jeg sikker vi kan med med ca 3 millioner fildeler bare i scandinavien
Jowls
02-19-2005, 06:56 PM
:) Tak for referatet Anders And.
Men jeg var positiv overrasket over at musikeren Benjamin Tiger Baby går imod KODA når det drejer sig om de høje erstatnings krav som pladebranchen stiller over for fildelere...
Det er netop en af de ting, vi forsøger at overbevise kunstnerne om. Idag står de sammen med pladebranchen bag APG, men hvem siger at pladebranchen og kunstnerne har fælles interesser?
Det er som om pladebranchen blot har taget det for givet at fildelere partout skal bekæmpes med alle midler og selvfølgelig skal KODA og de andre artist-sammenslutninger da være med. Faktum er bare, at kunstnerne har en lige så stor interesse i, at der bliver ryddet op i hele kultur-distributions systemet som vi pirater har, hvilket de tilsyneladende også er ved at opdage.
Dette medfører naturligvis en drastisk forandring i profit-fordelingen med med pladebranchen som den store taber - og derfor er de selvfølgelig imod.
Jeg tror at den endelige kamp om friheden i det digitale landskab kommer til at stå mellen piraterne, KODA og DMF på den ene side og IFPI aka APG aka Phonofile aka Johan Schlüter på den anden.
8)
Valhalla©
02-20-2005, 12:34 AM
Takker for referat *s*
Tjaa.. bum bum... På forhånd kunne man jo nok have gættet at der ikke ville komme noget nyt fra modstandernes side. De hænger jo fast i det som APG har bildt dem ind, med at fildeling smadrer musikernes indkomst. De gamle grå lærer nok aldrig fordelene ved fildeling. Kan kun endnu engang være glad for at en gruppe som PG, og brugerne herinde er begyndt at medvirke så kraftigt i debatten, så folk uden den store viden omkring emnet får belyst det fra begge sider.
Mvh :
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.