PDA

Se fuld version : Dansk musik

gunnar21
02-14-2005, 02:45 PM
hejsa er der nogen der kan sige mig hvor jeg finder den bedste bittorrent tracker med dansk musik

toiletrulle
02-14-2005, 02:52 PM
et godt sted at kigge er nok thepiratebay.org :)

cooper
02-14-2005, 03:02 PM
Ville osse sige pirate bay.

Ellers har http://www.torrentspy.com/ osse dejligt meget musik.

Men, er det ikke lidt "farligt" at stjæle dansk musik/film? Det er jo det eneste APG gider buste os for? Alle deres kunder er jo rige fede danske plade/film-selskaber ikke?

Jeg har i al fald haft som tommelfingerregel kun at stjæle fra lande uden for skandinavien

Correct me if i'm wrong...

Little Joint
02-14-2005, 03:06 PM
Ville osse sige pirate bay.

Ellers har http://www.torrentspy.com/ osse dejligt meget musik.

Men, er det ikke lidt "farligt" at stjæle dansk musik/film? Det er jo det eneste APG gider buste os for? Alle deres kunder er jo rige fede danske plade/film-selskaber ikke?

Jeg har i al fald haft som tommelfingerregel kun at stjæle fra lande uden for skandinavien

ikke hvis du bruger bittorrent :) har ikke endnu hørt nogen blive busted for at hente med bittorrent metoden

toiletrulle
02-14-2005, 03:09 PM

hvorfor mener du vi stjæler? quote fra PG's FAQ:
Er fildeling ikke tyveri?
Nej, uanset hvor mange gange industrien og deres advokater gentager denne løgn, forbliver det en løgn. Tyveri hører (også i følge lovgivningen) til i de fysiske varers domæne. At kopiere produkter beskyttet af ophavsret er ikke tyveri, men krænkelser af ophavsretten - en helt anden ting og en helt anden lovgivning. At tale om fildeling som tyveri, eller om det relativt nye og absurde begreb intellektuel ejendomsret er et bevidst forsøg på at ændre vores normer og forståelser, så vi begynder at opfatte idéer som noget man kan eje. I det hele taget forsøger kulturindustrien at få os til opfatte imaterielle kulturprodukter som fysiske varer. Men forskellen springer i øjnene: De materielle produkter er begrænsede. Hvis jeg tager din cykel, så har du ikke længere nogen cykel. De immaterielle goder er derimod uendelige. Hvis jeg fortæller dig en idé har jeg den stadig. Hvis jeg kopierer din sang - har du den stadig. At én person har, betyder ikke, at en anden ikke har, som det er tilfældet for de materielle produkter. Derfor er det absurd at tale om tyveri. Hvordan kan man sige at man er blevet bestjålet når ingen har mistet noget? Desværre har medierne det meste af det politiske etablissement og mange mennesker ukritisk overtaget disse begreber.

synes bare det skulle med når du nu bad om at blive rettet :p

cooper
02-14-2005, 04:02 PM
Hehe... Tak skal du ha' :D

Jeg vælger bare at sige stjæle. Det lyder lidt (høhø) sjovt, sejt og provokerende.

Men jeg går da HELT sikkert ind for fildeling http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=3196&start=25

FFF
02-15-2005, 04:29 PM
lad vær med at downloade musik med BT der er langt bedere programer til det fx Edonkey Emule etc

FFF

z33k
02-15-2005, 04:38 PM
lad vær med at downloade musik med BT der er langt bedere programer til det fx Edonkey Emule etc

FFF

Det er jo en smagsssag, og jeg stemmer også for BitTorrent :)

aL
02-16-2005, 01:59 PM

FFF

Det er jo en smagsssag, og jeg stemmer også for BitTorrent :)

Udbuddet af dansk musik er langt større på Mulen! Sådan er det.. Jeg er heller ikke den store tilhænger af Emule, men man må sgu sige at der er et BREDT udvalg på netværket (hastighederne er så lige så langsomme, som netværket er stort, men det er en anden sag!)..
Ellers er DC++ også et godt sted at finde dansk musik, jeg er selv noob p ådet område, men der er klart muligheder!

FFF
02-17-2005, 11:10 AM
jeg får da presset 60kb ned ud af overnet så det kan ik være så langsom