PDA

Se fuld version : Shit. Piratskibet synker, alt inkl.

cooper
02-13-2005, 01:39 AM
http://www.earthtimes.org/articles/show/1581.html

Shit mand...

Kan de virkelig tvinge loki til at udlevere ip's?

Og kan man ikke forestille sig at de andre trackers vil falde på stribe? Og at vi alle sammen bliver busted.

De rige kommer sikkert aldrig til at fatte at vi bare ikke har 50000 kroner til at se alle de gode film og høre alt det gode musik.

Fuck mand... Jeg har aldrig været skræmt. Men nu tror jeg jeg hopper på anonym fildeling.

Hva' skal man så gøre hvis ens IP bliver udleveret.

Undskyld hvis det blev lidt rodet men man er vel panisk...

astral
02-13-2005, 04:03 AM
En værre omgang pis hvis alle trackere går samme skæbne i møde..
Men de skal bare prøve én gang på at tage min computer, så bliver de nødt til at komme med militeret :lol:

AndersAnd
02-13-2005, 10:11 AM
Fatter ikke hvad de kan bruge de IP adresser til.
man henter en lille stump prog. på ca 200 kb som intet har noget med copyright software eller film at gøre.
Det er jo ikke ensbetydende at man har et bittorent prog kørende på sin maskine :roll:

cooper
02-13-2005, 10:15 AM
"The court has also ordered the site owners to handover the records such as IP addresses of those who downloaded movies through the site. The records will help investigators to pinpoint thousands of people who downloaded unauthorized copies of movies, TV programmes etc. "...

Føler mig stadig pænt usikker.

AndersAnd
02-13-2005, 10:43 AM
en sætning der ikke passer "of those who downloaded movies through the site"
Downloadning af copyright ting foregår ikke gennem tracker siden.
Downloadnin foregår gennem en klient så fatter stadig ikke hvad de kan bruge de ip adresser til.
Et tænkt eks. jeg downer en tracker og sender den til en karmerat. som så downer en film.
Så skulle jeg blive bustet for at downe den film selv om jeg ikke har gjort det.

stein
02-13-2005, 11:05 AM
De forsøger nok bare at skræmme folk væk. Jeg kan heller ikke se, hvad de skulle kunne bruge en IP-adresse til.

Little Joint
02-13-2005, 11:15 AM
er lidt forvirret nu.. vil det betyde at fks. the pirate bay har et dokument hvor der står alt hvad jeg har downloadet fra deres side? :(

cooper
02-13-2005, 11:37 AM
Tjoeh... Men tjekker de så ikke bare hvad der er lavet på de IP'er de nu engang finder? Og så bliver man vel busted?

De har vel ikke så meget brun grød i krydderen at de ikke fatter hva' man bruger trackers til?

:|

stein
02-13-2005, 11:52 AM
Se AndersAnd's sidste post.

"en sætning der ikke passer "of those who downloaded movies through the site"
Downloadning af copyright ting foregår ikke gennem tracker siden."

cooper
02-13-2005, 12:37 PM
Men gennem de filer der ligger på siden?
Eller de filer siden linker til?

Under alle omstændigheder ligger Loki vel inde med IP'erne på folk der har downloadet torrents?

Loki tabte sin sag, som jo ellers umiddelbart virker stærkere end piraternes?

AndersAnd
02-13-2005, 12:39 PM
Der er ikke noget problem at få ip adresserne dem kan de få via en klient du kan også selv dem via klienten.
Jeg tror at grunden til at de ikke bruger klienten til at få ip adreserne er at de kommer i lidt af et dillema. De bliver nødt til selv at oploade og der ved deler de selv musik og film, og så er det vel helt lovligt at downe når retighedshaverne selv lægger dem ud på P2P netværket.
Så det er nok nærmere en skræme kampagne som stein skriver

nimarq
02-13-2005, 12:55 PM

Da det er MPAA bli'r det nok hovedsageligt headhunt af amerikanere.

cooper
02-13-2005, 12:58 PM
Skræmmende skræmmekampagne i så fald!

1.000.000 dolares er jo ikke ligefrem nogen joke!

Hvad skulle hindre dem i at lukke samtlige trackers og score 1000000 pr. hovede?

Jeg fanger (sry, stadig, men det er jo ferie) ikke helt hvorfor de ikke bare kan sagsøge alle der har klikket på det link hvor man dl'er de 200kb som starter ens pirateri? Og dem der har klikket der, det er vel de ip's der bliver scoret? Bemærk osse at der står "Through the website". Det er jo osse "gennem" eller "vha." siden at man bryder loven ikke?

Tjaeh...

zub
02-13-2005, 12:59 PM
uden trackeren kan man ikke downloade... man downloader ikke gennem trackeren men det er trackeren der gør det muligt... og under US law skal det sku nok kunne give bøder... frygter ik noget endnu... og da slet ik for BT netværket.. i det øjeblik at de begynder at falde kommer de bare op på servere i mellemøsten og andre steder som ikke har en copyright lovgivning...

cooper
02-13-2005, 12:59 PM
Tjoeh... Men hvis jeg stjæler noget som MPAA har rettigheder vil de vel lægge en stor dampende kage på om jeg er dansker eller fra Botswana?

Jowls
02-13-2005, 01:02 PM
Et er USA - noget helt ander er Europa. De vil ikke kunne bruge den europæiske del af de IP-adresser til noget som helst. Alene en transatlantisk aktion med dommerkendelser for at få udleveret folks fysiske adresser ville koste dem en mindre formue.

Det er synd for vore amerikanske pirat-kolleger, men det vil ikke betyde noget her til lands.

Som en sidebemærkning kunne man måske håbe på at torrent-site webmastere ville begynde at tænke lidt på brugernes sikkerhed hvad loggen angår. Den udbredte praksis med at logge alt om alle gør det alt for nemt for APG og lignende dubiøse foretagender....

cooper
02-13-2005, 01:06 PM
Ok...

Godt man stadig har sine medpirater til at berolige en når ens skib bliver beskudt af ondskabsfulde imaginære amerikanske advokatkanoners skræmmekugler.

Håber osse at de forskellige trackers dropper logsne totalt.

Nu blir jeg lidt OT.

Mht. det der med at hvis de selv benytter sig af klienter til at tjekke folks IP'er. Så blev der sagt at de selv deler filen, og så lovliggører de det. Kan de ikke bare sætte en ul/dl limit på 0?

AndersAnd
02-13-2005, 01:16 PM
tjah de kunne vel godt sætte opload/download til 0
den klient jeg bruger er minimum op/down 1 så de skal vel bruge en speciel klient til at gøre det.
iøvrigt så tror jeg at his det var muligt at sætte uo/down til 0 så kan de ikke for nogle informationer om nye seeder og leecher der er kommet.

cooper
02-13-2005, 01:18 PM
Med et program såsom Netlimiter kan du bare stoppe al aktivitet (ul/dl) fra f.eks. din klient. ;)

stein
02-13-2005, 01:22 PM
"Som en sidebemærkning kunne man måske håbe på at torrent-site webmastere ville begynde at tænke lidt på brugernes sikkerhed hvad loggen angår. Den udbredte praksis med at logge alt om alle gør det alt for nemt for APG og lignende dubiøse foretagender..."

Yeah, al den registrering er noget lort. Man kan let få
adgang til alt muligt, uden registrering, anyway...

Al!z
02-13-2005, 01:41 PM
haha astral..
jeg er fuldstændig enig..

de ho's kan bare PRØVE på at nå op af trappen og ind på mit værelse.. ( ja, jeg bor hjemme, er jo 15 :P )

de når aldrig så langt. . . . :twisted: :twisted:

The Galloping Goose
02-13-2005, 02:10 PM
"The court has also ordered the site owners to handover the records such as IP addresses of those who downloaded movies through the site. The records will help investigators to pinpoint thousands of people who downloaded unauthorized copies of movies, TV programmes etc. "...

Uden grund læs her :

http://www.slyck.com/news.php?story=665

stein
02-13-2005, 02:20 PM
“Those access logs have no value it all. They only display whether you downloaded the .torrent file, not if you actually downloaded the content using that Torrent,” Paul explained to Slyck.

Nice...
:D

cooper
02-13-2005, 03:01 PM
Hahahaha!

Nice mand!

Jæs jæs jæs...

Nu er slyck sgu bookmarket.

Dejligt at få bekræftet at kulturdelingen fortsætter uforstyrret.

Jeg sejler videre i min lille piratskude.

tek
02-13-2005, 10:20 PM
Homecopying is killing music.

Sikke noget sludder, hvor har du det fra??

//michael

FFF
02-13-2005, 10:57 PM
Homecopying is killing music.

Sikke noget sludder, hvor har du det fra??

//michael

er det ikke meget sannsynligt MPAA?

cooper
02-13-2005, 11:31 PM
Haha... tror vi går skævt af hinanden.

Det er en parodi på en 80'er parole pladeselskaberne spyttede ud da de troede industrien ville kollapse når folk begyndte at spille deres vinyler over på kasettebånd for at lave "mix-tapes". Så lavede de dette klistermærke m. tilhørende kampagne

http://www.papelcontinuo.net/wp-images/home-taping-is-killing-musi.gif
http://www.radrowdies.com/vt/asp/BO_ID-727/Affil-0/tv/gfx/prints/large/HomeTaping-wht.jpg

Hehe. De dygtige og verdensforbedrende humorister fra http://www.downhillbattle.org/ startede så deres frihedsbevægelse og har lavet disse fede shirts http://www.downhillbattle.org/postal/index.php

Citerer Verdens Længste Rap (Einar) :"Det' næsten samme opskrift jeg har bare ændret lidt"

Så there you have it.

Jeg elsker musik, spiller selv og mener desuden at pirateri er et kæmpe fremskridt. Hvis man f.eks. vil være "dannet" inden for musikvidenskab er der en masse musik man SKAL have hørt. En slags kanon, et fælles grundlag. Det kan næppe forventes at jeg (som et individ der ønsker en større forståelse musisk set) skal købe plader for 70-80.000 kr? Bare for at "være med"? Nej fanme nej.

Og der er ingen der skal sige, at har jeg stjålet for 10.000.000 kr's musik, så er det tabt fortjeneste! For jeg har sgu ikke 10.000.000 kr. til musik!

Jeg har købt stakke af plader og film. Flere end nogen jævnaldrende i min omgangskreds. Når jeg så stjæler plader og film, så hører/ser jeg dem. Hvis de er fænomænalt gode, så køber jeg dem måske. Hvis de er dårlige lader jeg være. Men alene det at jeg har haft mulighed for at stjæle løs har gjort at jeg har købt 20 film og 33 plader jeg ellers ikke ville have købt.

Jeg ser pirateri som en ære, et privilegium. Kulturdeling. Selvom man er fattig studerende, sultende koreaner, undertrykt iraker eller eneboer i Finland skal man have mulighed for at tage del i den kultur der lærer os så meget og skaber så megen glæde.

Men vi er vel enige ikke?

Kan forresten varmt anbefale flg. godnat-læsning:
http://www.downhillbattle.org/itunes/index.html haha.
:D

HamSlam
02-14-2005, 01:45 AM
Altså - nu skal jeg lige forstå noget her. Det bliver lidt teknisk nu. Men, når man henter sin .torrent-fil fra trackeren, eller får den mailet fra en kollega eller lignende, så er man vel blot i besiddelse af en anvisning på, hvor eens BitTorrent-klient efterfølgende skal henvende sig, for at få oplyst hvem der i øjeblikket seeder den ønskede fil. Altså hvilken tracker der ligger inde med de opdaterede oplysninger der skal til for at man selv kan komme i gang med at dele denne fil.

Fremskaffelsen af selve .torrent-filen kan desuden ske helt sporløst via en proxy-server, anonymizer etc.
Det interessante (i efterforskningsøjemed) kan således ikke ligge i en logning af, hvem der har hentet en bestemt .torrent-fil. Det fortæller jo intet om til hvad, eller af hvem den efterfølgende er blevet brugt.

For - hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det vel netop torrent-trackerens opgave, at holde styr på, hvem der til enhver given tid deler en bestemt fil (der af navnet tracker).
Den enkelte BitTorrent-klient kan vel ikke på forhånd vide hvad den kan downloade hvor, hvis den ikke havde nogen at spørge til råds.
På fuldstændig samme måde som en web-browser er nødt til at spørge en DNS-server om, hvilken IP-adresse den skal henvende sig til, for at få kontakt med den HTTP-server der ligger inde med den ønskede navngivne hjemmeside.

Det må være det der står i .torrent-filen, altså hvilken tracker klienten skal henvende sig til, for at få de nærmere oplysninger om, hvem der i øjeblikket deler den ønskede fil.
Samtidig med, at klienten spørger om dette, melder den samtidig sig selv til på netværket af interesserede i netop denne fil. Dette gøres ved, at den oplyser på hvilken IP-adresse og port den selv kan kontaktes af andre klienter med samme interesse. Netop dette med portnummeret er vigtigt, for det viser, at der er tale om en dynamisk proces, idet dette portnummer kan være totalt random.

Trackeren har således et samlet katalog over hvem der i øjeblikket deler de filer den sporer (for nu at bruge et dansk udtryk).
En log over dette vil således give et fingerpeg om, hvem der på et givet tidspunkt har været interesseret i en given fil.
Da selve fildelingen ikke går via trackeren, giver det ikke mening at logføre detaljerede oplysninger om, hvad der er udvekslet af data mellem de enkelte klienter, eller hvem der ligger inde med hvor mange % af en bestemt fil. At dette sikkert er muligt er uheldigt, og bør standses ! Derom kan vi kun appellere til administratorerne af de enkelte trackere.

Vil man selv vide noget om dette, uden at have adgang til en bestemt trackers logmateriale (hvis der findes noget), må man melde sig selv på netværket (via en tracker), og så se hvem der i øjeblikket seeder den fil man spørger på.
De fleste på netværket vil kun ligge inde med brudstykker af filen. De er således uinteressante, da det jo ikke er sikkert, at de på noget tidspunkt får hele filen hjem, og dermed kan siges at være i materiel besiddelse af denne.
En del seeders vil - heldigvis - også stille hele filen til rådighed (100%).
Det er denne sidste kategori som profitmagernes håndlangere vil have fat i; dem der på denne måde 'beviseligt' er i besiddelse af en given fil, og - oven i købet - deler den med andre.
Det er den slags 'stor-pirater' de holder øje med !

Og - den information behøver de som sagt ikke at få fra trackeren, den kan de selv opsnuse. Det vil dog være mere arbejdskrævende på denne måde selv at skaffe 'bevis' for besiddelse af f.eks. 10.000 MP3'er, da de givetvis skal trackes een ad gangen.
Dertil vil en server-log være mere rationel. Det er sikkert også derfor, at interessen netop samler sig herom.

Med hensyn til om det vil være muligt at få fat i denne information, uden selv at involvere sig i selve fildelingen, vil jeg mene, at det ikke er noget problem.
At bestemte klienter ikke tillader, at man skruer helt ned for upload-hastighenden, betyder jo ikke, at andre ikke selv har lavet sig et værktøj, der netop har denne funktion for øje. Der er jo tale om open source her, så alt er vel muligt, blot man har en C-compiller.

Desuden er det jo heller ikke selve filerne man er interesseret i at få fat i, men blot en oversigt over, hvem der ligger inde med hvad. Denne information behøver man ikke hverken up- eller downloade noget for at få fat i. Her behøver man blot at melde sig til på trackeren, og så ellers bare være med på en lytter.

Eller - hvordan virker dette hersens BitTorrent ellers ?
Ja - kig ikke på mig. Jeg gætter bare her :wink: