PDA

Se fuld version : Hjælp en NewBie..

HamSlam
02-11-2005, 09:06 PM
Sikkert et FAQ - har dog ikke kunnet finde svar herpå. Med fare for at få en irettesættelse af Admin, våger jeg alligeve følgende:

Udgangspunkt:
Har fået en fil hjem (med Bit Tornado), og alt ser OK ud. På et tidspunkt er der nogen - f.eks. herinde - som spørger efter, om nogen ikke gider seede denne fil, så andre kan få glæde heraf. Har i mellemtiden skiftet klient (til Bit Comet). Filen figurerer derfor ikke på listen over hentede filer i den 'nye' klient.

Spørgsmål:
Hvordan får jeg nu trukket den ønskede fil ind i klientens filliste, så jeg kan seede den til andre ?
Skal jeg uploade et .torrent eller lignende ?
Jeg kan se, at andre filer jeg har hentet (som fortsat står på fillisten), automatisk går i gang med seeding så snart jeg er online, og tillader dette.

Gaffa_Tape
02-11-2005, 11:12 PM
find torrenten og hent den, når den spørger om hvor du skal gemme den vælgder du bare den mapppe som filen allerede er gemt i... og så skulle den vidst selv finde ud af det...

HamSlam
02-12-2005, 09:33 AM
Tak - det vil jeg prøve.

PS: Hedder det ikke GafferTape ?

BeLLe
02-12-2005, 09:42 AM
PS: Hedder det ikke GafferTape ?

Nej det hedder gaffa tape

Gaffa_Tape
02-12-2005, 11:47 AM
:D

HamSlam
02-12-2005, 02:35 PM
Nej det hedder gaffa tape
Det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen ;-)
Hvad er en gaffa ?
Jeg ved til gengæld hvad en gaffer er. Det er en person inden for film- og tv-branchen, der - som en slags altmuligmand - sørger for bl.a. klargøring af settet (scenen, studiet) til optagelse, sørger for at det hele hænger sammen, at ledningerne ikke ligger i vejen, at kulisser og lamper ikke falder ned etc. Dertil har han brug for noget specielt stærk tape. Der af navnet - gaffer-tape.
På engelsk refererer navnet til en anden klassisk anvendelse klisterbåndet, nemlig lapning af utætte ventilationsrør. Der af navnet duct-tape.
Men - alt dette er måske lige lidt rigelig off-topic :lol:

Al!z
02-12-2005, 03:29 PM
det hedder gaffa tape..

PASTA !! :D

Jowls
02-12-2005, 03:51 PM
Hvad er en gaffa ?

Det er da et blad :)

http://gaffa.dk/

...hvori både Piratgruppen og APG forøvrigt har været omtalt ret ofte.

HamSlam
02-12-2005, 07:35 PM
Følgende står at læse i et opslagsværk om TV-parlør:

"Gaffe, at:
Ordet kommer af gaffer-tape (en meget kraftig og uundværlig rekvisit).
Man gaffer noget op - sætter det fast."

Se selv her:
http://www.zoomtv.dk/sw13145.asp

I rest my case.. :roll: